جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۶۳
واکنش شدیداللحن عضو ارشد جامعه مدرسین به صحبت‌های روحانی

آدم بی سواد این حرف‌ها را می‌زند/ نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودرباستی نداریم/ نقد ائمه از ناحیه کسانی است که به مقامات ائمه آشنا نبودند و یا ریگی به کفش داشتند

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 581647
آیت‌الله شب زنده‌دار در واکنش به سخنان اخیر روحانی درباره انتقاد از پیامبر گفت: معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید و آدم بی سواد این حرف‌ها را می‌زند.
آدم بی سواد این حرف‌ها را می‌زند/ نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودرباستی نداریم/ نقد ائمه از ناحیه کسانی است که به مقامات ائمه آشنا نبودند و یا ریگی به کفش داشتند
گروه سیاست جهان نيوز: آیت‌الله شیخ مهدی شب‌زنده دار استاد دروس عالی حوزه علمیه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره وارد بودن انتقاد به پیامبر و امام زمان گفت آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند.

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: قبل از شروع در بحث، این نکته را عرض می‌کنم که گاهی در کلمات بعضی از بزرگان حکومت ما کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه و حوزه علمیه نیست. ما نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودرباستی نداریم و انقلاب ما برای این است که این ارزش‌ها گسترش و قوام پیدا کند. این که گفته می‌شود معصوم و امام هم قابل نقد هستند، اگر مقصود گوینده این باشد که افرادی نقد می‌‌کرند و معصومین به آن‌ها اجازه می‌دادند، این بلااشکال است. اما نقد امروز به معنای این است که کسی اشتباه دارد و اگر کسی اشتباهش را به او گفت او باید بپذیرد.

وی افزود: نقد ائمه از ناحیه کسانی است که به مقامات ائمه آشنا نبودند و یا ریگی به کفش داشتند. ائمه که نقد ندارند. آنها معصومند. پیامبر معصوم بود. این معنا ندارد که ما عقاید شیعه را مورد هجمه قرار بدهیم. ما نسبت به عقاید شیعه با احدی رودربایستی نداریم و اگر بنا باشد این مطالب تکرار بشود همان‌طور که قبلا هم شبیه این مطلب نسبت به مولا امیرالمومنین بیان شده بود، بدانند که حوزه در مقابل آن‌ها برخواهد خواست. 

عضو ارشد جامعه مدرسین با تأکید برا اینکه شما باید خدا را شکر گذار باشید که این فرصت به شما داده شده است که خدمت‌گذار باشید، اظهار داشت: به خاطر عقاید شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید. و الا شما چه جایگاهی داشتید که حالا هر روز درباره عقاید شیعه مناقشه می‌کنید. معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید. اینکه ما می‌گوییم درست درست بخوانید و فقه و اصول خود را درست کنید برای همین است. آدم بی سواد این حرف‌ها را می‌زند. این چه حرفی است که می‌زنید؟ ما جانمان را برای ائمه کف دست گذاشتیم.

رئیس جمهور در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی در صحبت‌هایی گفته است "همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقد اند. ما در کشور معصوم نداریم مگر اینکه یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن وقت هم می شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می‌داد بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. وقتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می شد و می‌گفت «أ من الله ام منک؟" حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟ اگر می گفت "من الله" که هیچ امر خداست اما اگر می‌گفت "منی" طرف مقابل می‌گفت قبول ندارم و نقد می‌کرد. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد را داریم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
((هیچ استثنایی در کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص)هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد. اگر نقد توأم با امید، اراده و راه‌حل درست باشد، بسیار مفید و سازنده است.))کجای گفته روحانی این معنی رو میده که پیامبر هم قابل نقده؟من که بی سوادم اینو فهمیدم که منظور روحانی این بوده که پیامبر اجازه نقد میداد چرا همه چیز رو طبق میل خودتو تفسیر میکنید و بعد طرف رو مورد هجمه قرار میدید؟اون دنیا چه جوابی دارید؟خدا عاقبت همه ما رو به خیر کنه
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: "هیچ استثنایی در کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، حالا یه وقتی اگر امام زمان در کشور ظهور کرد، حالا اون وقت هم میشه نقد کرد؛ پیامبر اسلام (ص) هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد؛ وقتی پیغمبر یک صحبتی می‌کرد؛ طرف بلند می‌شد رو به روی پیغمبر و می‌گفت: اَ من الله او منک (این حرف از طرف خدا به شما وحی شده است یا نظر خودت است)، اگر پیغمبر می‌گفت از طرف خداست، می‌گفت حرفی نیست و اگر می‌گفت از طرف خودم هست، می‌گفت من قبول ندارم و نقد می‌کرد"
خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند:

إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُریدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُریدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِکَ سَبیلاً [۱]

ترجمه:

کسانی که خدا و پیامبرانِ او را انکار می‌کنند و می‌خواهند میان خدا و پیامبرانش تبعیض قائل شوند و می‌گویند: «به بعضی ایمان می‌آوریم و بعضی را انکار می‌کنیم» و می‌خواهند در میان این دو، راهی برای خود انتخاب کنند.
Iran, Islamic Republic of
ما میگیم یه سوزن به خودت ویه جوالدوز به بقیه! نقدپذیری خود روحانی و52 لقبی که به مردم داد برای برجام وفرستادشون جهنم رو چه جوری هضم کردی ؟!
Iran, Islamic Republic of
بالاخره روحانی داره با استناد به سنت پیامبر ثابت می کنه که خودش که نقد پذیر نیست چقدر از پیامبر اطاعت می کنه پیامبرهیچ وقت در جواب منتقدین نگفت به جهنم نگفت بی سواد نگفت بی شناسنامه و ....
Iran, Islamic Republic of
از منظر برون - دینی، کسانی که اسلام را مورد بررسی قرار می دهند، می توانند در مورد همه اصول و ضوابط اعتقادی ، اخلاقی و عملی آن نگاه عقلی - استدلالی و احیاناً انتقادی داشته باشد. اساساً بدون چنین نگاهی اتباع اختیاری از قول احسن که بندگان خدا بواسطه آن در قرآن بشارت یافته اند، بدون معنی خواهد بود. (فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه)
اما از منظر درون-دینی، برای کسانی که رسالت پیامبر اکرم(ص) و اسلام را بعنوان دین حق پذیرفته اند، نگاه انتقادی به فرمایشات آن حضرت در جایی که در مقام بیان حکم الله و ابلاغ دستورات و وحی الهی هستند، فاقد اعتبار و به منزله خدشه در حکم الله است. ( وما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی)
اما در مقام تصدی امور حکومتی و دنیایی و تشخیص موضوعات، پیامبر (ص) مامور به مشورت با اهل شور بوده اند و البته در این مقام، طبعاً توجه به نظرات مختلف و بازگذاشتن میدان نقد برای صاحب نظران بر آنها لازم بوده است. ( وشاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله)

لیکن در مورد جناب روحانی باید گفت که ایشان که منتقدان دولت و برجام نافرجام را به انواع ناسزا نواخته و می نوازند، چگونه و با چه رویی سخن از نقد میگویند؟!
Iran, Islamic Republic of
در همه امور پیامبر معصوم است و سخنش خدایی. مشورت به معنی مشارکت بخشی است نه جهل پیامبر
Iran, Islamic Republic of
لطفا ذکر کنید از منظر درونی بخصوص برای کسانی که از طریق پوشیدن لباس خاص به نان و نوا و مقام رسیده اند، حکایت بر سر شاخ و بریدن بن است
Iran, Islamic Republic of
شما ظاهرا بخش گزیده ای از حرفهای شیخ حسن را مورد توجه قرار داده اید. سخنان ایشان بعد از بی ادبی های سالهای 76 به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، بی پرواترین کلمات بوده است که بر زبان جاری می شده است.
لطفا تمام حرفهای ایشان را (که البته اتلاف وقت است) مورد دقت قرار دهید
Iran, Islamic Republic of
اگه فهمنده بودی باید می فهمیدی که قصدش آشفته کردن جامعه و فرافکنی و ... است. پس بیسواد بودنت قبوله اما فهمت قابل نقده[!]
Iran, Islamic Republic of
من که بیسوادم و نمی فهمم، اما قرآن درباره پیامبر مهربونی گفته است: ما ینطق عن الهوی
Iran, Islamic Republic of
معلومه گوشات ایراد داشته تمام مطالب رو خوب نشنیدی !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت / اقایان فقط نوک دماغ خود رامی بینند.
قتنه 2 هفته قبل با توهین به رئیس جمهور نگرفت حال فتنه جدید را از راه دیگری شروع کرده اند آن هم مسائل مذهبی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حداقل در مسائل واضح باید در دفاع از دین خدا باید به پا خاست
روحانی باید عذر خواهی کند
Iran, Islamic Republic of
از کی عذر خواهی کند؟
از خدا و پیامبر ؟
روز قیامت نتیجه اش معلوم می شود.
از مردم ؟
در مورد حق الله ، حقی ندارند که عذر خواهی فایده داشته باشد
این بنده خدا مدتی است امر بهش مشتبه شده. همانروز که گفت برجام را خدا! فرستاد ظاهرا دچار توهم وحی شده بود و باید تو دهنی می خورد که نخورد و الان کارش به انتقاد از امام زمان رسیده.
وظیفه مسئولین ارشد ... بی احترامی به مقدسات را روا داشت
Iran, Islamic Republic of
از کی عذر خواهی نماید.
مگر حرف حق عذر خواهی دارد
فتنه قبلی نگرفت . رئیس جمهور محبوب دل ملت ایران شد
راستی عوامل فتنه 2هفته پیش کی بود. اقای مطهری مطالبی نوشته اند!!
Iran, Islamic Republic of
گفت: معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید و آدم بی سواد این حرف‌ها را می‌زند.


ولی این حرفها از روی نااگاهی نیست ،از روی گردوخاک کردن وجنگ روانی درست کردن برای فرار از پاسخگوئی است.
فقط مونده بود دل وهابیها رو با حرفهاشون شاد کنند که کردند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
بهتره اصل سخنان آقای روحانی و توضیحات ایشان بیان بشه و بعد نقد شود در میان علمای شیعه بزرگانی چون شیخ صدوق و شیخ مفید اگر عقایدشان امروز منعکس شود به نظرم حکم تکفیرشان صادر می شود در حالی که اصل واقع چیز دیگری است.
Iran, Islamic Republic of
ما رئیس جمهور میخواهیم که قانون رو اجرا کنه نه تئوریسین ! چرا گفت 100روزه درستش میکنم ! میگفت 100 تا تئوری تحویلتون میدم ،اونم بدون مناظره برگزار کردن با کارشناسانش!
Iran, Islamic Republic of
قتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می شد و می‌گفت «أ من الله ام منک؟" حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟............یعنی روحانی نمیدونه اینها که این باب را برای مطرح کردن خود وبزرگ کردن خود در چشم مسلمانان باب کردند وهمینها بعدا رفتند درخانه حضرت زهرا علیها السلام را به اتش...............................
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید استعفا کند.چنین کسی سه سال ونیم دیگر هم به حرافی ونقد زمین وزمین خواهد گذراند واین کشور با به خاک سیاه مینشاند.
Iran, Islamic Republic of
ما حرف های امام و رهبری رو دقت نمیکنیم
جملات این بزرگواران دارای کدهای زیادی هست که مومن زرنگ باید بگیره...
جمله ای هست که:
صهیونیسم برای صدسال آینده برنامه ریزی میکنه
ما عقد اخوت با کسانی که توی حوزه درس خوندن نداریم
ملاک حال فعلی افراد است...

خدا رو شاکریم که در کوران فتنه ها، عقاید خیلی ها رو میشه...
Iran, Islamic Republic of
دلار ۴۵۰۰ مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر دشمن
علی
Iran, Islamic Republic of
کد پول مفت هم که به شما میدهند این ئمهم است...
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی منتقدین دولت را به جهنم حواله می دهد چگونه است که نقد پیامبر اسلام ص و امام زمان عج را جایز می دانند؟!
United Arab Emirates
لباس اون آدم فرمالیته است. عکس شناسنامه اش کت شلواریه. دیگه بقیه اش معلومه. یکی نیست بهش بگه تو اندازه کوپنت حرف بزن. علی برکت الله
رها
Iran, Islamic Republic of
اهی هست که مردم ستودن افراد را به خاطر مجاهده ها و تلاشهایشان لازم می شمرند و این برای مردم بی عیب است اما من از شما می خواهم مرا با سخنان جالب خود نستائید و اینکه می بینید در راه اجرای فرمان خداوند تلاش می کنم برای این است که می خواهم خود را از بار و مسئولیت حقوقی که بر گردنم هست خارج سازم حقوقی که خداوند و شما بر گردنم دارید و هنوز کاملا از انجام آنها فراغت نیافته ام و واجباتی که به جای نیاورده و باید به مرحله اجراء گذارم. بنابراین آنگونه که با زمامداران ستمگر سخن می گوئید با من سخن مگوئید و آنچنانکه در پیشگاه حکام خشمگین و جبار خود را جمع و جور می کنید در حضور من نباشید و به طور تصنعی و منافقانه با من رفتار منمائید و هرگز گمان مبرید در مورد سخن حقی که به من پیشنهاد کرده اید کندی ورزم یا ناراحت شوم و نه اینکه خیال کنید من در پی بزرگ ساختن خویشتنم زیرا کسی که شنیدن سخن حق و یا عرضه داشتن عدالت به او برایش مشکل باشد عمل به آن برای وی مشکلتر است با توجه به این از گفتن سخن حق و یا مشورت عدالت آمیز خودداری مکنید زیرا من شخصا به عنوان یک انسان خویشتن را مافوق آنکه اشتباه کنم نمی دانم و از آن در کارهایم ایمن نیستم مگر اینکه خداوند مرا حفظ کند. من و شما بندگان و مملوک خداوندی هستیم که جز او خدائی نیست او آنچنان در وجود ما تصرف دارد که ما بدانگونه قدرت تصرف در خویش را نداریم .خداوند ما را از آنچه بودیم خارج ساخت و به صلاح و رستگاری آورد به جای ضلالت هدایت بخشید و پس از نابینائی و کوردلی بصیرت و بینائی عطا کرد.

بخشی از خطبه 207 نهج البلاغه
من نظر امیرالمومنین را بیان کردم قضاوت با خواننده ها ببینید سخن شب زتده دار یا روحانی
Iran, Islamic Republic of
هرگز گمان مبرید در مورد سخن حقی که به من پیشنهاد کرده اید کندی ورزم یا ناراحت شوم و نه اینکه خیال کنید من در پی بزرگ ساختن خویشتنم زیرا کسی که شنیدن سخن حق و یا عرضه داشتن عدالت به او برایش مشکل باشد عمل به آن برای وی مشکلتر است...........
پس برای چی روحانی وقتی در مورد برجام ازش توضیح میخواستند ،با 52 لقب که کوچکترینش بی شناسنامه وافراطی وکم سواد یه مشت لات سیاسی ، انقلابیون نفهم وحسود وبزدل لرزان سیاسی بود ،مردم رو فرستاد جهنم تا گرم شوند ؟؟؟؟؟؟!
چرا وقتی ازش خواستند تزش رو که مورد شک قرار گرفته در معرض داوران بی طرف بگذارد ،اینکار را نکرد؟
چرا در مورد هزینه های نهاد ریاست جمهوری ونحوه خرج ان یا گذاشتن فیش حقوقی خودش +وزرا ومعاونین ومشاورین ونیز پاداشهاشون ،در یک سایت قدمی برنداشت؟
چرا وقتی از ایشان در مورد قراردادهای محرمانه نفت وگاز وبوئینگ وپژو توسط مردم توضیح خواسته شد (قراردادهایئ که دشمنان ما همه اش را میدانند )جوابی به کسی نداد؟
چرا وقتی ازشون در مورد ویژه خواری فرزندان مظلوم وبیکار وارد کننده قاچاق سوال میشه ،به کسی محل نمیزاره ؟
....
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر من ،همین دیگه .نباید برای رای جمع کردن گفت !!۱۰۰ روزه درستش میکنم وبعد از رای جمع کردن گفت مگه ادم احمق باشه این حرف رو بزنه !‌چهل سال دیگه هم مشکل اقتصادی هست.احسنت به یاداوری تو.
United States
آیه الله شب زنده دار که سهله عزیز من اگه کل فقها اعلام و حجائج الاسلام و ثقائق قم و مشهد هم یکجا جمع شن نمیتونن جواب این خطبه رو بدن !
جالب اینجاست که میفرماد فقه و اصول شو خوب نخونده ! آخه این کجاش مربوط به فقهه ؟!
Iran, Islamic Republic of
فقه یعنی فهم شما در همین خطبه دقت کن بیشتر میفهمی
Iran, Islamic Republic of
جواب سؤالت، نیاز به آیت الله، نداره. خیلی ساده است. تو نمیخوای متوجه بشی.
خطبه حضرت امیرالمؤمنین، دعوت مردم به بیان نظر است، نه مخالفت. نظر مشورتی با مخالفت، دوتاست. این یک.
ثانیا، حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، راه را برای مشورت و بیان نظر درست، باز گذاشتند، نه هر نظری. به عبارت دیگر، کسی که نظر غلط و واضحی را در مقابل مولا پیشنهاد کند، شقی و کافر است.
در روایتی، فردی در مسجد، در مقابل خطبه حضرت امیرالمؤمنین، ایستاد و گفت: یا علی؛ مصداق خطبه ات، بیشتر خود شما هستی!
نقل به مضمون، امیرالمؤمنین، در جواب فرمودند که تو که کافرزاده ای، میخواهی مرا در دین، نصیحت کنی؟!
یعنی جواب غرور و مخالفت باطل آن مرد، این بود. قول مبدم تو و روحانی و تمام علمای افسادطلبان جمع شوید، نمیتوانید این روایت را با خطبه نهج البلاغه، جمع کنید. ولی دیدید که ما، جمع کردیم.
ثالثا، حضرت امیرالمؤمنین، از باب خودشکنی و تواضع، اینگونه رفتار میکردند. اما برعکسش که کسی از تواضع امام، سوء استفاده کند و به ایشان، ایراد وارد کند، نداریم.
رابعا، حضرت امام، نحوه حکومت داری را به همه یاد دادند. اما حکومت فرد معصوم که، جایگاه مخالفت و رأی گیری و رهبری شورایی ندارد! این خطبه، معرفی ویژگی های یک حاکم خوب است.
در مقابل، یک شیعه خوب، مطیع رهبرش است. یعنی امام، موظفند خود را پایین بیاورند. پیرو، موظف است امامش را بالا ببرد. نه اینکه روحانی و هاشمی خودشون رو بالا ببرن و مردم بیچاره مجبور شن بیارنشون سرجاشون!
خامسا، این خطبه، یعنی مردم اگر خطایی از حکومت دیدید، بگویید. حکومت، فقط امام نیست. حضرت، میفرمایند اشکالات کشور و حکومت را بگویید، نه اینکه با امام معصوم، مخالفت کنید.
سادسا، حضرات معصومین، هیچ وقت نمیفرمودند ما، بری از خطاییم. چون اینگونه و از ترس خطا کردن، معصوم شده اند. اما ما که میدانیم آن ها، معصوم هستند. مخالفت با معصوم برای چه؟! تواضع و فروتنی امام، نباید به وقاحت مردم، منجر شود.
سابعا، دشمنان خدا، رسول خدا، و اهل بیت عصمت و طهارت، باطل هستند بلاشک. این رو قبول داری؟! پس نمیتوانند به اسم نقد یا مخالفت، دشمنی کنند. بله برای خودشیرینی، گزارشات غلط از اوضاع کشور هم ندهند. مشورت هم بدهند. اما مخالفت یا تردید در انتخاب حضرات، نکنند.
منظور خطبه، گزارش غلط ندادن، خودشیرینی نکردن، و مطالبه کردن از مسؤولین است، نه نقد امام.
خوب نخوندی خطبه را، بعد خودت از خودت و رییست خوشت میاد.
والسلام
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
نقل است بعد از یکی از جنگ ها وقتی پیامبر مشغول تقسیم غنیمت های جنگی بود یکی از منافقان برخاست و گفت ای پیامبر غنیمت ها را عادلانه قسمت کن پیامبر فرمود اگر من عدالت نداشته باشم چه کسی عدالت دارد معصوم بری از خطا و گناه و اشتباه است چون پلیدی و زشتی گناه را می داند در مثالی گفته اند همان طور که ما هرگز فکر ای را نمی کنیم که مدفوع را بخوریم چون کثیفی آن را می دانیم معصوم کثیفی باطن گناه را به علم الهی می داند و هیچ وقت در خیال نیز فکر گناه را نمی کند و چون علم الهی دارد و موید به تاییدات الهیه است در هیچ تصمیمی خطا و اشتباه هم نمی کند
Iran, Islamic Republic of
این چرندیات چیه کاکو ؟! کی گفته نقد یعنی مخالفت ؟! از اینها گذشته مگه هر نقدی وارده ؟! یعنی جنابعالی یا بقیه که ساز خودتون رو میزنید نمی تونید بفهمید که حضرات معصومین مخالف خفقان در جامعه هستند ؟! کن توی بیست و چهار پنج سطر جوابی که فرستادی ۱۹ بار زور زدی تا کلمه « نقد » رو تحریف و معادل مخالفت بدونی ؟! که بحمدالله ناکام موندی ! مضافاً به اینکه این چه مقاومت مسخره ایه که شما جماعت در برابر فرمایش معصومین میکنید ؟! وقتی خودشون آزاد گذاشتند که هر کسی میتونه در کار اون حضرات چون و چرا کنه چرا شما و این حجه الاسلام گرامی فکر نمی کنید که این مایه افتخار ائمه شیعه است ! نه این دوستی شما جماعت که مصداق دوستی ... !
Iran, Islamic Republic of
اولا ما برادر و کاکوی شما نیستیم.
ثانیا، اصلا مهم نیست 19 خط نوشتم یا غیر این.
ثالثا، نقد یعنی ایراد گرفتن. اظهار نظری که با ایراد همراه باشد هم، نقد است. تو واژه ها را نمیفهمی، مشکل از توست.
رابعا، حضرات معصومین، اجازه اظهار نظر داده اند. این از وظایف آنان. وظیفه مردم، اطاعت است. وظیفه مردم رو چرا اشاره نمیکنید، نکته داره!
شما میگی از 19 خط من و امثال من، چیزی نفهمیدی. شما از 19 میلیون خط هم نمیفهمی، تا وقتی بین وظیفه مردم با امامان، تفکیک قایل نشی. تو، به وظیفه مردم، اشاره نمیکنی و پشت وظیفه امام برای تواضع ایشان، برای آموزش حکومت داری، پنهان میشی.
هر وقت وظیفه دوم یعنی مردم رو قبول کردی، خودت و سایر اصلاح طلبان، از خواب بیدار میشید. بدون نیاز به ساعت.
Iran, Islamic Republic of
افرین دوست من خوب گفتی.
امیرالمومنین علیه السلام هم برای هر جلسه حکومتی =37میلیون تومان مانند هیئت دولت ما از بیت المال هزینه میکرد؟
ایا مشاور ان حضرت هم مانند آشنا که سال 92 دو میلیارد بودجه دفترش بود وسال 97 شده 12 میلیارد ،پول مردم را هزینه میکرد؟ میگویند برای تحقیقات است ؟پس کو سایتی که این تحقیات وهزینه های ان در ان منعکس شود.همین موضوع در مودر دفتر جهانگیری صدق میکند.
ایا کارگزاران حضرت هم مانند وزاری این دولت هزار میلیاردی بودند؟
برخورد ایشان در خاموش کردن شمع ،هنگامی که طلحه وزیبر گفتند کارشان شخصی است نه حکومتی ،در کجای این دولت جا دارد؟
Iran, Islamic Republic of
در حکومت امام علی علیه السلام هم ، ژنهای خوب وآی کیو بالاها همه مناصب را در اختیار داشتند ؟! حضرت از روی مرکبشان از مردم وکارگران سان میدید؟ یا در کاخی چهل میلیاردی به سر میبرد واستغفرالله سونا واستخرشان ..................
Iran, Islamic Republic of
امام میفرمایند مگر خداوند حفظ کند. خوب معلوم است که عصمت همان حفظ خداست
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
جناب رها سلام در نقل قول خود از امام علی دقت کن "شخصا به عنوان یک انسان خویشتن را مافوق آنکه اشتباه کنم نمی دانم و از آن در کارهایم ایمن نیستم مگر اینکه خداوند مرا حفظ کند".امام علی یک "مگر " آورده و فرموده از اشتباه مصون نیستم مگر خدا مرا حفظ کند و شما به این کلمه سه حرفی شاید دقت نکردی که جان کلام در همین جاست و کل بحث را تغییر می دهد این مثل "مگری"است که خدا در سوره یوسف از قول حضرت یوسف می گوید "و ما ابرئ نفسی ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی"یعنی من نفس خود را از خطا مصون نمی دانم چرا که نفس انسان را امر به بدی می کند مگر اینکه پروردگارم به من رحم کند لذا گناه نکردن حضرت یوسف در آن مجلس زنان به همین" الا ما رحم ربی" برمی گردد و طبق همین" مگر "ما اعتقاد داریم امام معصوم نگفته من هم اشتباه می کنم گفته اگر خدا مرا حفظ نکند اشتباه می کنم ولی همواره خدا معصومین را از خطا و اشتباه حفظ می کند کل بحث در همین کلمه "مگر" است(حالا خود دانید ) یعنی علمی به آنها داده که خطا و صواب را از هم تشخیص می دهند خب مشخص است که عقیده شیعه بر این است که معصوم با تایید و توفیق خدا معصوم است و کلا ما هم هر کار خوبی که انجام می دهیم با توفیق الهی انجام می دهیم و هر کار بدی انجام می دهیم با القاء شیطان و این را قرآن گفته. به قول شاعر( من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم . تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال) ان ارید الا الاصلاح مااستطعت و ما توفیقی الا بالله. موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
اینها را برای تاریخ و معاصرین خود گفته اند تا ما از حکام این چنین انتظاری داشته باشیم و گرنه کسی که همه چیز را با اراده الهی می داند و می بیند را چه به نقد. اگر هم از کسانی می خواهند نظر بدهند برای یا شخصیت دادن به فرد است یا معلوم شدن باطنش برای مسلمانان و یا...حضرت در جنگ صفین بعضی را نمی کشتند، وقتی ازشان علت را سوال کردند فرمودند من به نسل های بعدش نگاه می کنم اگر ببینم در نسلش آدم خوبیست او را نمی کشم. مشکل ما بی اطلاعی و جهل است. یک چیزی را خوانده ایم و چیزهای دیگر را نخوانده ایم و به عمق مطالب هم نرسیده ایم و اظهار نظر می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
خب این خطبه که شما اینجا نوشتید، میگه امام معصوم، اشتباه میکنه؟!
شما مثل اینکه دین انسان های صالح رو نشناختی! انسان های صالح، خود را در پیشگاه خدا، میشکنند. آن ها، خود را در مقابل خدا، گناهکار میشمارند. اما این تواضع، به معنی این نیست که گرفتار خطا میشن. این انسان ها، بزرگی خودشان را، نشان میدهند. ربطی نداره که ما سوء استفاده کنیم و نقد حضرات معصومین را، موجه نشون بدیم.
خطبه رو یه بار دیگه بخوان: حضرت، در میانه خطبه، علت این خطبه را، بیان میکنند:
"کسی که شنیدن سخن حق یا عرضه عدالت به او، برایش مشکل باشد، عمل به آن، برای وی، مشکل تر است."

دقیقا همینی هست که عرض کردم. حضرت امیرالمؤمنین، خود را در مقام کسی که احتمال خطا از او میرود، میبینند و راه را بر نفس، میبندند و پیشنهاد حق گویی مردم را، میدهند. تازه حق گویی! نه نقد و ایراد.
این یعنی ایشان، از روی تواضع، خود را برتر نمی بینند و مراقب نفس خود هستند.
نه اینکه ایشان، تا آن موقع یا بعدا، اشتباهی کرده باشند. هیچ وقت هم، کسی پیدا نشد که بتواند ایرادی به ایشان، وارد کند و حق بگوید و حضرت، حق نگوید.
حالا من هم قضاوت رو میگذارم بر عهده خدا

جماعتی، اجازه امام به مردم برای حق گویی و پرسیدن سؤال و راحت بودن با امامشان را، به معنای نقد و مخالفت با امام میگیرند. خدایا؛ به خودت، واگذارشان میکنم.
Iran, Islamic Republic of
« ... من شخصا به عنوان یک انسان خویشتن را مافوق آنکه اشتباه کنم نمی دانم و از آن در کارهایم ایمن نیستم ...» این فرمایش امیرالمومنین از روی خضوع و خشوع ایشان است. شما انتظار داری ایشان بفرماید که من معصوم هستم و تمام کارهای من صحیحه !!!!!!!!!!!
امام علی اینطور میفرماید ولی مقام و جایگاه ایشان را باید شیعیان درک کنند و ایشان و سایر معصومین رو در مقام انتقاد قرار ندهند.
انتقاد یعنی کسی در هر جایگاهی دچار خطا و اشتباه میشه و باید مورد نقد قرار بگیره که این موضوع با جایگاه ائمه در تناقضه برادر !!!!!!!
در ضمن قشنگ معلومه هیچ قضاوتی نداشتی ...
هاشمی
Romania
جهان شما کامنت های سفید بی متن را منتشر می کنید آنوقت بنده دیشب کامنت مستدلی در پاسخ کامنت آقا یا خانم رها نوشتم چرا آن را نمی گذارید مخلص شما هاشمی
هاشمی
Romania
...به عنوان یک انسان خود را مافوق آنکه اشتباه کنم نمی دانم و از آن در کارهایم ایمن نیستم( مگر) اینکه خداوند مرا حفظ کند. ...برادر عزیز همانطور که از قول امام علی نقل قول کردی ایشان اشتباه کردن خود را مشروط کرده به اینکه خدا او را حفظ نکند یعنی همان کلمه "مگر "که در جمله حضرت آمده و ادعای شیعه در مورد عصمت معصومین نیز با حفظ و یاری و تایید الهی می باشد خداوند به آنها علم الهی داده و توفیق لحظه به لحظه همچنانکه ما نیز که معصوم نیستیم با توفیق الهی موفق به کار های خیر می شویم ولی چون معصوم وصل به علم الهی است کار های درست و خطا را کامل می شناسد و گناه و اشتباه ندارد
Iran, Islamic Republic of
همه قابل نقدن حتی پیامبر اسلام، اما اون چیز غیر قابل نقد و آفتاب تابان، عملکرد شیخ حسنه خصوصا برجامش...خداوندا، ترا سپاسگذاریم
United Arab Emirates
خوارج بودن که امام علی را نقد میکردن
مرگ برانگلیس
Iran, Islamic Republic of
چرا مدرسین علمیه قم ... را خلع لباس نمی کنند.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
این سخنان اقای ... جهت فرار از پاسخگویی است و بس
United States
مردم حواستون باشه. این روحانی داره دوباره یک قرارداد وابستگی محرمانه با خارجی ها می بنده و برای رد گم کردم جنجال به پا کرده.
Iran, Islamic Republic of
علماء دین کجا هستند که هر کسی و لو اینکه لباس پیامبر را بر تن کرده باشد ، علیه مبانی اسلام حرف بزند . حداقل از نظر شیعه ، پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین و امام زمان صلوات الله و سلام علیهم اجمعین مبرا هستند از هر نقص و اشتباه و معصوم از هر گناه و اشتباه .
Iran, Islamic Republic of
البته ایشون حواسش نبود که بدونه دو نفر هست که نقد پذیر نیست و اونم ...و کدخداشه
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
سلام
متاسف برای اصولگراها و شما سایت جهان نیوز ،
هر چند یکوقت یکبارآقای روحانی برای انحراف افکار عمومی از خواسته های اصلی ملت(اشتغال و تولید) درباره مسائل اعتقادی حرفی میزن که متاسفانه شما و امثال شما طبق معمول گول خورده ویاباغرض ،به این حرفهای بی خاصیت رئیس جمهور واکنش نشان میدهید//// که اولا نشان میدهد شما چه قدر از حامعه فاصله دارید و ثاتیا مشخص میکندافکار مردم درباره شما که هنوز مثل عصر هجر زندگی کرده و اگر به حکومت برسید دیوار بین زن و مرد میکشید. بی دلیل هم نیست.لطفا یک کم بیشتر فکر کنید
هاشمی
Romania
دوست عزیز ما ساده لوح نیستیم و گول هم نمی خوریم نیت آقای روحانی را هم می دانیم غرض ما از پیگیری بحث این است که وقتی شبهه ای خواسته یا ناخواسته مطرح می شود به عنوان یک پدر نگذاریم ذهن جوانان و نوجوانانمان دستخوش توفان های آلوده به شبهه گردد لذا سعی می کنیم در حد اطلاعاتمان روشنگری کنیم موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
نقد خوارج به امام و اینکه ازش خواستن بابت اشتباهش توبه کنه جواب روحانی و حامیان اوست. امام معصوم بود پس وقتی خوارج وادارش کردن به ایستادن از جنگ و اسمش رو گذاشتن مصلحت مومنان گفت من اشتباه نمی کنم و شما اشتباه می کنید و زمان درستی حرف ایشان رو که معصوم بودن ثابت کرد و وقتی از ایشان خواستن از اشتباهش توبه کنه نپذیرفت چون معصوم اشتباه نمی کنه.
ناصحی
Iran, Islamic Republic of
کجایند علما و مراجع تقلید چرا زبانتان در کامتان حبس شده چرا جواب حسن فریدونی را نمیدهید...............
امین
Iran, Islamic Republic of
...
habib
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...چرا در برابر بخور بخور نمی ایستد؟؟
Iran, Islamic Republic of
اونو باید قوه قضاییه بایسته ایشون در حوزه کاری وتخصصي خودش جواب داده که خوبم جواب داده دمش گررررررررم
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم.
Iran, Islamic Republic of
...
صدرا
Iran, Islamic Republic of
اونجا که گفته شما بدون ولایت فقیه و شیعه هیچی نیستی خییییییلی به دلم نشت.... دمش گرم خوب جواب داده
Iran, Islamic Republic of
جناب شب زنده دار چرا صلاحيت اين آدم را شوراي نگهبان تائيد كرد