کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقدمات برگزاری حج ۹۷ فراهم شد

24 دی 1396 ساعت 14:40

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: مقدمات کار برای انجام حج در سال ۹۷ فراهم شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در همایش روحانیون و مداحان کاروان های عتبات منطقه فارس به نقش و مسئولیت‌های روحانیون در جامعه و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیان باید در عمل همراه مردم بوده، در تقویت بنیه دینی و ایمانی جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به تبلیغات وسیعی که علیه روحانیون در فضای مجازی صورت می‌گیرد بر لزوم پاسخگویی به شبهات تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: روحانیون باید در صحنه و در کنار مردم باشند و توطئه‌های دشمنان را برای ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت خنثی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سپس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر و اهمیت و جایگاه آن در سطح بین الملل و منطقه را یادآور شد و از کسانی که در سخنان خود وانمود می‌کنند هیچ کاری در این نظام صورت نگرفته است، انتقاد کرد.

وی افزود: در مدت نزدیک به چهل سالی که از برپایی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، کارهای بسیار بزرگی صوت گرفته که قابل تقدیر و ستایش است و همه آحاد مردم و به‌ویژه روحانیون موظفند این دستاوردها را بیان و از نظام اسلامی دفاع کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه خواستار بیان فلسفه زیارت به‌ویژه فضیلت زیارت امام حسین (ع) با استناد به روایات شد و با اشاره به مسئولیت‌های روحانیون اعزامی به کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات تاکید کرد: باید خرافات را از زیارت و عزاداری‌ها زدود و فلسفه زیارت را که همان شناخت معصومین (ع) و بهره‌گیری و متأثر شدن از معنویات، اخلاق و رفتار امامان معصوم است برای مردم تبیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین فضای سنگین علیه حج گذشته در کشور و تبلیغات منفی در حوزه حج و زیارت را یادآور شد و با اشاره به اینکه با همراهی تمامی دست اندرکاران این حوزه، حج 96 به خوبی و با موفقیت برگزار شد، اظهار کرد: مقدمات کار برای انجام حج در سال 97 فراهم شده و روحانیون محترم از هم‌اکنون باید مقدمات را برای آماده‌سازی حجاج و تشکیل جلسات توجیهی آموزش فراهم سازند.

گفتنی است که حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز طی هفته‌های گذشته برای مذاکرات با مقامات حج عربستان سعودی در رابطه با حج تمتع 97 عازم این کشور شده بود.
 
 


کد مطلب: 581971

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/581971/مقدمات-برگزاری-حج-۹۷-فراهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com