کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیخ‌الاسلام:

فشار‌های آمریکا در برجام به هیچ جا نمی‌رسد

23 دی 1396 ساعت 14:14

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه فشار‌های آمریکا برای گنجاندن بحث موشکی در برجام، به هیچ جا نمی‌رسد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مباحث دفاعی و موشکی به هیچ عنوان اهل معامله و مذاکره نیست و دولت ما هم این موضوع را بار‌ها تکرار کرده و شخص رئیس جمهور نیز چندین بار آن را متذکر شده است.


به گزارش جهان نیوز، حسین شیخ‌الاسلام با اشاره به اظهارات شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که گفته بود «در صورتی که اصلاحات مد نظر او در بخش تشدید نظارت‌ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد برجام را دیگر تایید نخواهد کرد»، گفت: مطمئنا فشار‌های آمریکا برای گنجاندن بحث موشکی در برجام، به هیچ جا نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه اساسا آمریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، عنوان کرد: ما منتظریم که اگر دفعه بعد آمریکایی‌ها تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را امضا نکنند، به راحتی از برجام بیرون بیاییم و این را می‌دانیم که با این اتفاق، دنیا به آخر نمی‌رسد.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: ما از نظر اسلامی موظف هستیم به عهدی که بسته‌ایم وفادار بمانیم و به احتمال اینکه طرف مقابل از بر هم زدن برجام صحبت کند، ما نمی‌توانیم در اقدامی پیش‌دستانه از آن خارج شویم.

شیخ‌الاسلام در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در مباحث دفاعی و موشکی به هیچ عنوان اهل معامله و مذاکره نیست و دولت ما هم این موضوع را بار‌ها تکرار کرده و شخص رئیس جمهور نیز چندین بار آن را متذکر شده است.

منبع:میزان
 


کد مطلب: 581577

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/581577/فشار-های-آمریکا-برجام-هیچ-جا-نمی-رسد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com