پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۵
پس از ۲ سال ،

شیخ زکزاکی پس از دوسال بین خبرنگاران حاضر شد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 581645
رهبر جنبش اسلامی نیجریه پس از حضور در بیمارستان اجازه یافت با خبرنگاران گفت‌وگو کند.
شیخ زکزاکی پس از دوسال بین خبرنگاران حاضر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز شنبه برای اولین بار پس از 2 سال اجازه یافت در جمع خبرنگاران حضور یابد. 

وی از سال 2015، زمانی که ارتش نیجریه به حسینیه شهر «زاریا» حمله کرد، به همراه همسرش در بازداشت به سر می‌برد. منابع محلی می‌گویند در آن حمله نزدیک به 1000 نفر از جمله پسر شیخ زکزاکی کشته شده‌اند
حضور رسانه‌ای شیخ زکزاکی پس از آن صورت گرفت که در روزهای گذشته با بالا گرفتن نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت او، چندین تظاهرات در شهرهای مختلف نیجریه در حمایت از رهبر جنبش اسلامی نیجریه صورت گرفت.
شیخ زکزاکی که امروز با گردنی باندپیچی شده و پس از حضور در بیمارستانی در ابوجا در جمع خبرنگاران حاضر شد، از مردم نیجریه به دلیل حمایت‌هایشان از او تشکر کرد.

او همچنین گفت همچنان «زنده» است و اجازه یافته که توسط پزشک خود مورد معاینه قرار گیرد.

وی گفت: «پیش از این فقط پزشکان امنیتی مرا معاینه می‌کردند، اما اکنون اجازه یافتم که توسط پزشک خودم که قبلا هم مرا معاینه می‌کرد، معاینه شوم.»

زکزاکی افزود: «به لطف دعاهای [مردم]، حالم رو به بهبود است.»
 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
ما هم اينجا افرادي رو داريم هفت ساله به مردم دسترسي ندارن و نميتونن خودشون رو تو دادگاه صالح براي دفاع از عملكردشون ببينن
حامد
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش بهترین دکتر ها رو دارند ولی کسی که بیانیه برای شورش و آشوب می دهد باید هم در حصر باشد که نتواند غلطی کند. اگر به دادگاه برود در حد اعدام است. می توانید تحمل کنید؟ اگر بلی که هیچ اگر نه حرف نزنید و به حصر در خانه خودش به همراه بهترین دکتر ها قانع باشید
کلید شکسته
Iran, Islamic Republic of
چه مقایسه ای.
اون جونش رو برای اسلام کف دست گذاشته.
اینها همتشون براندازی نظام اسلامی است.
Iran, Islamic Republic of
راست میگه چرا افرادی مثل زکزاکی که بنا به دستور خدا بر ضد حکومت طاغوت قیام می کنن رو با افرادیکه 7 سال قبل کسانیکه قرآن رو آتش زدن امت خداجو نامید یکی نمیدونین ؟!! مگر چه فرقی بین این دو هست ؟!!
Iran, Islamic Republic of
انشا الله به زودی بتواند سلامتی خود را باز یافته و از بند رهایی یابد و رهبری شیعیان نیجریه را دوباره به عهده بگیرند