پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازتاب حادثه غرق شدن سانچی در توییتر +نمودار

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 582027
در توییتر نیز هموطنان ما با انتشار توییت‌هایی به همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه پرداختند که در این گزارش به بررسی آماری آن می‌پردازیم.
بازتاب حادثه غرق شدن سانچی در توییتر +نمودار
به گزارش جهان نيوز؛ نفتکش ایرانی سانچی پس ازحدود ۸ روز سوختن در محدوده دریایی چین و ژاپن، صبح امروز و با انفجارهای شدید مخازن سمت چپ کشتی در نهایت غرق شد. غرق شدن سانچی که ۳۲ خدمه ایرانی در آن مشغول خدمت بودند، بازتاب‌های زیادی در فضای مجازی داشته است.
در توییتر نیز هموطنان ما با انتشار توییت‌هایی به همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه پرداختند که در این گزارش به بررسی آماری آن می‌پردازیم.

بررسی آماری توییت‌های حول غرق شدن سانچی
با بررسی بیش از ۱,۵ میلیون کاربر توییتر در سامانه فضای مجازی پایشگر در بازه زمانی ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه بیش از ۳۲,۸۰۰ توییت در این موضوع منتشر شده‌اند.
همچنین پایشگر با بررسی داده‌های منتشر شده در این موضوع بیش از ۱۳,۸۰۰ کاربر در این موضوع مشارکت داشته و با انتشار توییت و ریتوییت بیش از ۱۸۵,۳۰۰ لایک از سایر کاربران دریافت کردند. تعداد ریتوییت‌ها نیز تا کنون بیش از ۳۸,۱۰۰ بوده است.


بررسی آماری بازتاب حادثه غرق شدن سانچی در توییتر
توییت‌های حول این موضوع با انتشار خبر غرق شدن کشتی روند افزایشی به خود گرفته و در ساعت ۱۲ تا ۱ ظهر به حدود ۶,۰۰۰ توییت رسیده است. نمودار روند انتشار توییت‌های این موضوع را در زیر می‌بینید:


روند انتشار محتوا در حادثه غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی
گفتنی است تعداد و روند انتشار توییت‌ها حول این موضوع باعث شده تا #نفتکش_سانچی و #سانچی در لیست ترندهای توییتر فارسی زبان قرار گیرند.

توییت‌های پر نفوذ در موضوع غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی
همانطور که گفتیم این موضوع از موضوعات داغ توییتر بود و در لیست ترندهای توییتر فارسی زبان هم قرار گرفته است. برخی توییت‌ها با تعداد لایک یا ریتوئیت بالا را در زیر می‌بینید:

منبع: پایشگر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *