کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عامل درز اطلاعات محرمانه سازمان سیا نامزد سناشد

24 دی 1396 ساعت 11:57

فردی که به اتهام انتشار اسناد محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به زندان افتاده بود، نامزد شرکت در انتخابات سنا شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر ، «چلسی (برادلی) منینگ» عامل یکی از بزرگترین موارد درز اسناد محرمانه آمریکا، قصد دارد از ایالت مریلند به مجلس سنای ایالات متحده راه پیدا کند.

 رسانه‌های آمریکا خبر دادند که منینگ برای شرکت در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در مریلند به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرده تا سناتور «بن کاردین» را به چالش بکشد.

سناتور کاردین عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجه سنا - در سال ۲۰۱۲ میلادی به این مجلس راه پیدا کرد. او در مرحله مبارزات درون حزبی حدود ۷۵ درصد آراء را کسب کرده بود.

چلسی منینگ پس از آزادی در مه ۲۰۱۷ ساکن ایالت مریلند شده است.باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در ژانویه سال میلادی گذشته و تنها چند روز پیش از ترک کاخ سفید با عفو چلسی منینگ موافقت کرد. به این ترتیب، منینگ پس از طی ۷ سال از مجموع ۳۵ سال محکومیت زندان، آزاد شد.

منینگ در سال ۲۰۱۳ به جرم افشای مکاتبات دیپلماتیک و گزارش‌های نظامی ارتش به ۳۵ سال حبس محکوم شد. او پس از صدور آن حکم، تغییر جنسیت داد. وی پیش از تغییر جنسیت با نام برادلی منینگ شناخته می‌شد.
منینگ در زمان درز آن اسناد در سال ۲۰۱۰ به ویکی لیکس به عنوان تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا در عراق خدمت می‌کرد.


کد مطلب: 581859

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/581859/عامل-درز-اطلاعات-محرمانه-سازمان-سیا-نامزد-سناشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com