پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

صدور ضمانتنامه سرمایه‌گذاری برای صنایع کوچک

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 581978
صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: یک‌هزار و 880 میلیارد ریال ضمانتنامه در 9 ماهه امسال برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد که در همسنجی با پارسال رشد 82درصدی را نشان می‌دهد.
صدور ضمانتنامه سرمایه‌گذاری برای صنایع کوچک
به گزارش جهان نيوز، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: یک‌هزار و 880 میلیارد ریال ضمانتنامه در
 9 ماهه امسال برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد که در همسنجی با پارسال رشد 82درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین در مدت این گزارش، بیش از 43درصد ضمانتنامه‌های صادر شده برای طرح‌های ایجادی صنایع کوچک به مبلغ 530 میلیارد ریال و 38درصد ضمانتنامه‌های صادره برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک به ارزش 470 میلیارد ریال بود.

بر پایه این گزارش، استان‌های خراسان‌رضوی، گیلان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در 9 ماهه امسال پیشتاز دریافت ضمانتنامه برای صنایع کوچک بوده‌اند.

علاوه بر این استان‌های زنجان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد کمترین ضمانتنامه را در این مدت دریافت کرده‌اند.

بانک سینا بیشترین ضمانتنامه را برای صنایع کوچک دریافت کرده و پس از آن بانک‌های ملی، کشاورزی، صنعت و معدن و انصار رتبه‌های بعدی را در دریافت ضمانتنامه دارا هستند. بنا بر این گزارش، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا مبلغ 30 میلیارد ریال که 70درصد اصل و سود تسهیلات (مناطق محروم تا 85درصد) برای صنایع کوچک است و نزد نظام بانکی، موسسه‌های مالی و دیگر ذی‌نفعان ضمانت می‌کند.

همچنین این صندوق برای فعالان صنایع کوچک، ضمانتنامه‌های حسن انجام تعهدات، ضمانتنامه اعتبار خریدار، ضمانتنامه شرکت در مناقصه و ضمانتنامه پیش‌پرداخت صادر می‌کند.  

محمدحسن مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک قدمت طولانی ندارد و نزدیک به 10 سال از فعالیت آن می‌گذرد، افزود: مهم‌ترین هدف این صندوق، توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن زمان اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری به صنایع کوچک است.

منبع:تعادل
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *