پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
کارگردان «بعدازظهر»:

هدفم دیده شدن فیلم بود نه کسب جایزه

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 581923
امیرعباس ربیعی کارگردان مستند «بعدازظهر» گفت: آنچه مد نظرم بود فانوس گرفتن نبود بلکه دیده شدن فیلم در جشنواره بود.
هدفم دیده شدن فیلم بود نه کسب جایزه
به گزارش جهان نيوز، امیرعباس ربیعی کارگردان مستند «بعدازظهر» که اثر جایزه فانوس هشتمین جشنواره فیلم عمار را از آن خود کرد گفت: آنچه مد نظرم بود فانوس گرفتن نبود بلکه دیده شدن فیلم در جشنواره بود پیروزی خیلی برایم اهمیت نداشت مسابقه بودن عمار برایم اولویتی نداشت، در واقع عمار را بستری برای دیده شدن اثر‌ها می‌دیدم خوبی جشنواره عمار در همین است که مسابقه موضوعیت ندارد، رقابت هم مهم نیست.

وی در ادامه افزود: خیلی از فیلم‌ها در عمار شرکت داده می‌شوند، اما جایزه نمی‌برند، در حالی که ممکن است بیشتر از آن‌ها که جایزه دریافت می‌کنند دیده شوند این برایم مهم بود که فیلم در اکران‌های مردمی دیده شود.

وی گفت: جشنواره عمار در عرصه مستند خیلی خوب پیش رفته است آثار مستند به حدی قابلیت پیشرفت دارند که در جشنواره‌های حرفه‌ای مثل سینما حقیقت هم شرکت داده می‌شوند و گاهی رتبه هم می‌آورند مستندسازان عماری با مستندسازان غیرعمار رقابت خاصی دارند، اما در عرصه داستانی جشنواره عمار هنوز به جایگاه ایده آل نرسیده است که بتواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

ربیعی ادامه داد: البته سرعت پیشرفت آن بالاست، بچه‌های عمار که در حوزه داستان کار می‌کنند نسبت به دوره‌های اول پیشرفت خوبی داشته اند، فیلم سازان عمار در حوزه داستانی این قابلیت را دارند که بتوانند کار‌های سینمایی را آغاز کنند، اما نکته مهم این است که همان موضوعاتی را که آن‌ها در عمار به خوبی مطرح می‌کنند اگر بخواهند در حوزه سینمایی مطرح کنند موانع زیادی بر سر راهشان به وجود می‌آید چرا که سینمای ما تمایل به موضوعات آن‌ها ندارد عوامل سینما ممکن است با عماریون سخت ارتباط بگیرند.

کارگردان مستند بعدازظهر تصریح کرد: هدفم این بود تا جایی که می‌شود دایره مخاطبین را بیشتر کنیم این فیلم در دسته فیلم‌های نیمه بلند قرار می‌گیرد در حالی که جشنواره‌ها عموما فیلم بلند یا فیلم کوتاه هستند از این رو دارای محدودیت می‌شوند مگر چند جشنواره خاص داخلی و خارجی که البته تهیه کننده پیگیر آن‌ها است، اما برنامه ریزی ما بیشتر برای اکران‌های دانشجویی و مردمی عمار یا اکران‌های خاص است.

ربیعی در پایان افزود: جشنواره عمار برای فیلم سازان انقلابی حس خوشایندی دارد گویی که خانه خودمان است برای همین همیشه حضور در جشنواره عمار برایم مهم تلقی می‌شده، اما هدف من از شرکت در جشنواره دریافت جایزه نبود صرفا یک دغدغه ذهنی بود که مرا به سمت ساخت این فیلم سوق داد تا آن را بسازم. در کنار آن شرکت در جشنواره عمار هم اتفاق بسیار خوشایندی بود.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *