جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سعیدیان: «مساجد» پایگاه قرآنی باشد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 582105
قاری بین‏‌المللی کشورمان بر لزوم اولویت داشتن امر قرآن در مساجد و فراگیری نهضت قرآن‌‏آموزی تأکید کرد.
سعیدیان: «مساجد» پایگاه قرآنی باشد
به گزارش جهان نيوز، «محمدحسین سعیدیان» قاری بین‏ المللی کشورمان در برنامۀ محفل انس با قرآن در مجموعۀ سرچشمه طی سخنانی اظهار کرد: در قرآن توصیه مؤکد خداوند این است که قرآن را محور زندگی دنیای خودتان قرار دهید و تا آنجا که مسیر است، قرآن را در صحنه زندگی خود قرار دهید.

وی افزود: اگر جامعه‌‏ای بخواهد به اوج و کمال خود نائل شود، بدون پرداختن به قرآن امکان‏پذیر نیست، همانطور که انقلاب شکوه‏مند اسلامی با آموزه‏‌های قرآن و همچنین با فرهنگ‌‏سازی‌هایی که در مساجد، حسنیه‌ها و منازل با برپایی جلسه قرآن، به آن هدف بلند رسید.

 سعیدیان دربارۀ توسعه فعالیت‏‌های قرآنی تأکید کرد:بحث فعالیت‌های قرآنی گستره وسیعی دارد، یعنی ما باید خیلی زیر بنایی نگاه کنیم،اشکال ما در کارهای زیر بنایی و ریشه‌ای است که در جامعۀ ما این موضوع محقق نشده است. به عنوان مثال، در مهدهای کودک و مهدهای قرآن باید فرزندانمان را از همان کودکی و طفولیت پذیرا باشند و رنگ و بوی قرآن را در وجود آنها و در دلو جان آنها ایجاد کنند. آموزش قرآن و انس با قرآن کریم در آموزش و پروش یک کار بسیار ظاهری و روبنایی و کم تأثیر است.

 این استاد و مدرس قرآن در خصوص فعالیت‏‌های دستگاه‌های متولی در امر آموزش قرآن گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی، کسانی که یک کانون قرآنی را تشکیل داده‏‌اند، مساعدت‏‌های مالی و نرم‌‏افزاری می‌کنند که این خوب است،منتهی فراتر از این باید نگاه کرد.



* مساجد پایگاه قرآنی باشد/ لزوم فراگیری نهضت قرآن‏آموزی
وی با تأکید بر اینکه باید امر قرآن را در اولویت مسجد قرار داشته باشد، یادآور شد: باید دغدغه هیئت امنای مساجد بر این باشد که ابتدا امر قرآن در کنار اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گیرد، ما باید نهضت قرآن‌‏آموزی را فراگیر کنیم و هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود.

گفتنی است سلسله جلسات هفتگی محفل انس با قرآن شنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد هفتاد و دو تن موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه)، واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌‏پور برگزار می‌‏شود و ورود برای عموم علاقه‏‌مندان آزاد است.

منبع:تسنیم

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *