سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۱۶۷

روحانی:‌ آثار برجام «الی یوم القیامه» باقی است/ برخی هنوز ابعاد برجام را لمس نکردند+فیلم

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 581809
رئیس‌جمهور گفت:‌ برجام یک آثار دائمی دارد"الی یوم القیامه" که هیچ وقت آثار آن از بین نمی‌رود و یک آثاری دارد که ممکن است بماند و یا نماند.
روحانی:‌ آثار برجام «الی یوم القیامه» باقی است/ برخی هنوز ابعاد برجام را لمس نکردند+فیلم
گروه سیاست جهان نيوز: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در "آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فارابی" با اشاره به جایگاه علوم انسانی طی سال‌های گذشته اظهار داشت: در یک دورانی سایه مظلومیت و یا نوعی محرومیت بر سر علوم انسانی و اسلامی سایه افکنده بود.

وی افزود: زمانی که آثار اکتشافات و اختراعات علوم طبیعی، علوم تجربی و مهندسی به صحنه زندگی مردم آمد، زرق و برق این علوم بسیاری از جوامع را تحت تاثیر قرار داد تا جاییکه فکر کردند علم یعنی علوم طبیعی، تجربی و مهندسی و علوم انسانی در رده دوم و سوم زندگی انسانها قرار می گیرد.

رئیس جمهور یادآور شد: همین سایه در ذهن جوانان ما که عازم دانشگاه‌ها و انتخاب رشته بودند سایه افکند لذا در دوره‌ای می‌گفتند با استعدادها به سمت علوم مهندسی و ریاضی و در دوره‌ای دیگر دنبال علوم تجربی رفتند.

 وی با بیان اینکه علوم انسانی با سفارش متحول نمی‌شود،  گفت:‌ چرا در عصر ما شهید مطهری نیست، چرا علامه طباطبایی نیست؟ مگر آنها با سفارش درس خواندند؟ مگر آنها با پول درس خواندند؟ به جای پول و سفارش و مهندسی فضای آزاد را در اختیار اندیشمندان و دانمشندان قرار دهیم.

وی افزود: فضای نفد را باز بگذاریم،‌ درباره نقد و انتقاد فضا را باز بگذارید و در آن فضاست که علامه طباطبایی بوجود می‌آید، مطهری‌ها بوجود می‌آید، باید شرایطی را فراهم کنیم که در آن شرایط امکان رشد و پرورش باشد،  گل در یک محیط باز است که رشد پیدا می‌کند،  هِی شما چک بکشید و پول دهید که خوب رشد کند سفارش کنید، خیر نمی‌شود باید محیط لازم را برای او فراهم کنید و در این محیط درخت و گل شکوفا می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: شما فکر می‌کنید علم بدون تضارب آرا پیشرفت می‌کند؟ چارچوبی بگذارید بگویید راست بروید کج است یا چپ بروید کج است، نمی‌شود! بدون تضارب آرا و رویارویی اخلاقی و علمی چگونه اندیشمندان و دانشمندان رشد کردند، کو شیخ انصاری؟ می‌توانید یک شیخ انصاری دیگر پیدا کنید؟ کو آخوند خراسانی پیدا کنید؟ فضای مناسب نقد و انتقاد، اختلاف فکری و نظری را باید به رسمیت شناخت، ماشین‌سازی که نیست که از این طرف آهن بدهیم و از آن طرف ماشین دربیاید، فکر انسان است، احترام بگذاریم به تنوع! احترام بگذاریم به اختلاف نظر. اختلافی که در چارجوب نظریه باشد می‌تواند برای وحدت جامعه ما مفید باشد و فشار برای وحدت ماشینی می‌تواند برای انسجام جامعه ما خطرناک باشد.

روحانی با اشاره به شکست آمریکایی‌ها در مقابل ایران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها اخیرا در دو بخش در مقابل ملت بزرگ ایران دچار شکست شدند یک بخش آنجایی بود که می‌خواستند در برابر افکار عمومی جهان بایستند و تعهدات بین المللی را زیرپا بگذارند. تعهدات یا از جنس حقوق است یا از جنس اخلاق است و یا از جنس روابط صحیح انسانی است که در داخل علوم انسانی تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه دنیا در برابر آمریکایی‌ها ایستاد، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند در چند روز پیش تعهد بین المللی خود در برجام را زیر پا بگذارند. صف مقابل آمریکا را دیدید تمام کشورهای جهان به استثنای یکی دو کشور و یک رژیم منفور همه کشورها یک پارچه مقابل‌آمریکایی‌ها ایستادند، چرا؟ اگر ما به تعهد احترام نگذاریم، اگر به قرارداد احترام نگذاریم باید فاتحه تمدن را در جامعه جهانی بخوانیم و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم این جامعه پیشرفت کند.

رئیس جمهور افزود: اگر ما به مقررات بین المللی احترام نگذاریم، اگر به ارزشهای دینی و یا فرادینی احترام نگذاریم؛ عدالت، راستگویی، وفای به عهد، ارزشهای انسانی و بلندی هستند که اسلام هم به آن تأکید کرده است. اگر این ارزشها در جامعه زیرپا رفت اگر تعهد یک دولت در پیوستگی دولت قبلی زیرپا گذاشته شد، هیچ تعهدی دیگر منعقد نمی‌شود.زیرا عمر دولت‌ها کوتاهست و دوره آنها از بین خواهد رفت، لذا در این شرایط اعتمادی دیگر باقی نخواهد ماند. اعتماد وقتی باقی می‌ماند که دولت قبل به تعهدات دولت بعد متعهد بماند. این اصل سنگ زیربنای روابط بین المللی است.

روحانی با بیان اینکه خوشحالم از اینکه حاکمیت کاخ سفید در بهم ریختن تعهدات بین المللی وزیرپا گذاشتن وفای به عهد در ایستادن در برابر مصوبه شورای امنیت سازمان ملل و توافق هفت کشور ناموفق بود تصریح کرد: عدم موفقیت آمریکا در این حوزه‌ها پیروزی برای بشریت و اخلاق و به خصوص حقوق است.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تأکیدات دوباره خود در خصوص برجام گفت: بارها گفته‌ام ما در برجام موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم که هیچ وقت از بین نخواهد رفت. هیچ کس نمی‌تواند آنها را از بین ببرد. ما در برجام به دنیا گفتیم که معضل پیچیده منطقه‌ای و حتی بین المللی با میز مذاکره قابل حل و فصل است. این از بین نخواهد رفت تا تاریخ تاریخ است باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور در همین زمینه گفت: حالا اگر هم کسی بیاید تعهدات برجام را نقض کند و برجام را از بین ببرد، ما ثابت کردیم پای میز مذاکره گره کور بین المللی قابل باز شدن است و باز کردیم. «حصل ما حصل»، این دیگر از بین نخواهد رفت. ما ثابت کردیم ایران راستگوست و دشمنان ما دروغ می‌گویند. ثابت کردیم که ایران دنبال سلاح نیستیم. در این مذاکرات ثابت کردیم که ما راست گفتیم و دشمنان ما دروغ گفتند. این را آژانس بین المللی که حتی آمریکا در آن بود می‌گوید.  PMD را خاتمه یافته اعلام کرد. معنی خاتمه یافتن پی ام دی این پرونده مهم پیچیده فنی حقوقی بین المللی این است که ایران راست گفته است و معاندان ایران دروغ گفتند. این پیروزی دائمی است و از بین نخواهد رفت.

روحانی افزود: ما در برجام کاری کردیم که دنیا بپذیرد ایران حق دارد تحقیق و توسعه هسته‌ای خود را ادامه دهد. چیزی که قبلا می‌گفت ایران حق ندارد حالا کاری به درست و غلط بودن آن نداریم اما تمام شد. همه کشورها قطعنامه سازمان ملل اعتراف کرد ایران حق دارد تحقیق و توسعه را ادامه دهد. این پیروزی قابل خدشه نیست و از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه برخی هنوز ابعاد مسئله برجام را لمس نکردند یادآور شد: برجام یک آثار دائمی دارد"الی یوم القیامه" که هیچ وقت آثار آن از بین نمی‌رود و یک آثاری دارد که ممکن است بماند و یا نماند. ما در طول این دو سال که در 26 دی ماه سال 1394 اجرایی شد. از آن مدت تاکنون درآمد نفتی و میعانات ما دو برابر شد. ما این پول را گرفتیم. آیا این از بین می‌رود؟ صدها مورد سرمایه خارجی آوردیم آیا آنها از بین می‌رود؟ سرمایه خارجی به داخل خاک ایران آمده و به کارخانه، نیروگاه، بندر، لوکوموتیو و هواپیما تبدیل شده است آیا این آثار از بین می‌رود؟

رئیس جمهور در ادامه اظهاراتش با اشاره به اهمیت جایگاه علوم انسانی گفت: چه کسی توانست در این مذاکرات سخت بین المللی برای ملت ایران موفقیت بدست آورد. جز علم حقوق و علم سیاست. این علوم انسانی است که می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد. سرلوحه علوم هم برای مادیت و هم برای معنویت علوم انسانی است. دانشجویان و با استعدادها را تشویق کنیم برای حضور در این رشته‌ها و محیط دانشگاه و تحقیقات را برای تحقیق آزاد بگذاریم.

روحانی با بین اینکه علوم انسانی باید جامعه را هدایت کند، گفت: اینگونه نیست که چند نفر بنشینند و علوم انسانی را هدایت کنند. علوم انسانی در یک پروسه و جامعه آزاد در فضای نقد و انتقاد، بحث و مباحثه می‌تواند رشد کند. علوم انسانی باعث شد که ما در جامعه امروز سرنوشت متفاوتی را می‌بینیم.

فیلم/ روحانی:آثار برجام الی یوم القیامه باقی می‌ماند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایا ما چه کنیم با این ادم
کمک ما کن فقط تحمل کنیم
Iran, Islamic Republic of
در بدترین حالتش از احمدی نژاد شما که 8 سال مملکت را بدبخت کرد و یک عده خاص را پولدار بهتره . البته اگر شرف داشته باشی و پول از جایی نگیریی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چی شده باز روحانی پر کار شده دو روزه؟
انتخاباته ؟
Iran, Islamic Republic of
نشسته از لاک دفاعی درآمدوبا مشورت آشناهاش حمله وانحراف از افکار عمومی تودستور کار .....شرط که بازهم مردم را با لوایح وتصویب تو مجلس دولتی مردم را به کف خیابان بیاورد.
Iran, Islamic Republic of
برادرا چاره ای جز تحمل ندارین تا چهار سال دیگه اونوقت اگه بچه خوبی بودین مردم بهتون رای میدن و الا باید هشت سال دیگه هم صبر کنین و همینجوری تا قیامت باید صبر کنین چون این ملت به شما رای بده نیستن
Iran, Islamic Republic of
عزیز برادر مهم مردمن نه شما, مردم هم بارها نظر مثبتشون اعلام کردن در انتخاباتهای اخیر. در ضمن نا امید نباشید تا 1400 صبر کنید شاید نظر ملتو به خودتون جلب کنین
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما نظر جدید ندارید؟ دو خط تایپ کردی و در خیلی از خبرها همان دو خط را کپی می کنی
حق گو
Iran, Islamic Republic of
همون دو خط کفایت میکنه یعنی نظر اکثریت مهمه نه اقلیت چون بهترین قاضی مردمن
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد یه تار موش به این ......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مستر پروپاگاندا باز کم آورده؛ برجام برجام میکنه.
، برجام 2 رو به خواب ببینی.
Iran, Islamic Republic of

نه برجام یک متن علمیست که حتی بیشتر علوم بشری هم منسوخ میشن
خیلی بمونی 3 سال دیگه است.
البته بوی حلوات همین الان به استشمام میرسه
از این همه توهم بیا بیرون
Iran, Islamic Republic of
به جای پول و سفارش و مهندسی فضای آزاد را در اختیار اندیشمندان و دانمشندان قرار دهیم.

وی افزود: فضای نفد را باز بگذاریم،‌ درباره نقد و انتقاد فضا را باز بگذارید و در آن فضاست که علامه طباطبایی بوجود می‌آید، مطهری‌ها بوجود می‌آید

یعنی تو ادمی رو که زمان شاه را که ساواک حتی در سخنرانیهای عادی هم شنود داشت ،آزاد محسوب میکنید که در ان فضای آزاد! استاد مطهری وعلامه طباطبائی رشد کردند ؟!
در ضمن اگر پول مهم نیست وفقط ازادی مهمه ،چرا حقوق نجومی وپاداشهای نجومی مال دولتیهاست؟اونها که الانم ازادند ،هر چی از دهنشون میاد به ملت وعقایدش میگویند ،حقوقهاشون رو بدین ما واونها فکر کنند وبشوند دانشمندان بزرگ!
Iran, Islamic Republic of
خخخع عزیزم معوقه 16000میلیارد تومانی از جیب فرهنگیان رو کی توی این دولت خورد؟حقوقهای نجومی تو جیب کدوم ذخایر نظام فیکس شده در این دولت میره؟چرا حقوق ومزایا ونیز هزینه های نهاد ریاست جمهوری ودفاتر مشاورین ومعاونین روحانی وثروتهای بالای هزار میلیارد وزرا رو منتشر نمیکنندودر یک سایت منتشر نمیشه تا معلوم شده ...سرگردنه کیه!
Iran, Islamic Republic of
لابد جنابت از سیب وگلابیهای کرم خورده برجام نصیبی داری وپولی میگیری که فکر میکنی هرکی کامنت میزاره پول بگیره !
دست پيش گرفتي كه پس نيفتي؟؟!!
كافر همه را به كيش خود پندارد!!
احمدي نژاد نه خودش دزد بود نه اطرافيانش را تشويق به دزدي و مفتخوري و غرات بيت المال نمود.
آن اختلاسگرهايي و غارتگراني هم كه در دوره ايشان لو رفتند.تربيت شده مكتب هاشمي و خاتمي بودند كه دردوره ايشان دستشان روشد.آنها هم به اتفاق همين دزدها و غارتگراني كه اجالتا" در دولت شيخ حسن دستشان در سفره است و با فراغ بال مي خورند و مي برند, در مكتب هاشميسم تلمذ كرده و درس غارتگري و چپاول بيت المال آموخته اند.
Iran, Islamic Republic of
سازمان تجارت جهانی در زمان احمدی نژاد امار داد که ضریب جینی به کمترین میزان در پنجاه سال اخیر ایران رسید.یعنی فاصله فقیر وغنی کم شد.ولی سال گذشته اعلام کرد از سال 93 این ضرب افزایش پیدا کرده وفاصله فقیروغنی در ایران زیاد شد.دم خروس رو میشه تا کی قایم کرد؟!
Iran, Islamic Republic of
در دولت دکتر احمدی نژاد هم چرخ سانتریفیوژ میچرخید هم چرخ کارخانه ها و زندگی مردم میچرخید اما حالا هیچکدام نمی چرخد !
Iran, Islamic Republic of
چرا چرخ نجومی بگیران وفرزندان مظلوم وبیکار وزرا با قاچاق سازمان یافته خیلی هم خوب میچرخه.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که دستاوردهای شهدای عزیز هسته ای را سیمان کردند و تحریمهای دوبله و سوبله تحویل گرفتند در روز قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشند و ان الله شدید العقاب .
Iran, Islamic Republic of
نرخ دلار قبل از برجام و در اوج تحریمها از 3800 تومان بالاتر نرفت و حالا در پسابرجام از 4400 عبور کرد و این از نتایج برجام بی فرجام بود.
Iran, Islamic Republic of
عده خاص تو این دولت حقوق نجومی گرفتن برادر. سیب زمینی که احمدی مجانی میداد به مردم برو بخر ببینم چقده
Iran, Islamic Republic of
برادرا باید تا 1400 صبر کنن و اینقد بی تابی نکنن از شما بعیده اینقد کم طاقتی فکر میکردم قوی تر از این حرفا باشی. اگه صبر کنی شاید براتون فرجی بشه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان حرف از شرف می زنند؟؟ وطن فروشی و فتنه گری باشرفیه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شاید به زعم افسادطلبا؛؛ وطن فروشی وخیانت شرافتمندیه؟؟؟علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
این آدم اصلا قابل مقایسه با دکتر احمدی نژاد نیست. دکتر احمدی نژاد کجا و این آدم کجا
United States
فرقشون اینه که روحانی منتخب نظامه و احمدی‌نژاد منتخب مردم بود. اگر روحانی یک رای هم میاورد باز رئیس‌جمهور میشد که شد. روحانی و ظریف و بقیه دار ودسته انتخاب نظام بود که از این طریق اعلام تسلیم کنه.
Iran, Islamic Republic of
ببخشیدنکنه منظورتون اون عده خاص اون مستاجرانی هستن که حتی خواب صاحب خانه شدن رونمیدیدن حالا صاحب خانه شدن من نمی دونم چه جوری احمدی نژاد فقط اطافیانشو پول دارمی کرده وخودش فقط یه خونه ۱۴۰ متری پایین شهرداره مکه احمدی نژاد ...برای خودش جهنم نذری درست کنه خواهشن حرف بدون سند نزنید راستی خونه ۵۰ میلیاردی حسن کلیدی کجاست
Iran, Islamic Republic of
بی شرف افرادی هستند که به معصومین توهین می کنند
و
بی شرف تر از اون کسانی هست که از این افرادحمایت می کنند
Iran, Islamic Republic of
مگه توجه نکردی خود روحانی میگه: «آثار خاک بر سری برجام الی یوم القیامه است»
بیژن
امثال شما که شرف برای ایران و ایرانی نگذاشتند!ادعای شرف هم دارید؟شرف راه شهدای هسته ای است که روحانی با بتن پرش کرد!والا خجالت هم خوب چیزیه! البته پوست روی شماها خیلی کلفته!
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است
بیژن
در این انتخابات میزان رحمانی فضلی بود!مطمئنا میزان رای مردم نبود!
Iran, Islamic Republic of
برادرا باید تا 1400 صبر کنن و اینقد بی تابی نکنن از شما بعیده اینقد کم طاقتی فکر میکردم قوی تر از این حرفا باشین اگه صبر کنین شاید براتون فرجی بشه
Iran, Islamic Republic of
فعلا که به برکت برجام،‌
فرجی حاصل شده و
کارخانه پژوی فرانسه داره می چرخه،‌
کارخانه های هواپیما سازی اروپا و آمریکا می چرخه
کارگر چینی در رفاه به سر می بره
و کارگر ایرانی بیکار شده
کارخانه ها تعطیل شدن
گرانی فراگیر شده
هسته ای تعطیل شده و .... "تا تاریخ تاریخ است؛‌ تاریخ است" شده!

بیشتر از اینم ممکنه فرجی حاصل بشه؟!
Iran, Islamic Republic of
داره میزنه زیر میز مثل ورشکسته های بازار
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مردم لمسش کردن
به خونریزی هم افتادن خوبه
پررویی هم حدی داره
Iran, Islamic Republic of
خوب نمیزارید مملکت ارامش بگیره دوست عزیز . تا میان درهای کشور را باز کنن یک موشک هوا می کنید . تا میان با کشورها از صلح حرف بزنن میریزید تو سفارت کشورها تا میان از در دوستی با اروپا و امریکا وارد شن پروژه دشمن دشمنتون شروع میشه تا میان از کشور و سرمایه گذار خارجی دفاع کنن 5 نفر را می گیرید زندانی می کنید . مملکت نیاز به ارامش داره نیاز داره دربهای کشور باز باشه . غیر این هیچ کسی نمی تونه مشکلات را حل کنه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! یهوئی بگو ما نیاز داریم امریکا بیاد توسرمون بزنه وبشیم نوکر تا وضعمون درست شه! ولی الان که عربستان نوکر دربسته وهمه جوره به کدخداتون سواری میده ،چقدر پیشرفته شده ! خود امریکا 41 میلیون گرسنه داره که با کوپن غذای دولت زنده هستند +20تریلیون دلار وصدو شصت هزار میلیارد دلار بدهی(مطابق سایت ساعت بدهی امریکا که مال خود دولت کدخداتونه ) برو داداش من عرضه ندارین کار کنید ،نبافین.
Iran, Islamic Republic of
ایکاش میشد شما رو با داعش تنها گذاشت تا نمک نشناسی تون دامن خودتون تنها رو بگیره.
Iran, Islamic Republic of
منت سر مردم نزارید مملکت ارتش برای چی داره . هزینه بودجه مملکت از مال باباتون میاد؟ این همه منت نزارید هیچ کجای دنیا سر ملتشون منت نمیزارند .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اونها که رفتند وبا جانشان هزینه برای آرامش ما کردند ،منت که نمیگذارند هیچ ،منت دار مردم هم هستند .ولی بحث سر شماهاست که با چشم بستن بر زحماتی که امنیتی برای شما اورده که پشت کیبوردتون به زمین وزمان بند میکنید ، توان موشکی رو زیر سوال میبرید ومیخواهید ،کشوری ضعیف برای هلو برو تو گلوی کدخداتون ،بسازید.
France
مملکت ارتش داره و ارتش وظیفه اش دفاع از مردم هست .
Iran, Islamic Republic of
اون وقت وظیفه تو چیه؟!

حرف و ادعای بیجا زدن؟!

کمی شرم و حیا هم برای آدم لازمه! البته اگر می فهمید!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! جوش نیار! کجای دنیا برای به باد دادن یکی از پایه های اقتدارشون جشن میگیرند وبرای دستاورد ""تقریبا هیچ "" مدال وسکه بارانشان میکنند؟!
United States
ایران
Iran, Islamic Republic of
وای به آدمای نمک نشناس بایست نعمتها رو یاد آوری کرد؛ هرچند نفهمند.
Iran, Islamic Republic of
اگر ارتش وظیفه دفاع داره،‌ امثال تو...
علی
Iran, Islamic Republic of
بدبختی ما این است که برای روحانی وامسال روحانی... مجانی انجام می دهیم و ایشان از این نظر خیالشان راحت است . که هر صحبتی و کاری انجام می دهند ماها پای اصل نظام و مملکت هستیم .
Iran, Islamic Republic of
در به روی همه چی باز کنیم تا چند سال بعد بشیم تایلند خاورمیانه اره؟
شریف
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هرآنکه نمیتونه قدرت موشکی ما را ببینه! مخصوصا شما خرفت های داخلی و پدرخوندتون ترامپ!
Iran, Islamic Republic of
یک رفراندوم بزارید ببینیم مردم موشکهای شما را می خواهند یا بهبودی وضع اقتصادی و معشیتی و در کنارش ازادی بیان و اجتماعی . کاری نداره اینکه یکم جرات می خواهد همین
Iran, Islamic Republic of
خخخخخع داداش من ، تا بازم معجزه مهندسی رحمانی فضلی رو ""تَـــــــــــــــکرار ""کنید ! کورخوندید مگه اینجا شهر هرته که سیاستهای کلی کشور رو دست یه عده مهندس! بدن .
Iran, Islamic Republic of
نه اخوی رفراندم بزارن ببینیم مردم موشک واقتدار میخوان یا بی غیرتی ونوکری کدخدا.
United States
متاسفانه میترسم اگه همه پرسی هم بشه اکثر مردم ایران به کدخدا رای بدند. عین مصر و عراق و افغانستان و بقیه کشورهای اون منطقه.
مرضیه
Romania
شما خیلی ... تشریف دارین. برای برجام هم همین شما ... گفتین که همه چیز هسته ای نیست، هسته ای رو نابو کنید همون جوری که روسای آمریکا می خوان، بقیه صنعت بچرخه. حالا احمق ... مثل شما هسته ای رو کاملا نابود کردند، چرخ دیگر صنایع چقدر چرخید؟؟؟؟.
حسن
شما کر و لال و کور تشریف دارید و رفراندوم هرساله نظام رو در روز 22 بهمن و روز قدس نمی بینید .
Iran, Islamic Republic of
شاید احمقهایی مثل تو نفهمند که امنیت یعنی چه!
ولی مردم ما از هر تفکری قدر امنیت حاصل شده از توان دفاعی را می فهمند! برای مردم فهیم که نیازی به رفراندوم تشخیص شعور نیست!!
Iran, Islamic Republic of
نه یک رفراندم بگذاریم ببینیم قدرت وشرف واقتدار میخان یا عمو سام رو
Iran, Islamic Republic of
شما اگه اهل قبول کردن رفراندوم بودید که بارها اینکارو کردیم و قبولش ندارین!
جمهوری اسلامی، قانون اساسی و . . .
قمپز الکی در نکن!
Iran, Islamic Republic of
دهنتو ببند لطفا
Iran, Islamic Republic of
چشماتو باز کن لطفا
Iran, Islamic Republic of
خفه شو منافق مزدور جیره خور

دیگه اونقدر شناخت داریم که بتونیم کامنت یه منافق لجنی رو تشخیص بدیم.
Iran, Islamic Republic of
عزیزدل حرفاد ما رو یاد «بوشبک»در کارتون لوک خوش شانس میندازه؛
لگد بهش مزنن میگه چقدر منو دوست دارن؛
میندازنش تو رودخونه میگه چقدر مهربونن؛
میندارنش تو اسطبل، میگه چه جای گرمی و......
حالا شده داستان ایران با آمرکائیها واروپائیها که هر بلایی سرمون میارن یک عده ای متوهم با خوش خیالی میگن چقدر اینا مهربونن!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی برجام لغو تحریمهای ظالمانه بود که محقق نشد دیگه بقیه اش حرف است و باد هواست .
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی به گونه ای سخن میراند که انگار یک فرد دیگری رییس جمهور است و ایشان منتقد .احتمال داره که هنوز در دوران قبل از انتخابات سیر میکنند ؟ان چیزی که ما از بودجه 97 متوجه شدیم دولت با عملکرد غلط و تکراری سال 1370 دوباره به ورطه تورم بالای 50 درصد افتاده و با خلق نقدینگی که بالای 1400 هزار میلیارد تومان است و ورشکستگی مطلق بانک ها باید برجام برجام کنه و از الان هم نگران شکستن سد نقدینگی هستند.
برجام شکست خورده والا اینقدر زور نمیزدید که ثابت کنید برجام خوبه.طرح تحول سلامت هم که شکست خورد .داروها را هم یکی یکی از بیمه دارید خارج میکنید .سرمایه خارجی هم که نیامده .خط تولید پژو هنوز بیش از 2 سال داره خاک میخوره .شتر و گوسفند و چوب بستنی و شکلات و مرباو اب معدنی و ...هم که پول نفته که میفروشید و فقط کالا میدند و خود نوبخت هم تایید کرد که ما نمیتوانیم پول نفت را بیاریم داخل کشور حالا باید ملت فقط نگران باشند که هر روز که از خواب پا میشند گدا نشده باشند .
Iran, Islamic Republic of
جالبه مخاطبان سایتهای اصلاح طلب هم به حرفهای امروز روحانی طعنه زدند
کامنتهای سایتهای حامی دولت را منعکس کنید تا نظر پشیمانها هم منعکس شود
Iran, Islamic Republic of
یه سوتی ای دادند که آثارش الی یوم القیامه باقی است!
خوشم می آد هنوز هم داره این گنجشک را به جای قناری جا می زنه.
Iran, Islamic Republic of
حالا تحمل نکنی چه کار میخوای بکنی؟تا آخر عمر باید آستانه تحملت را بالا ببری .قرار نیست حالا حالاها افراد مورد نظر شما رای بیاورند.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که زیبا کلامتون هم گفته انتخابات 98 رو از حالا باختیم چه برسه به 1400!
Iran, Islamic Republic of
ما امیدواریم افراد با غیرت وطن پرست دلسوز مردم رای بیارن نه ثروتمندان بی دردی نمک نشناسی که حتی به رای دهندگان به خودشون دهن کجی میکنن.
Iran, Islamic Republic of
روباهم روباهای قدیم!!
این نوع در خودش تکه!! ننگین ترین دولت تاریخ انقلاب اسلامی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی
چرا واقعیت مرگ برجام را اعلام نمیکنی تا اقتصادکشور از حالت انتظاری خارج شود؟
این حرف منتقدینت نیست
بلکه حرف یکی از طرفداران شما بعد از اولتیماتوم ترامپ است لطفا بخوان:
"رسما پایان توافق برجام اعلام شد. اگر ایران و اروپا شرائط ترامپ را قبول کنند و به دنبال مذاکره باشند که عملا برجام تغییر خواهد یافت و تمام شده است و سند جدیدی باید تهیه گردد و اگر موافقت نکند که باز همان معنی یعنی پایان برجام خواهد بود . این یک فاجعه ملی است که با افراد غیر حرفه ای و ساده انگار در تیم سیاست خارجی ایران به ما تحمیل شد. "
بس کن آقای روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰ تکرار خواهیم کرد
و جواب توهین ها رو میدیم
Iran, Islamic Republic of
بخون از این کری ها
عقل مسکین به برجامیان دلخوشه
Iran, Islamic Republic of
مگه مهندس اعظم رحمانی فضلی مثل امسال به دادتون برسه .
فریب خورده پشیمون
Iran, Islamic Republic of
فعلا برو ابعاد برجامو لمس کن البته با احتیاط خخخخ
سید کاظمینی
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما تحملمون کمه! آسید علی خامنه ای تو چی میکشی از دست اینا!
Iran, Islamic Republic of
دولت که به رسوال الله هم کار دارند!صدا از کسی در نمیاد کجاست اون راهپیمایی طلاب ؟!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
بله
آثار برجام «الی یوم القیامه» برای نابودی دوست داران آمریکا و غرب باقی ایست
Iran, Islamic Republic of
باز هم شخص مورد نظر متوهم شد
Iran, Islamic Republic of
گویا آثار برجام بر زندگی خصوصی حضرات ! اثر داشته
Iran, Islamic Republic of
پس چی فک کردی ؟اینا خدا میدونه برا این مذاکرات چقد حق ماموریت گرفتند !!!!به غیر از حقوق های نجومی !!!!
رهبری غیر از حمایت از روسای جمهور چکار کرده است اما امثال احمدی نژاد و روحانی غیر از نا... چکارکردند
Iran, Islamic Republic of
محمود را قاطی این اشرافیا نکن
Iran, Islamic Republic of
البته فقط شش سال اولش.بعدش قاطی اینا شد.
Iran, Islamic Republic of
برادر محمود همین الان هم ساده زیسته
حامد
United States
به جای سخنرانی های بی فایده و بی خاصیت بهتر است سری به وزارت خانه ها و ادارات و سازمان های کشور بزنید. سری به شهرها بزنید . به بازار ها و صنعت و شرکت ها و میان مردم بروید. سری به دانشگاه ها بزنید و بفهمید چه خبر است. کمتر خیال پردازی و نظریه پردازی کنید.
Iran, Islamic Republic of
ایشان جز از سقف ماشین شاسی بلندشون دید زدن ،بیشتر نمیتوانند مردم رو تحمل کنند داداش من .
هاشمی
Romania
این یکی را درست گفت آثار سوء برجام قابل جبران نیست همچنانکه اثر قرآن سر نیزه کردن معاویه هرگز از تاریخ محو نمی شود و اثر ساده لوحی ابوموسی اشعری برانحراف تاریخ قابل جبران نیست
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت دقیقا همینطوره
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
...
کاظم
Iran, Islamic Republic of
نعمت روی زمین قسمت پر رویان است خون دل میخورد انکس که حیایی دارد.!
Iran, Islamic Republic of
روحانی ... بدجوری به زمین می خورد؟! .
موجک
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز به خودتان زیاد زحمت ندهید آثار برجام با حواس پنجگانه قابل لمس نمی باشد. دوستانی که آثار یوم القیامه برجام را درک کرده اند از نوع بشر نیستند احتمالا" مافوق بشرند و حواس هفتگانه دارند. ما نوع بشر باید یه فکری به حال خودمون بکنیم . یه گلابی مال من یه دونه مال تو.
Iran, Islamic Republic of
وقتی به امام زمان توهین میکنه علما ساکت میشینن وبه احترام هم لباس بودن صحبتهاش رو هم توجیه میکنن!
وقتی رئیس مجلس مانع از استیضاح میشه وازش دفاع میکنه !
وقتی رئیس قوه قضائیه بخاطر نابودی تاسیسات هسته ای،نادیده گرفتن شروط 9گانه رهبری در پذیرش برجام ،امضا قراردادهای مختلف بصورت محرمانه،قرار دادن جاسوس در مذاکرات،اختلاس وضررهای اقتصادی گوناگون برادرش (والبته بخاطر مشکلدار بودن برادران خودش در این زمینه)و.......هیچ اقدام قضایی نمیکند!
وقتی اعتراضات به حق مردم با نفوذیهای دولت ومجلس وقوه قضائیه به انحراف کشیده ومسکوت میشود !
باید روحانی ابوعطا خوانی کند !!!!!
یکه تاز میدان است وکسی جلودارش نیست ودست بر قضا همه ارکان نظام وعلما عظما همراهش هستند .قسم جلاله باالله والله وتالله با پشتوانه ادا شد نه اینکه اق لقه زبان باشد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت هزاران لایک داری !همه باهم دارند اسلام را نابود می کنند تا اسلام امریکایی رسمی بشود.بشویم یکی مثل سعودی !
سلام و درود
Iran, Islamic Republic of
به زن به نام ابوذر غ اگر صلاح می دانی تا ما نظری ندهیم چون از دل ما ما می گویی
Iran, Islamic Republic of
روحانی افزود: ما در برجام کاری کردیم که دنیا بپذیرد ایران حق دارد تحقیق و توسعه هسته‌ای خود را ادامه دهد. .......
با فرستادن دانشمندان به اداره اب وفاضلاب+بازخرید عده زیادی از انان+ انگیزه دادن به انها با بتن ریزی در حاصل زحماتشان + پودر کردن اورانیوم حاصل از.دستاوردهایشان ..خسته نباشید بااین همه انگیزه دادن! برای تحقیق توسعه !
در ضمن ثمره اون تحقیقات رو چرا منتشر نمیکنیدوصالحی هم قسمهای جلاله اش رو خورد وقایم شد.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
برجام بربام و برباد شد هیچ به معنای واقعی هیچ بودنش اشکارشد البته برای اگاهان سیاسی و انقلابی بخوانید دلواپسان روشن بود اما برای غربگرایان بی بصیرت که به اربابشان اعتمادکرده بودند نه خاک برسر ساده اندیشان که خیانت امریکا به مهره هایش هم نمی بینند
Iran, Islamic Republic of
اولین نفری که باید به شعار مردم احترام بگذارد شما هستید که باید استعفا بدهید جناب رییس جمهور، چون به وعده های متعدد خود عمل نکردید. برخی از آن موارد متعدد، به شرح ذیل است ( تصاویر آن نیز موجود است):
1- آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنم و اونچنان مردم رو از درآمد سرشار برخوردار کنم که اصلا به 45000 تومان یارانه نیاز نداشته باشن
2- با کلید تدبیر و امید، هسته ای هم حل میشه تحریم هم برداشته میشه رونق اقتصادی هم ایجاد میشه
3- هیچ توافقی را امضا نخواهم کرد مگر آنکه کلیه تحریمهای هسته ای در اولین روز اجرا بالمره لغو شود
4- ایجاد 970 هزار شغل سالانه
5- پرداخت کارانه در قالب کارورزی
6-احیای عزت پاسپورت ایرانی...
Iran, Islamic Republic of
100روزه درستش میکنم !
Iran, Islamic Republic of
چرا کتمان میکنید 1-مگر 30میلیون نفر برای انصراف از یارانه اعلام آمادگی نکردند؟2-مگر رونق اقتصادی ودر راس آن هسته ای رو نمی بینید؟3-مگر نه این است که همه تحریم ها برداشته شده اند و آنها برای امضا به التماس افتادند؟4-وقتی در هر خانواده فقط سه نفر بیکارند دولت خوب دولت برا کی شغل ایجاد کنه؟5-به نظرم نیازی نیست مگه نه؟6-مگه نبود ترامپ بعداز اینکه گفت ایرانیا نیان آمریکا بعد یاد عزت پاسپورت افتاد گفت غلط کردم
.
.
.
يك نمونه از آثار برجام :
قرار بود بعد از برجام مسئله محيط زيست براي هميشه حل شود . ولي در روز ارائه بودجه ( اذر 96 )به مجلس در خواست 2 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي محيط زيست كرديد . دم خروس يا قسم حضرت عباس راقبول كنيم
Iran, Islamic Republic of
روحانی گفت برجام باید بیاید تا آب خوردن مردم حل شود! نتیجه اینکه امسال کمترین بارندگی در 48سال اخیر رو داشتیم.
سعید
Iran, Islamic Republic of
مردم ماخیلی اشتباه میکنند که تحریم.گرانی.ناامنی.بی ثباتی اقتصادی.و . . . اینهارو لمس میکنندباید مثل اقای روحانی خیال کنند برجام همه اینهارو حل کرده ؟من نمیدونم کی . . .؟؟؟؟؟؟
بتوني كه در مخازن هسته اي ريخته شده است مگر با بمب اتم شكسته و از بين برود و تا قرن ها آثار ان باقي خواهد ماند .
وبراي عبرت ايندگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اين شيخ ,فرصت نميده ملت اظهارفضلها و كراماتش را آنطور كه بايسته و شايسته است درك كنند!!!
هنوز از يك تفضل فارغ نشده ,چشمه ديگري رو مي كنه!!!!
هنوز مردم درگير كشف مهم جناب ايشان در خصوص قابل نقد بودن معصومين و عدم احراز عصمت آن بزرگواران در همه امور و شئون دنيا و آخرتند كه بايد آخرين كشف و شهودايشان در خصوص افتضاح نامه برجام را هم به اقلام قبلي اضافه نمايند!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
ما نه بچه ها یمان در خارج کشورند نه دلار در حسابهای بانکی در خارج از کشور داریم نه دو تابعیتی هستیم بخاطر همین برجام را درک نکردیم از تولید کنند گان هم بپرسید همین می گویند فقط واردات صد برابر شده این بود برجام.....
Iran, Islamic Republic of
درود بر دولت منتخب مردم
Iran, Islamic Republic of
منتخب رحمانی فضلی با 5میلیون رای غیرماخوذه اعلام شده +4میلیون رای گرفته نشده.
محمود
Iran, Islamic Republic of
نوش جونتون این دولت. مهملتربن دولت پس از انقلاب. کشتی آتش گرفته بعد از 5 روز بجای فعال بودن وزارت راه و نفت، وزیر کار را به چین فرستادن. روحانی هم گاهی تلفنی با ربیعی صحبت کرده. مسخره تر از این اگر می شود بفرمائید.
United States
دولت منتخب نظام نه مردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم پای رای شون ایستادن و بین بد وبدتر انتخاب کردن
۱۰ دفعه دیگه هم باشه بین بد و بدتر انتخاب میکنن بد رو
Iran, Islamic Republic of
با این حرفها دلت رو خوش کن!
Iran, Islamic Republic of
برگرد وگرنه همین تعصب بیجای شما را هلاک خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
باید ببینی آیا واقعا این "بد" و "بدتر" همان است که گفتند !
مشکل همین تفکر بود که که از آقای رئیسی یک هیولای با شاخ و دم ساختند (بوسیله همین تلگرام کذایی) بعد آقا روحانی هم ناجی و مبارز این میدان.
این مشکل ریشه ای بود. مشکلی که در افکار ایجاد شد.
من جای آقای روحانی بود سر تا پای تلگرام را طلا میگرفتم. وگرنه روزنامه های دولتی و غیر دولتی که نمیتوانستند همچین فضایی ایجاد کنند.
Iran, Islamic Republic of
این کلام ظلم بزرگیست به رقیب روحانی امیدوارم ایشان شما رو ببخشه وگر نه پاسخگوئی شما در پیشگاه الهی سخت خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور حسن آقای فریدون(روحانی) لطفا فائده دنیایی برجام را بگید فایده قیامتش مال شما و پیش کشت
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
مشکل آب خوردن هم به برجام ربط داشت
Iran, Islamic Republic of
فقط التهاب آفرینی در جامعه تا مطالبات اصلی و واقعی مردم در حاشیه بماند...
قاسمي
Iran, Islamic Republic of
... آقاي محترم بوي گند اين جنازه برجام در عالم فرا گير شده است چرا دست برنمي داري . مگر توده مردم كورند و شعور ندارند كه با تلقين مي خواهي بگويي برجام مفيد بود. برجام اگر مفيد بود مردم زودتر متوجه مي شدند با كدام عقل اداعا مي شود كه شهيد مطهري و علامه طباطبائي محصول فضاي آزادند و در دوره رضا خاني كم ترين فضا براي اظهار و ترويج دين براي علماء فراهم بود كه اين بزرگواران محصول آن فضا باشد ضمنا مگر چقدر از متن حوزه ها آگاهي داريد كه ادعا مي كنيد الان آن علماء حضور ندارند . مگر اين همه اثار و پژوهش ها ( كتب و مجلات و... ) فضلاء حوزه را نمي بيني و....
Iran, Islamic Republic of
... خسارت بر جام برای آینده ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
بعضي آنقدر گندكاري كرده اند كه از حل مشكلات ناشي از كارهايشان درمانده اند و حالا دو كار را انجام مي دهند يا آنقدر ... نظام آنها را معزول كنند تا بعد بگويند نگذاشتند كار كنيم و يا حرف هاي احمقانه را تكرار مي كنند تا اوضاع را خوب جلوه مي دهند تا دوره كاري شان تمام شود و مشكلات را براي نفر بعدي بگذارند يكي از اين گند كاري ها برجام است
Iran, Islamic Republic of
آثار زيان‌آور، خفت‌بار و تحقير آميز برجام و خيانت و وطن فروشي... الا يومالقيامه باقي خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
آثار خفت‌بار، تحقير آميز،خسارت و خيانت برجام باقی خواهد ماند
الی يوم القيامه علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
روت وبرم که عالم را متحیر کرده!
United States
علوم انسانس از این مفلوکتر که شما راجع به دین و پیامبر و امام زمان نظرات صادر می فرمایی؟
بقول خودت حقوقدانی چه کار با بقیه کارها داری ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بدبختیهای برجام تا یوم القیامه می ماند.مثل قراداد ترکمنستان .واگذاری بحرین و.......
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت آثار برجام را به خود روحانی برگردان
و ما را از آثار برجام دور بفرما
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی به گونه ای سخن میراند که انگار یک فرد دیگری رییس جمهور است و ایشان منتقد .احتمال داره که هنوز در دوران قبل از انتخابات سیر میکنند ؟ان چیزی که ما از بودجه 97 متوجه شدیم دولت با عملکرد غلط و تکراری سال 1370 دوباره به ورطه تورم بالای 50 درصد افتاده و با خلق نقدینگی که بالای 1400 هزار میلیارد تومان است و ورشکستگی مطلق بانک ها باید برجام برجام کنه و از الان هم نگران شکستن سد نقدینگی هستند.
برجام شکست خورده والا اینقدر زور نمیزدید که ثابت کنید برجام خوبه.طرح تحول سلامت هم که شکست خورد .داروها را هم یکی یکی از بیمه دارید خارج میکنید .سرمایه خارجی هم که نیامده .خط تولید پژو هنوز بیش از 2 سال داره خاک میخوره .شتر و گوسفند و چوب بستنی و شکلات و مرباو اب معدنی و ...هم که پول نفته که میفروشید و فقط کالا میدند و خود نوبخت هم تایید کرد که ما نمیتوانیم پول نفت را بیاریم داخل کشور حالا باید ملت فقط نگران باشند که هر روز که از خواب پا میشند گدا نشده باشند .
محمود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آثار بد بختیها و عقب ماندگیها.
آثار ذلالت در مقابل دشمن.
آثار خفت سازش و تسلیم
آثار بزک کردن کارها و حرفای زشت دشمن
آثار نفوذ و جاسوسی بجامی
و هزازان آثار مدیریت قاجاری تا قیامت در تاریخ این کشور خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
آخه یک چیزهایی را فقط شما می بینی و می فهمی! ماها بیسواد و متوهم و عقب مانده و جهنمی و ترسو و بزدل و عصر حجری و...هستیم.
Iran, Islamic Republic of
.. از خدا میخواهم بابت رایی که بهت دادم مرا مورد عفو قرار دهد .
علی
Iran, Islamic Republic of
شما که اثار برجام را حس کردی برای هفتاد پشت این ملت و مملکت بس است اگر ملت نخواهد چنین کنی باید کی را ببینند
Iran, Islamic Republic of
تقصیر خودمونه...
از ماست که برماست...

خودمون پروش کردیم..
رضا
Iran, Islamic Republic of
روحانی عزیز به خاطر همه تحریمها که رفع کردی و همه مشکلاتی که با کلید مشگل گشایت باز کردی به خدا پناه می بریم
جواد
Iran, Islamic Republic of
خواب سنگین اینجوری اقای رئیس جمهور
Iran, Islamic Republic of
این افاضات جهت زدن دود استتار برای عبور از بحران حادثه نفتکشه که یحتمل پشت پرده هنوز رو نشده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با این اوصاف و فضائلی که آقای روحانی از برجام بثبت رساند حتما شفاعت آقای روحانی را در قیامت خواهد کرد. خوشا بحالش
Iran, Islamic Republic of
حرف حسابی پاسخ نداره
Iran, Islamic Republic of
خیلی بدبختی، خودت هم فهمیدی گند زدی؟ میدونی یکسری تحریم ها مادام العمره، چه بد به حال تو که باید تا دنیا دنیاست ان دنیا پاسخ بدی، چه بد معامله ایی است بهشت را با چوب نیم سوز عوض کردن.
امین
Iran, Islamic Republic of
اره برجام برا خانواده های روحانی فریدون عمرانی بان نهاوندیان ظریف ترکان خانکرمی نوبخت و تمامی کاسه لیسهای مستقیم و غیر مستقیم تا الی یوم القیامت بد نبوده.

مخصوصا برا خواهر زاده مرتضی بانک و پسر و برادر خانکرمی در جزیره کیش و ایرانخودرو!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هر وقت قرار مشگلی از مشکلات مردم مطرح بشه( مثل حقوقهای نجومی و‌مثل مشکلات اقتصادی مردم تو قضایای اخیر)...یه جورایی با مطرح کردن یه حرفهایی که بیشتر به جای حل مشگل جامعه رو دو قطبی میکنه مسئله رو مشمول مرور زمان میکنن...و بیخیال مشگل مردم و حقوقهای نجومی و...میشن
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
حتما اگر یک آدم معمولی مذاکره میکرد غربی ها نمیتوانستند چنین توافقنامه خسارت باری را به ملت رشید ایران تحمیل نمایند وقتی دشمن متوجه شود که طرف مقابل تحت هر شرایطی نیازمند معامله ای است سعی میکند تا بصورت باورنکردنی امتیاز بگیرد و در مقابل تقریبا هیچ را وا گذار نماید.هرکس این توافقنامه را بخواند متوجه خسارات جبران نا پذیر ان می‌شود شاید اگر به طرف مقابل گفته میشدخودتان توافقنامه را بنویسید خیلی بدتر از این نمی شد .دولت چون در عرصه های مختلف عملکرد قابل دفاعی نداشت میخواست باتبلیغات گمراه کننده بر جام رادستاویز قرار دهد و متاسفانه نه تنها هیچکدام از ادعا های روحانی همچون لغو تمامی تحریمها در فردای اجرای برجام ، بازگشت اعتبار به گذرنامه ایرانی ، چرخیدن چرخ زندگی ،.رونق اقتصادی و...محقق نشد ، بلکه به بهانه های مختلف تحریمها اضافه شدو ...متاسفانه هنوز هم با عوامفریبی از آن تبلیغ میشود.
بیکار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اری اثار سوء و گند ان و لعن و نفرین خدا بر عاملین ان در قیامت هم می ماند
Iran, Islamic Republic of
راست گفته بخاطر اين ظلمي كه كرده تا روز قيامت مدام به حسابش گناه نوشته ميشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
از رهبر انقلاب گرفته تا آن آدم دور افتاده از پایتخت هی کیگه برجام نتیجه ای نداشته ول امان از این عالم مقدس ماب دیگه بس کن روحانی برجام برجام
United States
واقعا برای روحانی باید تاسف خورد که تمام افتخارش نافرجام است که به قرائن موجود یک فاجعه برای مملکت ایران بود که در ردیف فجایعی نظیر خرابی حمله مغول هست. مثل اینکه اینطرف هنوز مثل سنگ پای قزوین به گوشش نخورده که یه کم کوتاه بیاد و دم و دستگاهش را جمع کنه. مردم ایران باید به چی قسم بخوراند که تو رو شناخته اند که دست برداری؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی سیاست زده یادش رفته درس آخوندی هم خونده!!
Iran, Islamic Republic of
بی سواد بز دل ترسو برو جهنم و......... عینک بز نید شما حتی بارانی که میبارد همه از نعمت برجام است حالا اشکال ندارد از 14 نفر کارشناس هسته ای 3نفر جاسوس در امدند وبرای همین الی یوم القیامه
Iran, Islamic Republic of
الی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
3 نفر ثابت شده که جاسوس بوده اند ولی جاسوس بودن بقیه هنوز ثابت نشده.
شایان
Iran, Islamic Republic of
برجام یعنی:
ذلت
خفت و خواری
التماس به دشمن
تحقیر یک ملت
تعطیلی کارخانه ها
فروپاشی اقتصادی
بیکاری و گرانی
و ........
ولی از ماست که بر ماست
مسعودی
Iran, Islamic Republic of
هیچکس لمس نکرده باشد آقای روحانی تو لمس کردی و فهمیدی مذاکره با آمریکا دیوانگی است خدا را شاکریم بعد از گذشت 6 سال از ریاست جمهوریت حداقل یک حرف راست زدی البته آن لبو فروش و راننده تاکسی قبل از تو فهیمده بودند و تعجب می کردند چرا باید با آمریکا مذاکره کرد بقول همین لبو فروشان آزموده را آزمودن خطا ست .خداوند به همه ما کمی عقل عطا کند .
منصوری
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه آقای روحانی نفسش از جای گرم بیرون میاد بابا از این دری بری ها دست بردار بابا این اعتراضها بخاطر گند زدن تو در این برجام است بابا تا کی توهم تا کی حرفهای بی پشتیبانی زدن آقای روحانی در آن اجلاس من هم شرکت کننده بودم خدا وکیلی با حرف روحانی جز ردیف جلو که مسئولین و وزرا بودند بقیه حاضرین به این جمله روحانی پوز خند می زدند .
احمد
Iran, Islamic Republic of
این آقا معصومین (ع) را قابل نقد می دونه ولی به برجام که میرسه برنمی تابه که کسی از اون انتقاد کنه و معاذالله اون رو همپایه وحی منزل یا احکام شرعی میدونه که الی یوم القیامت منشاء خیرات وبرکاته . والله ماتواین دوساله جز بدبختی وگرونی ورکود چیزی ازش ندیدیم نمی دونم چه جوری برای نسلهای بعدی تاروز قیامت می خواد منشاء اثر باشه؟
Iran, Islamic Republic of
ابعاد برجام راکسی متوجه میشود که تنگ باشد ملت مستضعف بعلت گشادی متوجه نشده‌اند
Iran, Islamic Republic of
آری آثار برجام تا قیامت باقی است و آیندگان تا روز قیامت بر کسانی که با خوشخیالی و غرور و با عبور از خطوط قرمز و با اعتماد به شیاطین ملت را گرفتار دامی کردند که راه نجات و فراری از پس و پیش ندارد دعا خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
برجام هم مثل قراردادترکمانچای وکاپیتولاسیون وانجمن های ایالتی وولایتی وقراردادابوموسی اشعری وعمروعاص درقضیه حکمین تا الی یوم القیامه ننگین وذلت بارخواهدبود
Iran, Islamic Republic of
قرارداد ننگین برجام
از دولتمردانی که اعتقادی به کارآمد بودن اسلام ندارند بیشتر از این هم نباید انتظار داشته باشیم.
پشت سر هم امضای قراردادهای ننگین.