واکنش آیتالله خاتمی به صحبت روحانی در مورد نقد معصومین
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 581875
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتشار مطلبی در فضای مجازی به اظهارات هفته گذشته رئیس جمهور واکنش نشان داد.
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود، به اظهارات هفته گذشته حسن روحانی که گفت: «در کشور ما معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آنوقت هم میشود نقد کرد. ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص) هم به مردم اجازه انتقاد میدادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد» واکنش نشان داد.
احمد خاتمی در این نوشته آورده است:
«این روزها سخنی گفته شده که شایسته نقد اعتقادی است و آن، این است که گفته شد پیغمبر و معصومین هم قابل نقداند.
این سخن نادرست است و یک خلط در این عرصه صورت گرفته است؛ آن خلط این است که پیامبر و معصومین اجازه نقد میدادند ولی این به آن معنا نیست که آن ها قابل نقداند، به دلیل آنکه، آنان معصوماند.
معصوم یعنی کسی که از اول تا آخر عمرش نه خطا، نه اشتباه به عمد یا سهو از او سر نمیزند؛ باری اجازه نقد می دادند و این برای احترام به شخصیت امت و الگو سازی بوده است و این که گفته شده که یکی از اصحاب پیامبر در تصمیمی از تصمیمهای پیامبر پرسید أمن الله أمنک؟ که در داستان جنگ بدر است؛ این سخن مستند تاریخی ندارد و علامه سید جعفر مرتضی در «الصحیح» آن را مورد نقد قرار داده است.
از آنان که تریبون در دست دارند انتظار میرود که اعتقادات حق، مستند و مستدل اسلامی و مذهبی را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند.»
خیلی به حرفای این روزاش نباید توجه کرد داره آدرس غلط میده
ظاهرا کار برجام 4 ماه دیگر تمومه
چون هرگز ایران 4 شرط ترامپ را نخواهد پذیرفت
جناب روحانی در حال نقاشی یک غروب شورانگیزه
چند تا کبوتر هم بکش آقای روحانی
انان معصوم هستند یعنی هیچ وقت گناه یا اشتباه نمی کنند ولی میتوان از انها علت کارشان را سوال کرد کاری که همه صحابه انجام میدادند یعنی شما میفرمایید مردم حتی حق سوال پرسیدن را هم ندارند
بابا خلق الله شما چقدر وقت اضافه دارين ها!
اين بابا جزء تاكتيكش هست، هر از چندگاهي يك مساله اي را مطرح ميكنه و جامعه رو بهم مي ريزه و خودش پشت پشت سياستهاي خودشو پيش مي بره.
مردم ديگه زلزله كرمانشاه يادشون ميره، گراني يادشون ميره، بيكاري يادشون ميره، گراني مسكن تا 23 درصد در بعضي مناطق يادشون ميره و.....
اينقدر بحث نكنيد
سرتون رو برگردونيد و به جاي اين تعبير و تفسيرها ، چهارچشمي مواظب اين آقا باشين.
سلام دوستان عزیز
هر کسی با پیامبران خدا ومعصومین در بیافته حتما بر میافته در این شکی نیست.
ولی باید دید نقد کننده با پیامبر بر میافته یا کسانی که با چپاول مملکت ومکیدن خون مردم وحتی برای خواندن دو رکعت نماز از بیت المال پول می گیرند آیا با آبروی پیامبر وحتی وجود خدای متعال را به سخره نمیگیرند.
آیا جناب خاتمی تو این مملکت چه کاری انجام میدهد.عنوان شغلیش چیه؟؟ جز این است که یک خطبه میخواند
در هفته های اخیر، حوادثی در کشور رخ داد که متأسفانه مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفت. اما آنچه در فضای عمومی کشور، آشکارا برملا گردید، نارضایتی گسترده از عملکرد اقتصادی دولت است. معلوم شد و همه دانستند که مردم از گرانی ها، بیکاری، ورشکستگی واحدهای تولیدی، تبعیضها، اختلاسها و غیره دلخور و ناراضی هستند. مخاطب مردم در این اعتراضها، دولت مستقر و تیم اقتصادی اوست که به هر حال با مدیریت ناکارآمد پنجساله، وضعیت امروز را بوجود آورده است. سخنان اخیر آقای روحانی، به نظر من نوعی فرافکنی است و او می کوشد که با جا خالی دادن، آدرس غلط بدهد و به مردم القا کند که متهم اصلی، خود نظام است؛ نه دولت! او با بیان اینکه وقتی امام زمان ظهور کردند می توان از ایشان هم انتقاد کرد و مردم از پیامبر هم انتقاد می کردند، در واقع می خواهد بگوید که اعتراضها باید به سمت مرکز نظام و ولی فقیه باشد؛ نه دولت. در حالی که طبق قانون اساسی، رئیس جمهور، عالی ترین مقام مسئول اقتصادی است و در جزئیات اقتصاد، دخالت می کند؛ حال آنکه طبق اصل 110، رهبری سیاستهای کلی نظام را تعیین و ابلاغ می کند. مدتی است که از مواضع او و همکارانش، استنباط می شود که امیدی به توفیق ندارند و به بن بست رسیده اند. او می داند که اوضاع اقتصادی، رو به وخامت است و شرایط جامعه، مثل آتش زیر خاکستر بوده و مردم، به عشق اسلام، اصل نظام و رهبری، اوضاع را جمع و آرام کردند؛ لذا چون نا امید است می کوشد که پیشاپیش، رهبری را به عنوان عامل اصلی معرفی کند.
سلام دوست عزیز اول از همه چی باید دید واقعا آتش زدن به پرچم ومسجد ومقدسات کار چه کسانی بوده وبرای چی بوده البته واقعی نه با تعصب
بله هر کسی به مقدسات تعرضی بکند باید برخورد شدید بشه
ولی نباید با تعصب خشک وخالی وبدون اطلاع از کم وکیف جریانات وسیاسی بازیها در مورد کسی قضاوت کنیم.
وقتی در بالا دستیها پول بیت المال مثل سیل حیف ومیل میشه و پائین دستیها حتی یک کیلو تخم مرخ هم به زندگی طبقات ضعیف فشار میاره؟
اونوقت این سیاست بازیهای کثیف رخ مینماید.
در اینگونه شبهه افکنی همه می دانیم مراجع تقلید پاسخگو هستند وچون امثال ما ها در نزدیکشان نیستیم جهان وظیفه دارد اگر اعلام نظر کرده اند اطلاع رسانی فوری کنند تا تکلیف ماها در اعلام نظر مشخص باشد . ولی اگر خدای ناکرده هنوز چیزی نگفته اند ! بنا به وظیفه شرعی به همه اهانت کنندگان به دین مبین اسلام می گویم اگر می خواهید دنیایتان خراب نشود با دین و دینداران در نیفتید .
عزیزم قابل نقد بودن با اجازه نقد دادن فرق داره چیزی قابل نقد است یعنی ممکنه خوبی ها و بدی های داشته باشه ولی برای معصوم ممکن نیست خطائی وجود داشته باشه ایشان گفته امام زمان هم اگر ظهور کنند قابل نقد هستند این درست نیست ولی آیا ایشان اجازه نقد می دهند . بله می دهند ولی نقد برمعصوم وارد نیست هرچند آنها اجازه می دهند
مشکل دوستان این است که معنای نقد را نمی فهمند. نقد یعنی وقتی که شما با طرف مقابل لااقل هم قدر باشید و توان سنجش عملکرد ایشان را داشته باشیدو بتوانید اشتباهی در رفتارش بیابید و راهنماییش کنید. یک مسلمان هرگز به خودش اجازه چنن تفکری در مقال پیامبر گرامی به خود راه نمی دهد زیرا چنان پیامبری فردی عادی است و نیازی به تبعیت از او وجود ندارد.
اين جماعت اصول گرا خصوصاً افراطى هاشون استاد به حاشيه كشوندن مسائل يا بقول عوام كولى بازى اند ! من از اين جناب ثقه الاسلام - احمد خاتمى - مى پرسم ؛ بابا جون ! چرا راجع به اصل موضوع - قابل انتقاد بودن همه اركان حكومت - چيزى افاضات نميكنيد ؟! شما جماعت كه بحمدالله منبع علم و ادب و فقه و فلسفه ايد ؛ چرا در اين مورد مردم را به فيض نمى رسانيد ؟! جان كلام روحانى در مورد آزادى انتقاد و چون و چرا كردن در كار حكومته اما حضرات دوست دارند جاده خاكى بزنند
لابد شمام یادتون رفته که همین آقای روحانی شما منتقدین دلسوز را بی شناسنامه و برید به جهنم و ... خطاب میکرد.چطور شده که الان از نقد و انتقاد صحبت میکنند.
فرق اصولگراها و اصلاح طلبان اینه که اصولگراها نقد در مورد اصول دین و محکمات دین را مورد قبول نمیدونن اما اصلاح طلبان در سفسطه یدطولایی دارند و نعوذ بالله حتی در مورد خداوند هم نقد و نقادی را جایز میدونن
منظور آقای روحانی شخص رهبری است. ایشان می خواهد بگوید که پیامبرص و امام زمان عج قابل نقد است، رهبری که جای خود دارد. اینان حرف های خود را آرام آرام به خورد مردم می دهند و خیلی نرم ذائقه مردم را تغییر می دهند
دوستان عزیز به نظر بنده منظور ایشان همه ارکان ومسئولین نظام هست از رهبری تا شورای نگهبان وسه قوه ومدیران وموسسات تحت امر رهبری وارتش وسپاه ونیروی انتظامی وهمه دست اندر کاران ومدیران ومسئولین مملکت بوده زیرا که خطاها را یکسری آدمها میکنند که در تحت مدیریت رئیس جمهور نیستند ودولت نمیتواند از فساد وخطاهای آنها جلوگیری کند واز طرفی دولت بعنوان مسئول خطای آنها معرفی می شود لذاست که به دور از تعصبات خشک و خالی جناب آقای روحانی حرف دل مردم را گفته وتا این تعصبات خارج از عرف و دین هست عده ای در پشت این و آن قایم شده و حقوق مردم را میبلعند وکسی هم زورش به این آدمها نمیرسد.چون اگر کسی به این مفسدان حرامخور حرفی بزند حتما با پیامبر ورهبری معظم در میافتد و . . .
با سلام
ظاهرا حرکتی خزنده در این جهت دیده میشود. کسانی دیگر و منابعی هم این موضوع را با لحن بخصوصی زمزمه و نشر می کنند.
فقط این آقایان که چهل سال است در بالاترین مقامات این نظام نشسته اند و نتایج سی و پنج سال اول مبهم و پنج سال اخیر کاملا منفی است ، باید بدانند که اگر این نظام مقدس لطمه ای ببیند و اینان بر زمین افتند ، فرزندانشان دربدر دنیا می شوند. نگاه کنید به عاقبت دیگران ، از خدا بترسید ، کبر را کم کنید ، خودبزرگ بینی باد کنک است و در جائی خواهد ترکید.
از شهدا و مظلومین این نظام مقدس خجالت بکشید و فکر گندم ری را از افکار مالیخولیائی تان بیرون کنید و حدود خود را بشناسیدکه : دیر است.
حق بهمراه همه حق پرستان
آقای روحانی علاوه بر مشاوران متعددی که در حوزه های مختلف دارند لطفا یک یا دو نفر هم برای توضیح و بیان سخنان گهربار خود استخدام کنند. اشتغال زایی هم در ضمن می شود.
نقد کردن یعنی گوشزد کردن اشتباهات و نقد پذیری یعنی قبول کردن اشتباهات
آی کیو وقتی ائمه هیچ اشتباه و سهوی ندارند و تمام کارهاشون درسته پس چه چیزی قرار است نقد شود.
سلام
دوست عزیز 124 هزار پیامبر ویازده امام معصوم برای راهنمائی بشریت اومده واکثرشون هم همان بشریت شهیدشون کرده وتقریبا همه شهدا شون و هم با دست نزدیکان و فامیل به شهادت رسانده اند آیا شمشیر بر سر مولا علی زدن خطا بوده یا درس یا اینکه آیا این اتفاقی که در زمانمولا بروز کرده قابل نقد و ونکوهش هست یا نه ؟
پس منظور از نقد این است که بابا ای تمام مسئولین محترم نظام اعم از رهبری تا همه مسئولین مواظب باشید که کسانی پشت سرتان قائم شده و حقوق مردم را پایمال نکنند.
حالا مسئولیت هر چه بزرگتر حساسیت هم همانقدر بیشتر.
دیگه این دعوا نداره که افتادین به جون هم
تا شما دعواتون تمام بشه این یه زره مانده ته دیگ هم میبرن ومیخورند و به ریش هممون میخندند.
معصومین اجازه نقد میدادند در این بحثی نیست ابدا ولی نکته ای که هست این است که کسانی که به مقام معصوم معرفت دارند هرگز به خود اجازه نقد نمی دهند(چون کلمه نقد ذاتا به معنی بررسی نقاط مثبت و منفی یک موضوع است ولی سوال به معنی پرسیدن جاهل از عالم در هر رشته ای برای رسیدن به علم است ولو پرسیدن یک آدرس باشد . و در مورد معصوم از دید افراد با معرفت نقاط منفی متصور نیست چون با مقام عصمت سازگار نیست) ولی اگر کاری که معصوم می کند برای آنها قابل هضم و درک نباشد با نهایت احترام سوال می کنند تا امام و پیامبر آنها را آگاه کنند و امام اگر مصلحت بدانند در حد فهم طرف توضیح می دهند لذا چون همانطور که عرض کردم معنی نقد غیر از معنی سوال و پرسش برای فهمیدن است لذا گفتن این که امام زمان هم اگر ظهور کند قابل نقد است ، صحیح نیست انشاالله خداوند توفیق دهد کلمات را درست و با توجه به معنی دقیق آن به کار بریم و ذهن جامعه را آشفته نکنیم
درسته نقد دلیل خطا و اشتباه در ساحت آنان نیست ولی دلیل بی معرفتی نقد کننده به مقام عصمت است چون وقتی او معصوم است و ما هم به این موضوع آگاهی و معرفت داریم دیگر دلیلی وجود ندارد او را نقد کنیم ولی اگر بعضی از کارهای معصوم را درک نکردیم نقد نمی کنیم بلکه محترمانه سوال می کنیم
دوستان شیخ حسن و بسیاری دیگرظاهرا معنای نقد را درنیافته اند. نقد عبارت است از جدا کردن سره(خالص) از ناسره(ناخالص). به عبارت ساده تر شما باید الگویی از وضعی خاص را ارائه دهید و با رعایت شرایط همان وضعیت، الگویی بهتر و برتر از الگوی مورد نقد مطرح سازید.
مشورت داستان دیگری است . من مسئله ای را مطرح می کنم و شما نظرتان را می گویید و پذیرفتن یا نپذیرفتن و مسئولیت اقدام و نتایج آن با من است. حالا یکنفر به حسن بگوید کدام مومنی در رفتار پیامبر خدشه ای می دید که نقدش کند وراه بهتری از روش او مطرح سازد. پیامبر گرامی طبق دستور قرآن در موارد غیر وحی می توانست با دیگران مشورت فرماید ولی تصمیم با خودش بود.
عاقبت به خیری نصیب همه نمی شود
در قرآن کریم و روایات این افراد به دو دسته تقسیم شده اند
1- آنهایی که شان و مقام انبیا و عصمت را نمیدانند یعنی بیسوادند
2- اونایی که فی قلوبهم مرض هستند
حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را !!!!
پس ان همه سالهای اولی که پبامبر تبلغ و هدایت مردم به دین اسلام را میکردند و فقط اندکی کمتر از انگشتان دست کسی جذب نمیشد تکلیفش با این تو ضیحی شما دادید جه میشود
بنظر بنده بهتربود ابتدا به آقای روحانی می گفتند منظورتان را واضح تر بگویید و پس ازآن اظهارات ایشان را نقد می کردند. شاید پاسخ آقای روحانی مکمل اظهارات قبلی می شد و همگی متقاعد می شدند.
مثلا بنده پاسخ آقای شب زنده دار را نمی پسندم چون ایشان بدون توضیح خواستن از روحانی قضاوت کرده است ضمن ا ینکه باید ازآقای شب زنده دار و دیگر نقد کنندگان سئوال کرد چرا شما که دراین مورد رگ گردنتان بیرون زده است در مورد گرفتاریهای معیشتی و احتماعی مردم و دردها و آلامی که با همین مردم همراه است سکوت کرده اید؟!
چرا درمورد این معضلات به آقای روحانی و مسئولین دیگر از سایرقوا انتقاد نمی کنید؟!
توضیح اینکه بنده طرفدار آقای روحانی نیستم و درمسایل گوناگون به ایشان نقدهای جدی دارم اما چه خوب است مسایل اعتقادی را با تعلقات و گرایشات سیاسی مخلوط نکرد و براساس شرع و اخلاق رفتار کنیم تا نتیجه بهتر و خداپسندانه تری حاصل شود و نسل جوان که بزرگترین گرفتاریهای این دوران را تحمل میکند به اصل دین بی رغبت و بی اعتماد نشود.
به آقای خاتمی هم همین توصیه را دارم هرچند مواضع ایشان نسبت به این قضیه بهتر از نقدکنندگان دیگراست
با پوزش
ساده اید یا مشاوران او را ساده فرض کرده اید؟ دست او و بلند پروازی هایش از اولش رو شده بود. مشابه این صحبت ها را هم قبلا درزمان اصلاحات شنیده ایم. البته آنها چون خود را در قدرت میدیدند دو پهلو حرف نمیزدند. بلندپروازی و خود برتر بینی این آقا با هوش و حافظه ای پائین تر از متوسط، در تشکیل مجمع عقلا برای من یکی ثابت شد. تشکیل چنین مجمعی قطعا سنخیتی با نقدپذیری ندارد. خودش که هیچ، ولی بترسید از مشاورانش.
امام فرمودند که میزان رای مردم است ولی هیچگاه نفرمودند که رای مردم حق و عین عدالت است.
باتشکر از توضیحات شما عزیز اگردقت کرده باشید بنده اظهاکرده ام به روحانی نقدهای جدی دارم که یکی ازآنها همان نقدناپذیری ایشان و بعضا توهین به انتقادکنندگان است علیرغم شعاری که درمورد نقدپذیری می دهند و با این نظرشما موافقم اما:
بنده اعتقاددارم که ازهمه ( نه فقط روحانی ) درمورد اظهاراتشان که بوی مخالفت با مقدسات میدهد توضیح بیشتری بخواهیم بلکه آنها بتوانند با نظرات بعدی اشتباه و یا سهولسان خود را جبران نمایند یا اینکه در موضع مخالفت و یکدندگی قرارنگیرند
دوست عزیز این نکته هم دراین مقطع قابل توجه است که جناب روحانی و مشاورانش بدلیل حاشیه راندن اعتراضات بحق مردمی که مطالبات معیشتی دارند با این قبیل اظهارات فضا را بنفع خودشان تغییر می دهند.
لذا اگر انتقاد کنندگان به ایشان دراینگونه مسایل هشیارباشند این حربه کارآیی نداردو روحانی بایستی درمورد مطالبات برحق مردم سخن گفته و اقدام عملی نماید.
شما و دوستان دیگر دقت کنید روحانی پس از اعتراضات مردمی که نوک پیکانش عمدتا متوجه ایشان و دولت ایشان است بازرنگی و بیان اینگونه اظهارات خود را بجای مدعی نشانده است درحالیکه بایستی پاسخگوباشد!
پس انتقاد کنندگان به ایشان بایستی تمام این جوانب را درنظربگیرند تا درزمین ایشان بازی نکنند ضمن اینکه بنده واقعا اعتقاد دارم بلحاظ رعایت مسایل شرعی و اخلاقی ازایشان درمورد چنین اظهاراتی توضیح خواسته شود تا هم شرع واخلاق رعایت شده باشد هم تیرایشان و امثال ایشان درمورد تغییرفضا بنفع خود به سنگ بخورد
درحال حاضر چندین شخصیت دینی ازایشان انتقاد کرده اند که لحن وادبیات آنها با یکدیگر متفاوت است تا اینکه درنهایت جامعه مدرسین اطلاعیه ای دراین مورد منتشرکرده است. متفاوت بودن این انتقادها که بعضا متضاد و متفاوت با یکدیگراست می تواند باعث تشتت در افکار مردم و سوء استفاده نقد شده ها قرارگیرد. عرض کلی بنده این است که علاوه بررعایت مسایل شرعی و اخلاقی باید سعی شود از سوءاستفاده های احتمالی پیشگیری کنیم و هشیارباشیم.
درهرحال از نقد شما نسبت به بنده که وادارم کرد توضیح بدهم سپاسگزارم. موفق باشید
جناب نسل قدیم با عرض سلام صحبت شما را در مورد این که آقای شب زنده دار و دیگر آقایان باید در مورد مشکلات معیشتی به آقای روحانی انتقاد کنند تا حدودی قبول دارم اما عرض بنده این است که شخصیتها بعضی وجهه سیاسی دارند بعضی وجهه عقیدتی بعضی وجهه فرهنگی البته تا حدودی اینها قابل تفکیک است نه مطلق ولی آیا آن شخصیت هائی که بیشتر وجهه سیاسی دارند و دستی در مطبوعات دارند در این چهار پنج سال کم انتقاد کردند و ضعف های دولت را بیان کردند . با آنها چه برخوردی شد در تاریخ ۴۰ ساله بعد از انقلاب کدام رئیس جمهور به اندازه آقای روحانی منتقدینش را با شلاق توهین نواخته است که کوچک و بزرگ اینها را می دانند هر کس انتقاد کند به توهینی نواخته می شود و فوری آقای روحانی یک سخنرانی در وصف انتقاد پذیری می کند اتفاقا آقای روحانی بیش از همه رییس جمهور ها نیز در مورد انتقاد پذیری صحبت کرده است این را باور کنیم یا آن را . توهین به انتقاد کنندگان را یا سخنرانی های غرا در مدح انتقاد پذیری را موفق باشید یا علی
مردم ا ز این حرف های روحانی خسته شده اند از بس دنبال حرف های حاشیه ای است به جای اینکه دنبال کار و اشتغال و تولید باشد همه اش حاشیه سازی می کند مردم باید یک پارچه به خیابان ها بیایند و بر علیه روحانی شعار بدهند
وقتی که قانون بی قانون میشود یعنی همین وضعیت. چرا به عقل خود که بالاترین نعمت الهی است رجوع نمی کنیم؟! اگر یک نفر برود خارج از کشور سرویس های جاسوسی بیگانه با او تماس بگیرند دو حالت دارد یا این شخص کس و کاری دارد و یا خودش آدم مهمی است که در آنصورت بی تقصیر است چون نمیدانسته و تماس از طرف او نبوده ولی اگر کس و کاری ندارد میشود مجرم.
رییس جمهور نگفته پیامبر یا امام زمان قابل نقد هستند ایشان گفته اند پیامبر هم به مردم اجازه انتقاد می دادند .متاسفانه عده ای بدون اینکه صحبتهای رییس جمهور را درست بخوانند نسبت به آن انتقاد نمو ده اند.
دوست عزیز دوباره صحبت های ایشان را بخوان گفته امام زمان هم وقتی ظهور کنند آن وقت هم می شود نقد کرد این یعنی ما حق داریم امام زمان را نقد کنیم امام معصوم را
یعنی اراذل فضول خودی مثل برجامی ها بنشینند نقد آقا که مثلا چرا دیر آمدی !؟؟؟چرا حالا آمدی وکی می روی یا اینکار را بکن واینکار را نه !!چرا بعضی از علما را گردن زدی !؟؟؟ووووو
آقای رییس جمهور خودشان طاقت کوچکترین نقد را ندارند.
اما متاسفانه خود به تنهایی همه را هم نقد میکند هم میکوبد.
حال کارش بجایی رسیده برای توجیه کارهای نه چندان خوب خود معصومین را هم در پای اغراض خود قربانی میکند.
اگر پرچم ایران را پایین کشیدی یا سوزاندی ، یا بی جهت ماشین آتش نشانی را بروی مردم بیگناه راندی و قاتل شدی، یا اگر هر گونه قیام علیه تمامیت کشور را تایید یا عملی کردی از هر آشغالی در حد پوشک استفاده شده هم پست تری
خب آقای روحانی هم همین رو میگه که اگر در زمانی باشیم که معصوم زمامدار حکومت باشه که این سعادت بزرگی برای بشریته اما همان معصوم اجازه نقد امور رو خواهند داد و به طور حتم از مشورت عاقلان در اداره جامعه بهره خواهند گرفت. این امری بود که در زمان پیامبر صلوات الله علیه و مولای متقیان سلام الله علیه رایج بود پس بهتره از کلام آقای روحانی تفسیر شخصی نکنیم.!
شایسته است ریاست قوه مجریه به سامان دادن اجرائی زیر مجموعه خود بپردازد و برای سبک کردن اعتراضات محرومین از سخنان شیک و به اصطلاح قرآن " زخرف القول" پرهیز کند؛ اگر به مسائل فقهی و کلامی و فلسفی علاقه مند است از پست حساس و اجرائی خود استعفا و با اقامت در قم به بررسی تخصصی این گونه مسائل بپردازد.
جالبه در قسمت اول متن صحبتهای آقای روحانی نوشته شده ، در قسمت دوم جملات من در اوردی احمد خاتمی از قول رییس جمهور نوشته شده رییس جمهوردر صحبت خود گفته پیامبر هم اجازه نقد می دادند ، کجا گفته پیامبرو معصومین قابل نقدند؟حضرت اقای خاتمی برخی از این ملت می خواهند پشت سر شما نماز بخوانند خوبست اول خبر را درست بخوانید بعد تحلیل وتجزیه وتحلیل نمایید.
متاسفانه این اقایون نه قران خواندن ونه نهج البلاغه در نامه 31 حضرت علی امام حسن را نصیحت می کند اگر امام این ادعا را دارد که هیچ خطایی از او وفرزندانش سر نمی زند چرا این نامه خطاب به ا مام حسن است ویا اینکه ایه 33 سوره احزاب خطاب به زنان پیامبر است وانهم خداوند شرط کرده که اگر انها انچه خداوند در ایه سطر ذیل ابلغ نمده انها رعایت کنند از پلیدی پاک هستند وهیچ اسمی هم از امام نبرده است
چیزی نخواهد گذشت که این تریبونها هم از دست روحانی خواهد افتاد و مردم از این حرفهای خسته کننده راحت خواهند شد هر روزی یک حرفی که سر مردم را گرم کند تا به بدبختی خود فکر نکنند اما مردم ما اعتقادشان اینقدر زیاد است که در مقابل این حرفها ایستادگی میکنند و دینشان را با چیزی عوض نمیکنند