پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حادثه‌نفتکش‌ایرانی از نظر ابعادِ حادثه بی‌سابقه‌بود

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 582017
حادثه نفتکش ایرانی از نظر ابعاد، یک حادثه بی‌سابقه بود چرا که نفت‌کش ایرانی ۱۱۱ هزار و ۵۱۰ تن میعانات گازی، یک هزار و ۹۵۶ تن مازوت حمل می‌کرد که این حجم از مواد سوختنی منجر به انفجار بسیار بزرگی شد.
حادثه‌نفتکش‌ایرانی از نظر ابعادِ حادثه بی‌سابقه‌بود
به گزارش جهان نيوز؛ علی ربیعی مسئول پیگیری حادثه نفت‌کش ایرانی در گفت‌وگو با خبر شبکه یک سیما اظهار داشت: پس از انفجارهای صبح امروز درجه حرارت در بخش‌های مختلف نفت‌کش بین 400 تا 900 درجه سانتی‌گراد می‌رسید و عملا امکان نزدیک شدن به نفت‌کش و حضور بر روی آن را از ما گرفته بود. 
 
وی افزود: این حادثه از نظر ابعاد یک حادثه بی‌سابقه بود چرا که نفت‌کش ایرانی 111 هزار و 510 تن میعانات گازی، یک هزار و 956 تن مازوت و 118 تن گازوئیل حمل می‌کرد که این حجم از مواد سوختنی منجر به انفجار بسیار بزرگی شد که شاهد بودیم. از این نظر، این حادثه یک حادثه بی‌نظیر و بی‌سابقه بود.

ربیعی ادامه داد: در ماه گذشته نیز در همین منطقه در دریا تصادف‌هایی در بین کشتی‌های عبوری رخ داده بود که صدمات جانی و مالی به همراه داشت اما هیچ کدام به بزرگی حادثه نفت‌کش ایرانی نبودند.

وی با بیان اینکه مقامات چینی از روز نخست به ما اعلام کرده بودند که هیچ کس نمی‌تواند زنده مانده باشد گفت: طبق اعلام مدیران عملیات چینی از همان روز اول حادثه گاز H2S نشت کرده که تنفس این گاز می‌توانست یکی از دلایل کشته شدن خدمه نفت‌کش ایرانی باشد. 

ربیعی ادامه داد: با این حال با کورسویی از امید و با هدف اینکه بتوانیم پیکر عزیزان را پیدا کنیم عملیات مهار و جست‌وجو را ادامه دادیم و طی روزهای اخیر تمامی فوم موجود در منطقه را جمع‌آوری کردیم به طوری که هیچ مقدار فومی در این قسمت چین باقی نماند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر آتشخوارهای چینی از کره جنوبی و ژاپن نیز کشتی‌هایی برای عملیات مهار ارسال شده بود و تمامی تلاش‌مان را برای مهار هرچه سریع‌تر آتش و نجات احتمالی و یا یافتن پیکر خدمه این نفت‌کش انجام دادیم. 

وی افزود: پیکرهایی که پیدا شده باید با آزمایش DNA تشخیص هویت داده شود اما به نظر می‌رسد پیکرهایی که پیدا نشده به همراه نفت‌کش در آب غرق شده‌اند. 

ربیعی  با بیان اینکه بخشی از محموله نفت‌کش به روی آب دریا ریخته و هم‌اکنون در حال سوختن است گفت: شعله‌های بر روی دریا حتی به ارتفاع 800 متر می‌رسد و حجم حادثه به ما اجازه نداد که بتوانیم توفیقی در یافتن پیکر بقیه خدمه نفت‌کش داشته باشیم.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *