پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۹
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه:

در حوادث اخیر مجموعا ۲۵نفر کشته شدند/ حدود ۴۵۵نفر در زندان هستند/ پرونده فریدون مسکوت نیست/ جهانگیری هنوز بازداشت است/ چهار مسئول دولتی هنوز دارایی‌شان را اعلام نکردند

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 582002
یک نفر در کلانتری خودکشی کرده بود و طبق گفته نیروی انتظامی فردی معتاد و دارای سابقه بوده و قدری هم مواد مخدر همراه داشته و در کلانتری خودکشی کرده است.
در حوادث اخیر مجموعا ۲۵نفر کشته شدند/ حدود ۴۵۵نفر در زندان هستند/ پرونده فریدون مسکوت نیست/ جهانگیری هنوز بازداشت است/ چهار مسئول دولتی هنوز دارایی‌شان را اعلام نکردند
گروه سیاست جهان نيوز: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود اظهار کرد: در مجموع کل کشور نیز تقریبا حدود 455 یا 456 نفر در زندان باقی ماندند که احتمالا بخشی از آنها دیروز یا امروز آزاد شدند.

وی ادامه داد: یک نفر در کلانتری خودکشی کرده بود و طبق گفته نیروی انتظامی فردی معتاد و دارای سابقه بوده و قدری هم مواد مخدر همراه داشته و در کلانتری خودکشی کرده است. محورهای مهم نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه را در ادامه می خوانید:

 قطعاً برخی مردم که در خیابان آمدند چون نه دشمن بودند و نه آگاهانه با دشمن همکاری داشتند، از همان روزهای اول تاکید شد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی مراقب باشند که این افراد که از خود مردم هستند و با دشمن نیستند و یا احیانا ممکن است فریب خورده باشند و حتی سخن باطلی هم در خیابان گفته باشد اما آسیب و آزاری را به کسی نرسانده و پرچم یا مسجدی یا مغازه مردم را آتش نزده، دستگیر نکنند. اگر هم احیانا دستگیر شدند حتما به زندان نبرند و اگر لازم نیست برایشان سوء سابقه درست نشود.

 تعدادی هم بود که طبق گزارش اولیه یا وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه، با خارج و جریان ضد انقلاب مرتبط و لیدر و سردسته اغتشاشگران بودند که بازداشت شدند که در ابتدای روزهای اول، دوم و سوم، مجموعا برای 622 نفر قرار بازداشت موقت و تعدادی هم قرار وثیقه و کفالت صادر شد. از همین افراد هم، تعدادی آزاد شدند به طوری که مجموع بازداشتی های تهران به 55 نفر رسیده است.

در مجموع کل کشور نیز تقریبا حدود 455 یا 456 نفر در زندان باقی ماندند که احتمالا بخشی از آنها دیروز یا امروز آزاد شدند.

یک نفر در کلانتری خودکشی کرده بود و طبق گفته نیروی انتظامی فردی معتاد و دارای سابقه بوده و قدری هم مواد مخدر همراه داشته و در کلانتری خودکشی کرده است. 

فردی هم در رابطه با همین اغتشاشات اخیر بازداشت شده بود که در اوین به دستشویی رفته و خودکشی کرده است. معتاد بوده و حدود 21 سال داشته است. این فرد دانشجو نبود و خودکشی کرده که پرونده تشکیل شده و در حال بررسی است. 

برخی نیروهای امنیتی ما با ضد انقلاب درگیر شدند و به شهادت رسیدند و در مجموع 25 نفر از مردم و نیروهای خودی در خیابان کشته شدند که افرادی که کشته شدند، از تیر و اسلحه نیروهای نظامی و انتظامی نیست.

در بین دستگیر شدگان فقط یک دو تابعیتی داشتیم که در حال عکس و فیلم گرفتن بود، دستگیر شد و تابعیت ایرانی و غیرایرانی دارد و در بین افراد معرفی شده به زندان یا دادسرا، فرد خارجی نداشتیم.
افرادی هم که به صورت مجازی یا غیر مجازی در خارج از کشور اقدام به تشویق و تحریک افراد برای اغتشاشات می کردند قرار شده است از طریق اینترپل تحت تعقیب قرار بگیرند.

تاکنون پرونده‌ای درخصوص اعلام وجود مواد رادیواکتیو در حوله مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به قوه قضاییه نرسیده است.

وزارت تعاون سابق و فعلی در مورد تشکیل تعاونی‌های اعتبار و عدم نظارت و رها شدنشان، باید پاسخگو باشند. 

 ان شاء الله این موسسات عبرتی برای بخش های نظارتی داخلی باشد.

 ما بر این اعتقاد بوده و هستیم که از فناوری های نوین از جمله پیام‌رسان‌ها باید استفاده صحیح شود اما این به این معنا نیست که هیچ‌گونه کنترلی نباشد و حتما باید یک مدیریتی از خود ایران باشد. هیچ کشوری هم اجازه نمی‌دهد یک پیام رسان خارجی بر همه شئونات او مسلط شود.

 اگر چیزی شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد، ما ملتزم به عمل او هستیم زیرا مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مجلس لازم الاجراست حتی اگر نظر مخالف داشته باشیم. 

امروز همه قبول دارند که فضای مجازی رها شده است؛ امروز حقیقتا، موجب مفسده امنیتی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای کشور است و امروز بسیاری از کلاهبرداری‌ها و جرایم سنگین اقتصادی از همین مجرا صورت می‌گیرد و مواد مخدر از همین طریق به فروش می‌رسد. فکر نمی‌کنم کسی باشد که این را منکر باشد.

پرونده حسین فریدون مسکوت و معطل نیست و کار می‌شود. این پرونده بیشتر از یک متهم دارد. یکی از متهمان همان آقایی بود که بدهی‌های سنگین به بانک و مشکلات مالیاتی داشت. در رابطه با بدهی بانک، اخیرا اموالی به اسم بانک شده است. پرونده معطل نیست ولی هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.

مهدی جهانگیری هنوز آزاد نشده است 

در دولت دوازدهم چهار نفر هنوز اموال و دارایی خود را اعلام نکردند که نامه زده شد و قرار شد یک مرتبه دیگر پیرو بزنند و اعلام شد اگر اعلام نکنند، حسب قانون اقدام می‌شود.

احتمال اغتشاشات اخیر را می‌دادیم نه در این حد و نه در این روزها.

بر این اساس در برخی نشست‌ها با دادستان ها، می گفتیم محتمل است کار ما در روزهای آینده زیادتر شود و شما اجمالا آمادگی داشته باشید اما در این حجم و روزها نه و تصور می‌کردیم یک مقدار دیرتر و اواخر بهمن یا اوایل اسفند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
سخنگوي محترم ديگر از بقايي واحمدي نژاد در باره محاكمه خبري نيست بنظر مي ايد كه دو قدرت مقابل هم احمدي نژاد و لاريجاني ها باهم كنار امده باشند!؟
Canada
"یک نفر در کلانتری خودکشی کرده بود و طبق گفته نیروی انتظامی فردی معتاد و دارای سابقه بوده و قدری هم مواد مخدر همراه داشته و در کلانتری خودکشی کرده است. "

فردی معتاد بوده؟ یعنی اگر معتاد باشه می شه کشتش؟
Iran, Islamic Republic of
اين نشست خبري خيلي چيزارو مشخص كرد:
خبر قبلي: "وی [سينا قنبري] «جزو بازداشتی‌های آشوب‌های تهران نبوده» و اساسا دستگیری وی بدلیل مواد مخدر بوده است"
خبر جديد: "فردی هم «در رابطه با همین اغتشاشات اخیر» بازداشت شده بود که در اوین به دستشویی رفته و خودکشی کرده است"
تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل
Iran, Islamic Republic of
چرا به تعلل ۹روزه برای نجات دریانوردان ورود نمیکنید؟
مماشات تا کجا؟
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اختلاسهای فاضل لاریجانی چی شد ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چهار مسئول دولتی هنوز دارایی شان را اعلام نکرده اند؟ پس شما چکاره اید؟ زشت است، بدآموزی دارد اگر نمیتوانید اعمال قانون کنید، حداقل اشائه قانون شکنی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
تقصیر احمدی نژاده
Iran, Islamic Republic of
اسم اون 4 نفر چیه

بگید خب
Iran, Islamic Republic of
جناب سخنگو از اهانت به "لات سر گذر" خجالت کشیده یا از امثال داستان آقای خاوری و جواد الله‌قدم وغیره ترسیده یا پیش وجدانش احساس شرم کرده؟ چون همزمان توپخانه اژه‌ای، دولت آبادی و منتظری خاموش شده؟