سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۷

ماجرای دردناک «بسیجی مظلوم» در کنار «بسیجی شهید»

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 581855
با شکایت خانواده گنده لاط و شهادت چند تا از دوستانش که از همان ارازل بودند، ادعا شد که نیمه های شب در خیابان، آن پسرک با چاقو به گنده لاط حمله کرده و او را به قتل رسانده است.
گروه جامعه جهان نيوز: حمید داوودآبادی، رزمنده، روایتگر و نویسنده کتب دفاع مقدس در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت:

این خاطره اصلا واقعی نیست؟!

اواخر جنگ در سال 67، در یکی از محلات جنوب تهران، سر کوچه حجله شهادت یکی از بسیجی ها را زده بودند. 

نیمه های شب، چند تا از ارازل و اوباش محل که ظاهرا مست بودند، آمدند و دور حجله شروع به رقص و پایکوبی کردند. 

برادر کوچکتر شهید که حدود 19 سال داشت و با چند تا از دوستانش دم خانه بودند، متوجه این هتاکی و بی حرمتی شدند. سریع رفتند جلو و با آنها دست به یقه شدند. با وساطت اهالی محل، دعوا تمام شد.

فردا صبح، پلیس آمد دم خانه شهید و جلوی چشم مادر داغدار، برادر کوچکتر را به جرم قتل گنده لاطی که دیشب با او درگیر شده بود، بازداشت کردند و بردند.

با شکایت خانواده گنده لاط و شهادت چند تا از دوستانش که از همان ارازل بودند، ادعا شد که نیمه های شب در خیابان، آن پسرک با چاقو به گنده لاط حمله کرده و او را به قتل رسانده است.

پرونده افتاد در روال قضایی خودش.
سرانجام شواهد علیه پسرک شد و حکم دادگاه مبنی بر قصاص صادر گردید.

دوستان و دیگران هرچه تلاش کردند، نتوانستند کاری از پیش ببرند. حتی یکی از مسئولین مملکتی، به خانواده مقتول پیشنهاد داد که دیه کامل و حتی بیشتر از آن را می دهند تا رضایت بدهند، ولی خانواده فقط گفتند: قصاص!

سرانجام صبح یکی از روزهای سرد پاییزی زندان، آن جوانک را به محل اجرای حکم بردند. 
وقتی خواستند چشمانش را ببندند، سعید، دوست و بچه محلش را صدا زد. سعید که جلو رفت، پسرک در گوشش گفت: "والله قسم من او را نکشتم و بی گناه دارم بالای دار می روم." دقایقی بعد پیکر آن مظلوم همچون پرچم، بر بالای دار تکان می خورد.

مادر و پدر در عرض چند ماه دو داغ سنگین دیدند. پسر بزرگشان در جبهه به شهادت رسید و پسر کوچکشان در تهران اعدام شد!

به هر زوری که بود، اجازه دادند تا پسرک کنار مزار برادر شهیدش در بهشت زهرا (س) دفن شوند.
29 سال است آن دو کنار هم خفته اند.

روی سنگ مزار داداش بزرگ نوشته اند:
بسیجی شهید ...
روی سنگ مزار داداش کوچک نوشته اند:
بسیجی مظلوم ...


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سروش
Iran, Islamic Republic of
چرا توی اون روزها این روزهارو نمی دیدید.
علمدار
Iran, Islamic Republic of
چند سوال : 1- بفرض اینکه آن مظلوم طرف را مجازات کرده و باید قصاص شود آیا آن هنجار شکنان حق داشتند مراسم عزای شهید را در درب خانه خود هتک کنند ؟ 2- اگر حق نداشتند که ندارند . پس حق خانواده قصاص شده کجاست که نادیده گرفته شده ؟!!! 3- اگراین اتفاق دقیقا روبروی منزل مقامی می افتاد باز طبق قانون همین حکم صادر می شد ؟ 4- آیا قبول دارید اگر آن متجاوز را چنین پاداش نمی دادند !! اکنون نهی از منکران راحت چاقو نمی زنند ! روحانی بیگناه را در مترو به قتل نمی رسانند ! ودر فتنه 88 بسیجی را لخت نمی کردن ! 5- این موضوع را اولین بار است که خواندم و اکنون باید بجای علمدار عزا دار باشم. جهان نیوز خوب بلدی با اعصاب امثال ما بازی کنی و در برابر واکنش ماها که آتش به اختیار نظر می دهیم بعضی خواننده های سایتت اتفاقا در اطلاعات دینی بهره دارند ما را تا خوارج تنزل دادند ! و نظاره کردی . آیا شهادت آدمهای مست و معلوم الحال در دادگاه قبول است و بهم زدن مجلس عزای شهید هیچ ؟! جهان نیوز من روزی دو قرص فشار می خورم و اگر امشب از شدت ناراحتی نمردم قسم به جان علمدار ابوذر عبدلله ... از فردا بیشتر کامنت ها را به نام پست !!! می گذارم چون این نام شایسته تر است تا علمدار. آخــــــــــ
Iran, Islamic Republic of
مردمی که بی تقوای مسئولانشان برایشان اهمیت نداشته باشد، باید منتظرها و نا امنی های فراوان باشند این خلاصه فریادهای فاطمه زهرا است
میثم رجبی
Iran, Islamic Republic of
مرحوم درویشی مظلوم.چه روزهای سختی روگذروندیم.مخصوصااینکه چندباربردنش بالای داروبرگردوندن.بارآخرهم فکرمیکردبرش میگردونند. نقل شده که بازیارت عاشورابه برادرشهیدش پیوست....نقل شده که بعضی ازنوچه های خانواده اراذل معروف یاخچی آبادباگونی پول به خانواده مقتول دادندتارضایت نده.....امابالاخره رفت بالای دار.بسیجی مظلوم شهربودوشهیدجبهه
Iran, Islamic Republic of
همین الان هم دارند با بسیجی های واقعی همین کار ها را می کنند. بفهمند کسی پای کار انقلاب است و محکم از انقلاب و ولایت دفاع می کند هرکاری می کنند تا اذیتش کنند و برایش مشکل درست کنند.
محمود
Iran, Islamic Republic of
نمي دانم چرا اينجور شدم ؛ با خواندن خط هاي آخر بي اختيار اشك هايم جاري شد ،‌ يعني چه كسي مقصر است ؛‌ خوب مي دانم كه كنده لاط محل اصلاً در اين حادثه مقصر نيست ، چرا كه آن ارازل اوباش كاري طبيعي انجام داده اند . شرارت مي كنند - دروغ مي گويند - و خيلي از پليدي ها را انجام مي دهند. مانده ام كه چرا قوه قضايه نمي تواند سره را از ناسره تشخيص دهد. يعني آن سال ها هم به همين شكل امروز بود ؛‌ ولي برادر نكته اي برايت بگويم امروز هم وقتي در دادگاه ، قاضي محترم (البته منظور عده كمي از قضات با وجدان نيست )خبردار مي شود يك طرف پرونده بسيجي است ؛‌برايش سنگ تمام مي گذارد. ولي با تمام اين حرف ها ؛‌ برادر قطعا تو آخرين ش نيستي !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
«ارازل» غلط است! «اراذل» درست.