کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا از پیروزی حشدالشعبی در انتخابات نگرانند؟

24 دی 1396 ساعت 16:25

این نگرانی زمانی بیشتر خواهد شد که پیمان فتح بتواند آرای قابل توجهی را در انتخابات پارلمانی اردیبهشت کسب کند. موضوعی که به هیچ وجه دور از انتظار نیست.


گروه بین الملل جهان نیوز: سیدرضا قزوینی غرابی: فتح یا الفتح‌المبین عنوان ائتلاف انتخاباتی جناح‌های سیاسی وابسته به گروه‌های الحشدالشعبی است که پنج‌شنبه با ثبت‌نام در کمیساریای عالی انتخابات عراق، اعلام موجودیت کرد. 

 اما این ائتلاف تقریبا یکدست که از نمایندگان سیاسی یا نظامیان مستعفی حشد تشکیل شده به دلایلی باعث نگرانی آمریکا خواهد بود. این نگرانی زمانی بیشتر خواهد شد که پیمان فتح بتواند آرای قابل توجهی را در انتخابات پارلمانی اردیبهشت کسب کند. موضوعی که به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

 دلایل نگرانی آمریکا را باید این گونه برشمرد: 
۱– حضور حشد در پارلمان و کابینه به معنای افزایش نفوذ_ایران و سیاست‌های آن در عراق خواهد بود.
۲– با سیاسی شدن حشد و حضور آن در مراکز تصمیم‌گیر کشور، تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تفکیک یا انحلال این نیروی نظامی دچار چالش خواهد شد.
۳– وجود حشد در پارلمان و مراکز سیاسی به معنای ظهور یک اندیشه معارض با توجهات و اهداف آمریکا در عراق خواهد بود.
۴– زمینه‌های پیوند بیشتر عراق و سوریه در عرصه‌های سیاسی و نظامی بیش از پیش می‌تواند تقویت شود و ایران نقش محوری ایفا خواهد کرد.
۵– ایفای احتمالی نقش تعیین‌کنندگی در ائتلاف‌های پس از انتخابات ۲۰۱۸ مانند نقش کردها در انتخابات گذشته و سنگین شدن کفه احزاب ائتلاف کننده با آنها.
 


کد مطلب: 582011

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/582011/چرا-پیروزی-حشدالشعبی-انتخابات-نگرانند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com