جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

افزایش حقوق‌های کمتر از ۵میلیون تا ۱۸درصد

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 581689
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ کل کشور گفت: طبق مصوبه این کمیسیون حقوق‌های کمتر از ۵ میلیون بین ۱۰ تا ۱۸ درصد در سال آینده افزایش می‌یابد.
افزایش حقوق‌های کمتر از ۵میلیون تا ۱۸درصد
به گزارش جهان نيوز، مهرداد بائوج‌لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (شنبه ۲۳ دی) کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه مصوب شد تا حقوق‌های کمتر از ۵ میلیون بین ۱۰ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در جلسه مذکور مصوب شد تا حقوق‌های بیش از ۵ میلیون در سال آینده افزایش نیابد، افزود: این عدم افزایش حقوق شامل مقامات کشوری (ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری)، استانداران، وزرا و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد که پاداش پایان خدمت معادل ۷ برابر حداقل پاداش پایانی باشد، گفت: یعنی پاداش پایان خدمت محدود می‌شود، بنابراین کسانی که حقوق بالا دریافت می‌کردند پاداش پایان خدمتشان ۷ برابر حداقل پاداش پایان خدمت کارمندان است.

لاهوتی تأکید کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد که نیرو‌های مسلحی که از خانه سازمانی استفاده می‌کنند اجاره منازل از حقوق آن‌ها کسر شده و این رقم صرف تعمیرات خانه‌های سازمانی شود.

در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: سمت‌های ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به‌عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به‌شرح زیر تعیین می‌گردد:

الف. ــ رؤسای سه قوه (۱۸۰۰۰) امتیاز.

ب. ــ معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان (۱۷۰۰۰) امتیاز.

ج. ــ وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (۱۶۰۰۰) امتیاز.

د. ــ استانداران و سفرا (۱۵۰۰۰) امتیاز.

هـ ــ معاونین وزرا (۱۴۰۰۰) امتیاز.

تبصره ۱ ــ نخست وزیران دوران انقلاب اسلامی با مقامات بند (ب) این ماده همتراز می‌گردند و تعیین سایر پست‌های همطراز به‌عهده هیئت وزیران بوده و تعیین همطرازی پست‌های کارکنان اداری مجلس به‌عهده رئیس مجلس خواهد بود.

تبصره ۲ ــ علاوه بر حقوق موضوع ماده فوق و امتیاز ویژگی‌های شاغل (مذکور در ماده ۶۶) که حقوق ثابت تلقی می‌گردد فوق‌العاده‌های ماده (۶۸) این قانون نیز حسب مورد به مقامات تعلق خواهد گرفت.

تبصره ۳ ــ مقامات مذکور در این ماده که حداقل دو سال در پست مدیریت‌های سیاسی انجام وظیفه نموده یا بنمایند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پایین‌تری منصوب شوند، چنانچه حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر آن‌ها در مسئولیت جدید از هشتاد درصد (۸۰%) حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد به‌میزان مابه‌التفاوت تا (۸۰%) را تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود. این تفاوت تطبیق با ارتقا‌های بعدی (عوامل شغل و شاغل و فوق‌العاده‌ها) مستهلک می‌گردد و این مابه‌التفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه نیز ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۴ ــ دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان، برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوع این قانون (به‌استنثای حقوق و مزایا) را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه‌ای و یا سمت‌های خاص و ویژه قضایی تسرّی دهد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
فقط وعده توخالی-باورندارید سال بعد توهمین صفحه بیایید نظربنویسید
محسن
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز،اینا فقط وعده توخالیه