چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۶۱

وقتی نجفی تهران را با هیروشیما پس از حملات اتمی اشتباه می گیرد

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 581957
بررسی ها نشان می دهد، پروژه دریاچه خلیج فارس، پل طبیعت، برج میلاد و تونل نیایش و چند ابر پروژه دیگر مانند تونل خط 6 مترو، توانستند در سال های اخیر جوایز متعدد بین المللی در حوزه عمرانی و سازه ای نصیب ایران کنند. آیا شهردار کنونی تهران نخواست چنین دستاوردهایی را ببیند؟
وقتی نجفی تهران را با هیروشیما پس از حملات اتمی اشتباه می گیرد
گروه سیاسی جهان نيوز: شهردار تهران در یک گزارش 500 صفحه ای عملکرد مدیریت شهری سابق را مورد بررسی قرار داده ولی تنها چیزی که از آن صحبت نکرده، دستاوردها و پیشرفت های تهران در 14 سال اخیر بوده است.

به گزارش جهان نيوز، محمد علی نجفی؛ شهردار 66 ساله تهران پس از 5 ماه یک دستاورد کاملا مشهود داشت و آن گزارش 500 صفحه ای از عملکرد مدیریت شهری سابق تهران بود. وی روز یکشنبه با حضور در جلسه شورای شهر تهران پشت تریبون حاضر شد و بدون آنکه حتی به یک مورد از دستاوردهای مدیریت سابق اشاره کند تماما به سیاه نمایی پرداخته است.

محتوای گزارش نجفی نشان می دهد که بررسی عملکرد مدیریت سابق با نگاه کاملا بدبینانه و قضاوت هایی صورت گرفته که قبل از آنکه این گزارش تهیه شود از ابتدای سال جاری و پس از خروج محمدباقر قالیباف از مجموعه شهرداری از سوی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب علیه وی عنوان می شد.

شهردار تهران در گزارش خود پایتخت را به مثابه ویرانه ای توصیف کرده که تمامی هزینه ها و بودجه های آن مورد سواستفاده قرار می گرفته و دستاورد قابل ملاحظه ای نیز وجود نداشته تا در این گزارش به آن اشاره کند! به عنوان مثال نجفی به درصد سفرهای شهری در تهران اشاره کرده و سهم مترو را تنها 9 درصد عنوان کرده است. حتی اگر گزارش های معاونت حمل و نقل سابق تهران را هم در نظر نگیریم، مشاهدات شهروندان تهرانی درباره حجم سفرهای شهری با مترو خلاف این درصد را با اختلاف فاحش نشان می دهد.

بر اساس آمار سفرهای شهری تهران بین 18 تا 20 میلیون سفر است. در این بین سهم انوبوسرانی 4.5 میلیون، سهم تاکسیرانی 4.5 میلیون و سهم مترو تا پایان سال 95 ، 3 میلیون سفر بوده است. در پایان سال 95 تعداد سفرهای انجام شده با متروی تهران به رقم هفت میلیارد و هفتاد میلیون سفر رسید. این در حالیست که نجفی سهم مترو را 9 درصد و اتوبوسرانی را 11 درصد اعلام کرده که باواقعیات به هیچ وجه هم خوانی ندارد.

اطلاعات شهردار تهران درباره حمل و نقل عمومی آنچان مبتدیانه و ضعیف است که وی ظاهرا تفاوت تاکسی اشتراکی و غیراشتراکی را نمی داند و سفرهایی که براساس استاندارد جهانی با تاکسی های اشتراکی یا غیردربستی در شهر صورت می گیرد و جز حمل و نقل عمومی محسوب می شود، به طور کلی فاکتور گرفته تا درصدهای به دست آمده در زمینه حمل و نقل عمومی از دوره گذشته بسیار اندک به نظر آیند. هرچند با احتساب آمارهای واقعی هرگز نمی توانست به این چنین سیاه نمایی های دست بزند.

در کنار این مورد، بندها و مفاد دیگر گزارش نیز خالی از سیاه نمایی و لاپوشانی خدمات مدیریت سابق نیست. در موردی مانند نوسازی بافت های فرسوده نجفی عنوان داشته که شهرداری سابق تنها 40 درصد بافت ها را بازسازی کرده این در حالیست که بنا بر برنامه ای که دولت برای کل کشور ارائه داده بود، پیشرفت 10 درصدی برای هر سال را مدنظر قرار داده بود که شهرداری تهران با پیشرفت 34  درصدی در هر سال توانست بخش عمده ای از بافت ها را نوسازی کند.

در حالی شهردار تهران دستاوردها و خدمات شهردار سابق را کتمان می کند که در گزارش های متعددی از سمینارها و همایش های بین المللی در سال های گذشته، پروژه ها و طرح های عمرانی تهران حائز رتبه های بین المللی شده اند. آنچه را که همایش های خارجی را واداشت تا به تحسین این ابرپروژه ها بپردازند، حجم خدمات و ابتکارات این حوزه بوده است. در سال 2011 سیستم حمل و نقل عمومی تهران به سبب پیشرفت و توسعه روز افزون جزء 4 شهر برتر دنیا قرار گرفت.

در  مراسم انتخاب جایزه جهانی حمل و نقل پایدار 2011 با حضور بیش از 500 تن از مدیران شهری، شهرداران، اساتید برجسته دانشگاه های جهان، کارشناسان ارشد شهری و حمل و نقل در واشنگتن برگزار شد، مديريت تهران در كنار اين چهار شهر به عنوان برترین شهرداری جهان در حوزه توسعه حمل و نقل پایدار معرفی شد. این در حالیست که براساس گزارش نجفی تا سال 1393 شهرداری سابق همتی برای توسعه حمل و نقل عمومی نگمارده بود ولی آمارها و جوایز بین المللی چیز دیگری را عنوان می کند.

همچنین بررسی ها نشان می دهد، پروژه دریاچه خلیج فارس، پل طبیعت، برج میلاد و تونل نیایش و  چند ابر پروژه دیگر مانند تونل خط 6 مترو، توانستند در سال های اخیر جوایز متعدد بین المللی در حوزه عمرانی و سازه ای نصیب ایران کنند. آیا شهردار کنونی تهران نخواست چنین دستاوردهایی را ببیند؟ بدون شک وی به همه این آمارها و اطلاعات دسترسی دارد و با  حضور در ساختمان بهشت به حجم خدمات صورت گرفته آگاه شده ولی آنچه مشخص است وی نمی خواهد به این خدمات اعتراف کند که دلایل متعددی دارد.

شهردار تهران در ماههای اخیر مورد فشار و هجمه بی سابقه ای از سوی اصلاح طلبان و رسانه های این طیف قرار گرفت. انتصابات  وی بسیار پر سر و صدا بودند و حتی کار تا آنجا پیش رفت که بحث عزل نجفی مطرح شد. نگاه بدبینانه و سیاه نمایی وی در گزارش 500 صفحه ای می تواند راه گریزی از آن هجمه ها باشد تا بدین وسیله خود را شهردار مطلوب اصلاح طلبان نشان دهد.

از سوی دیگر اصلاح طلبان در سال های اخیر اخبار و گزارش هایی از شهرداری قالیباف جهت تخریب دستاوردهای وی منتشر می ساختند که به دور از واقعیت بودند. اعضای جدید شورای شهر و مدیران شهرداری بارها در حوزه های مختلف تهران را ویرانه و مخروبه اعلام کرده بودند و بر همین اساس نجفی نمی توانست بر خلاف رویه سابق حرکت کند چرا که هر گونه اذعان به خدمات مدیریت سابق همچون بومرنگ به سمت خود آنها باز می گشت.

به هر حال آنچه مشخص است نجفی در گزارش خود، تهران را همچون هیروشیما و نازاکاکی پس از حملات اتمی آمریکا متصور شده که یک ویرانه کامل است و اصلاح طلبان به عنوان ناجیان شهر باید سال ها تلاش کنند تا تهران را از ته دره به سطح زمین برسانند. بدون شک چنین رویکردی برای بی عملی و فرار رو به جلوی صورت می گیرد که دامن شهر تهران را در چندماه اخیر گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به این اراجیف اهمیت ندهید. اصلاح طلبان به تخریب عادت کرده اند. جزو مرام نامه آنهاست...
majid
Iran, Islamic Republic of
کلید واژه برای توجیه پیشاپیش بی عرضگی مدیریت آینده ست
Iran, Islamic Republic of
برات متاسفم که داران سرمایه کشورت را به باد میدن با مدیریت غلط تو فکر اصلاح طلب یا اصولگرا هستی ! بجای اینکه بگی باید بررسی بشه و حقیقت برای همه مشخص بشه میایی اینجا دسته بندی را به رخ می کشی . فقط متاسفم
Iran, Islamic Republic of
من نه اصولگرام ونه اصلاح طلب.ولی خوب میدونم این بازی اصلاح طلبهاست که برای لاپوشانی ناتوانی خودشون ونیز حفظ قدرت به هر قیمت ؛همیشه در حال اتش کردن به سمت رقیب هستند واغلب هم پرونده سازیست نه واقعیت.فتنه 88 هم نمونه اش.
Iran, Islamic Republic of
کاملا از لحن متن شما پیداست که نه اصولگرایی ونه اصلاح طلب
نیاز نبود که اقرار کنید
Iran, Islamic Republic of
پرونده هائی که در سازمان بازرسی کل کشور مفتوح است را از نظر شما نجفی سفارش داده تا سیاه نمائی کنه ؟اینچنین از دست اندازان به حقوق عمومی حمایت کردن جواب مردم میشود؟گیرم نجفی با قالیباف خصومت دارد بازرسی کل کشور هم خصومت دارد؟جهان نیوز چرا بیجهت دست اندازان به پولهای مردم را تطهیر میکنی
Iran, Islamic Republic of
راست میگه ! اینها خوبند که از راه نرسیده تبلت وماشین برای خودشون خریدند ! اونهم درحالیکه مینالیدند که شهرداری کلی بدهی دارد!
عباس
Iran, Islamic Republic of
از این همه پرونده که میفرمایید بگید تا ماهم با خبر شویم چون گویا شماها چشمی دارید که تمام زحمات و خدمات را سیاه میبیند امثال شما هنوز هم بعد از فساد 14 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد 50 هزار میلیاردی کرسنت وقتی میخواهند مثال بزندد میگویند 3 هزار میلیارد .خییییییلی خوبید
Iran, Islamic Republic of
پرونده های بازرسی؟؟؟؟؟؟ کدومه پرونده عزیز دل ؟؟؟؟؟ بگو ماهم بدونیم..... خوبه همون آقائی هم که شایعات زمینهای نجومی را ساخته بود پیش چشم مردم اعتراف کرد که درغ گفته........ و لیستش الکی بوده ........ عجب روئی دارن بعضیها......... امثال همین افراد امیر کبیر و قائم مقامها را تو این مملکت کشتن.....
محمدی
Iran, Islamic Republic of
به عقیده من ، آقای قالیباف از انسانهای کم نظیر در حوزه مدیریت هستند.
حالا همه هم که کارهایشان بدون ایراد نیست ولی ببینید با خدماتی که در تهران انجام داد واقعاً کارهای فوق العاده ای کرده....
و حالا که سکان افتاده دست پیرمرد اصلاحات چی و پر حاشیه و می بینه که به هیچ عنوان آن خدمات را نمی تواند انجام دهد ...به لجن مال کردن سوابق رو آورده...
ولی کارنامه اصلی مقابل چشمان مردم همیشه هست و می بینند.
Iran, Islamic Republic of
این مردمی که شما میگید کجان؟ چرا به قالیباف در انتخابات متعددی که بودند رای ندادن؟ چرا در انتخابات شواری شهر رای ندادن؟ پس مردم دیدن و رای ندادن
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
و این بار هم مثل دفعات قبل(انتخابات ریاست جموری و مجلس پیشین)ندای من پشیمانم را سر خواهند داد.آن روز دیر نیست
نجفی
Iran, Islamic Republic of
مردم هستند! بله!
همانهائی که هر روز از اتوبان امام علی(ع) ، اتوبان صیاد، اتوبان کردستان و....و تونل نیایش ، تونل توحید ، تونل شهدای غزه و...پل های طباقاتی صدر، پل های بی شمار احداث شده تهران عبور می کنند.
همانهایی که با بزرگترین خطوط ریلی مترو خاورمیانه سفر می کنند ، همانهایی که روی پل طبیعت و بام تهران و باغ پرندگان و باغ موزه دفاع مقدس قدم می زنند.
همانهایی که در حوادث شهری می دیدند شهردارش لباس کار تنش می کرد و تا کمر در تونل تجریش می رفت توی آب و یا کنار لودر ها در آواربرداری پلاسکو و....
سرت را درد نیاورم مردم باز می بینند و بعدها که از بازیهای سیاسی خارج شدند! افراد را بهتر می شناسند.
Iran, Islamic Republic of
نجفی جان خودت را اماده کن که جهان نیوز شمشیرش را از رو بسته تو 550 صحفه نوشتی جهان تازه تونسته به یک مورد از گزارش تو گیر بده پس خودت را اماده کن که میخواد گاز انبری برشت بده
Iran, Islamic Republic of
نیازی به گازانبری نیست ،شهردار با مشکل قلبی وکمر درد که موقع الودگی هوا به کیش پناه میبره! خودبه خود برش خورده ناتوانی خودش هست.
Iran, Islamic Republic of
هم حزبیها خوب خودشون رو میشناسند.همون اولش صادق خرازی گفت ببینیم در طی چهارسال نجفی میتونه میخی به دیوار تهران بکوبه!
عباس
Iran, Islamic Republic of
اختلافات سیاسی سرجای خودش ولی این طیف شما حداقل به خودش هم رحم نداره؟ حاضرید برای زد و بند عده ای حتی زندگی شهری خودتان را هم فدا کنید .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نجفی که نیاز به تخریب نداره عزیزم..... ایشون همون که توضیح بدهند که تو روزهای زلزله و فوریتهای شهری کجا بودند کفایت داره.... البته اگه دوباره اون ادعاهائی رم که بعدا با انتشار عکسهاشون گندش در اومد مطرح نکنن...... عزیزم گزارش و تخریب واسه کسیه که لازم داشته باشه.... اخه نجفی که کلا مخروبه هست که...خخخخ
Iran, Islamic Republic of
یه عده ناتوان وبی برنامه که میلیاردی خرج کرده اند وامده اند شورا ! تنها هنرشون حرف زدنه،بایدم لنگه خودشون شهردار انتخاب کنند.و... در ضمن هنوزم موندم این کشته مرده های شفاف سازی چرا به هیچ صراطی مستقیم نشدند تا ده درصد ارای صندوقهای شورای شهر بازشماری شود.در صورتیکه مسجدجامعی در دوره قبل تقاضای بازشماری کرد وانجام هم شد وتغییری در ارا نبود!
Iran, Islamic Republic of
آقایان اصولگرا
برایشان سخت است که عملکردشان را بیان کنند. اینکار شهردار تهران را باید حسن روحانی می کرد و از تخلفات و دزدیهای دولت پاک دست می گفت تا مردم بدانند آن دولت معجزه هزاره چه بلائی بر سر مردم آورد.
حالا آقایان جهان نیوزی از این که نجفی تخلفات زمان ۱۲ ساله قالیباف را بیان کرده ناراحتند. بجای اینکه بیایند با شهردار همراه شوند و از بیان دزدیها و اختلاسها حمایت کنند می گویند که شهردار خدمت کرده است. خدمت کردن شهردار قبلی اولا وظیفه اش بوده و باید خدمت می کرد ثانیا اما این دلیل بر تخلف کردن نمی شود.
املاک نجومی قراردادهای پنهان و سوری در شهرداری باید برای مردم بیان شود. اگر به تخلفات ۳۳۰ میلیاردی و هزینه بدون سند زمان احمدی نژاد رسیدگی می شد امروز این اتفاقا نمی افتاد.
گزارش نجفی یا درست است یا غلط. دستگاه قضایی رسیدگی کند تا واقعیتها بیشتر عیان شود
Iran, Islamic Republic of
اگر به تخلفات ۳۳۰ میلیاردی و هزینه بدون سند زمان احمدی نژاد..............
جانم تخلف 16000میلیاردی دولت شما که وام معوقه نامیده شد! عزم شما را در مبارزه جدی با فساد نشان میدهد.از داداش حسین فریدون ودادش جهانگیری فاکتور گرفتم.
United States
اگه داداش حسین و فریدون دزدی کردند آنها هم باید محاکمه شوند. هرکس دزد است باید محاکمه شود. اما این دلیل نمی شود چون هم دسته ماست چشم ببندیم . اگر جای قالیباف ، کرباسچی و یا همین نجفی شهردار بود و قالیباف گزارش تخلفات انها را می داد الان تمام کانالهای تلویزیون و کیهان و فارس و رجا و....۲۴ ساعته زمین و زمان را به هم جفت می کردند اما چون قالیباف از خودشونه کاری ندارند . یکی از دلایل اعتراضات و تظاهرات هفته های قبل همین دوگانگی و تبعیض در برخوردهاست که مردم را عاصی کرده است.
Iran, Islamic Republic of
مسئله اینه که اینها پرونده سازی میکنند والا بله مجرم هر کس هست باید به مجازات برسد.
Iran, Islamic Republic of
هر کی دزدی کرده باید جواب بده می خواهد داداش روحانی یا جهانگیری باشه می خواهد احمدی نژاد و قالیباف باشه این خواسته اکثر شهروندان درجه ۲ من جمله خود من هست . شما شهروند درجه ۱ هستید و دستتون به این ور اون وصل هست ولی ما درجه ۲ هستیم چون دستمون به جایی بند نیست .
Iran, Islamic Republic of
اینها خوبن بابا! عین اخوندی با مسکن اجتماعیش که بمب اتم هم نمیتونه خرابش کنه ! کارهای نکرده این مشت حراف هم هرگز ایرادی توش نیست که نیست.البته بالاخره باید اون هزینه میلیاردی که کردن واومدن تو لیست رو از جیبمون یه جورائی بردارن.
Iran, Islamic Republic of
دستگاه قضایی چه میگویی مگر به کسری و تخلف نزدیک به 300 میلیادی احمدی نژاد رسیدگی کرده اند که بیان سراغ فرمانده پیشین نیروی هوایی رسیدگی کنند و تخلفات ایشان را بررسی کنند
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی تو این ۵سال دستاوردش فقط فحش دادن به دولت قبلی بوده برادر. هیچی نگفته؟؟؟کاش مناظره ای بین احمدی و روحانی میذاشتن
Iran, Islamic Republic of
این میلیاردها رو به مردم دادند تا رای بگیرند؟!!!!!!!!!!
یعنی نباید مشخص بشه که این پول ها کجاست؟!
چرا دارین شانتاژ می کنین؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم اون به قول شما اطلاع رسانیهائی هم که شد که کذب در اومد.... یادتون رفت رئیس هیات تخلفات نهاد ریاست جمهوری فعلی مجبور شد برای فرار از مجازات تشویش اذهان علیه دولت قبل بصورت رسمی و در رسانه ها عذر خواهی کنه؟؟؟؟؟ حواست کجاست؟؟؟؟؟ یه خورده به روز باش...... اختلاسهای ...رو هم که الانه داری میبینی؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پل ورسک درزمان خود بزرگترین سازه ایران بوده این دلیل میشه رضا خان را حلوا حلواش کرد؟
Iran, Islamic Republic of
البته اون پل ومسیر راه اهن به درد انگلیسیها خورد که در جنگ تجهیزاتشون رو به جبهه روسیه از طریق دریای خزر ارسال کنند.وگرنه هر ادم عاقلی میدونه که مهم دسترسی به ابهای ازاد یعنی جنوب وخلیج فارسه واول راه اهن رو به سمت اونجا میسازه.
United States
گیریم رضا خان دیکتاتور . اما رضا شاه برای افتتاح این پل زن و بچه خود را سوار قطار کرد و سازنده پل را زیر پل به همراه خانواده اش قرار داد تا اگه قرار باشه پل سقوط کنه رضا شاه و سازنده پل به همراه خانواده شان اولین کسانی باشند که تاوان سهل انگاری احتمالی را بدهند. این کارهای رضا شاه باعث شد که این پل پس از ۸۰ سال گارانتی هنوز سر پا باشه.
آیا مدیران فعلی ما چنین روحیه ای دارند؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
این سخنان جناب شهردار شنونده را یاد سال 92جناب روحانی میاندازد.خزانه خالی ،ویرانه،انبارها خالی و.......
سپس با خزانه خالی تهیه هواپیمای اختصاصی چندین میلیاردی،5میلیارد هزینه باسازی وتغییر دکوراسیون دفتر ریاست جمهوری، اهدای سکه توسط بانو به خانمهای خاص، حقوقهای نجومی .و........انجام گردید اما خزانه خالی همچنان معجزه میکند!!!
واما دولت فخیمه ایشان در6سال +24 سال دولت رفقا هنوز سرجمع به اندازه دولت قبل دست آورد نداشته!!!!
جناب شهردار نیز همان شیوه را در پیش گرفتند.
ای کاش مسئولین گرامی قبل از صحبت کردن خداوند را ناظر بر رفتار وگفتار خود ببینند.وتنها به واقعیتها بپردازند وحاضر نشوند بخاطر 2روز صندلی خاص بدست آوردن همه اعتقادات خود را به حراج بگذارند.ای کاش.
لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
Iran, Islamic Republic of
یک استخر هم همون ماههای اول در نهادریاست جمهوری ساخت.
Iran, Islamic Republic of
هزینه انتخاباتی رو نگفتین !!!
ولی
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر این گزارش را آقای قالباف علیه آقای نجفی داده بود همینطور قضاوت می کردید؟این تذهبون؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب اول طرف رو به دار میکشه وبعدش میگه اشتباه شده است.مواردش زیاده.بازی روانیه دیگه.عرضه دیگه ای که ندارن.
Iran, Islamic Republic of
افساد طلب رو چه ربطی به « این تذهبون»
Iran, Islamic Republic of
آقا این تیترتون معنیش اینه : اووووه حالا مگه چی شده اینقدر شلوغش میکنید، هم حزبی ما این همه کار کرده حالا یه چند هزار میلیارد تومانی هم تخلف داشته.
Iran, Islamic Republic of
نجفی یک فکری برای برچسب های تخلیه چاه که (هرساعت) به در و دیوار مردم می چسبانند بکنید . به سر مبارک همه تهران شده فاضلاب و تخلیه توالت .
Iran, Islamic Republic of
تقوا ندارند....
بهروز
Iran, Islamic Republic of
من موافق دکترقالیباف نبوده و نیستم ولی میخواهم این را با قطعیت اعلام کنم از این شورای شهر و شهرداری در این چهار سال آبی گرم نمیشود و این مطلب را من چندین بار به یکی از اعضای شورای شهر گفتم.
United States
که این گزارش مسخره رو نوشتید همچین میگین ساخت مترو و پل و درباچه انگار همه این کارها رو قالیباف خودش تنهایی انجام داده . پول مملکت رو به فنا داد تا چینی ها بیان براش انجام بدن . لعنت به کله پوک و مغز اکبند نویسنده
Iran, Islamic Republic of
مثل اینک حالت زیاد خوب نیس!
Iran, Islamic Republic of
بر فرض که تمامی اتهامات علیه قالیباف درست باشد...
ماشینی که روغن ریزی داشته باشد بهتر است از ماشینی که اصلا حرکت نکند و تنها با درجا گاز خوردن! باعث استهلاک و هدر رفت سرمایه ملی شود.
Iran, Islamic Republic of
این آقا چن جا شکست خورده و باید یه جایی عقده ها رو خالی میکرد چه جایی بهتر از گزارش
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور و معاونش جهانگیری تمام تقصیرات را به گردن احمدی نزاد می اندازند وشهردار اصلاح طلب به گردن قالیباف بیشنهاد این است اقای شهردار با تمام مدارک در یک مناظره تلویزیونی با سردار شرکن کن تا غش یا قش باشد انکه رو سیاه شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
نجفی آدم خوبی بود حد اقل ظاهرش این را می گفت اما
پست و مقام و جدال قدرت آو را به این روز انداخت
Iran, Islamic Republic of
ببخشید من ظاهر جمله شما رو به معنی واقعی و صادقانه اصلاح میکنم.

نجفی آدم خوبی بود حد اقل ظاهرش این را می گفت اما
چون بر علیه یکی از مقامات هم حزبی ما افشارگری کرده دیگه آدم خوبی نیست
محسن
Iran, Islamic Republic of
البته جناب قالیباف هم در ابتدای شهر داریشان موضوع 300 میلیون هزینه بدون سند در دوره احمدینژاد را مطرح کردند ولی بعد دیدند این 300 تا هم مال زمان دوره قبل احمدی نژاد بوده و این موضوع را اخیرا جناب چمران اعلام کردند
دولت روحانی و اصلاحاتی ها یک پر پا گاندایی درست می کنند تحت عنوان آی دزد ای دزد منظور را که همه می فهمند
موضوع دیگر مسئله روزنامه ها هست که مدام می گویند کیهان و فلان روزنامه اینها فقط سه چهار روز نامه بیشتر نیستند
اصلاح طلبان که بیش از بیست روز نامه و خبر نامه دارند چطور انها اینهمه مطلب دروغ و کذب و بهتان و شارلاتان بازی در می آورند ولی مطالب کیهان مهم می شوند این نشان می دهد که این مجموعه روزنامه های هزار عنوان چقدر تهی از مطلب هستند چون وقتی به صفحات اول انها نگاه می کنی گویا مانند شاگردان ابتدایی یک نفر به انها دیکته گفته و انها هم انرا نوشته اند حالا فقط برای اینکه نشان بدهند که مطلب چیز دیگری هست جای فعل و فاعل را عوض می کنند مثلا !!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حاجی شکسته نفسی میفرمایید!!!
آی دزد آی دزد که کاملا در تخصص حزب و جناه شماست استاد مسلمش هم لیدر قبلیتونه که البته الان دیگه مهره سوخته شده و ازش برائت میکنید
Iran, Islamic Republic of
گفت: با این مخالفم، حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آنها بزنند چه مشکلی دارد؟ ی تفریح می گوید با دخترم میریم قلیان می کشیم از ش چه انتظاری داری..... برای تهرانیها متاسفم با این دیدگاه سیاسی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر تهران ویران است چرا بزرگراه نیایش که اسم بسیار زیبایی داشت را به نام کسی دیگر مصادره کردید
Iran, Islamic Republic of
حیف از نام زیبای نیایش که تغییر دادند .
Iran, Islamic Republic of
آقا بزار ایت دهن بسته بونه خیلی نامهای زیبای دیگه هم بود که الان دیگه نیست
Iran, Islamic Republic of
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يارو اسم دخترش را گذاشته بود نيايش
حالا دوستاش صداش مي كنند :
هاشمي رفسنجاني !!؟!؟!؟!!؟!
Iran, Islamic Republic of
قالیباف تهران رو بتونیزه کرد وبا این پروزها بخصوص پل صدر هویت ایرانی اسلامی رو از تهران از بین برد
Iran, Islamic Republic of
نجفی یک فکری برای برچسب های تخلیه چاه که (هرساعت) به در و دیوار مردم می چسبانند بکنید . .