جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چاوش اوغلو: ترکیه بسیار امن تر از آمریکاست

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 581573
وزیر خارجه ترکیه از هشدارهای اخیر آمریکا نسبت به سفر به ترکیه انتقاد کرد و این اقدام را "غیرضروری" ارزیابی کرده است.
چاوش اوغلو: ترکیه بسیار امن تر از آمریکاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز جمعه در سخنانی در لس آنجلس ضمن انتقاد از هشدار اخیر آمریکا درباره سفر به ترکیه، تاکید کرد: آمریکا و ترکیه نباید وقت خود را بر روی اقدامات غیرضروری تلف کنند، مثل هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به ترکیه. ترکیه کشور امن تری نسبت به آمریکا است.

وی افزود: با بررسی اتفاقات 2017 میلادی می توانیم به سادگی به این نتیجه برسیم که ترکیه نه تنها ناامن تر نیست بلکه کشور به مراتب امن تری نسبت به آمریکا است.وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: سال گذشته حدود 32 میلیون گردشگر از ترکیه دیدن کرده اند. کشورهای متحد یعنی آمریکا و ترکیه باید بر روی همکاری بر سر مسائل منطقه ای و موضوعات مثبت، تمرکز کنند.

چاوش اوغلو گفت: بیگانه هراسی در آمریکا نگران کننده است. ما شاهد آن هستیم که دولت آمریکا چگونه سایر کشورهای دیگر را تحقیر می کند.وزارت خارجه آمریکا 12 ژانویه یعنی روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی نسبت به سفر به ترکیه هشدار داده است. آمریکا خطر وقوع حملات تروریستی و بازداشت های خودسرانه را علت اصلی اعلام این هشدار اعلام کرده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز در مقابل به شهروندان خود نسبت به سفر به آمریکا به خاطر خطر حملات تروریستی و بازداشت های خودسرانه هشدار داده است.وی در ادامه از موضع آمریکا در قبال سازمان تروریستی گولن انتقاد کرد و گفت: آمریکا باید ماهیت واقعی این سازمان را ببیند. کل جهان درک کرده است که سازمان گولن یک سازمان تروریستی است. آمریکا نه حاضر است تحقیقات درباره سازمان گولن را آغاز کند و نه حاضر به استرداد وی به ترکیه است.

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اهمیت روابط بین آنکارا و واشنگتن تاکید کرد: شاید اختلاف نظرهایی بر سر برخی مسائل وجود داشته باشد ولی تنش اخیر در روابط ما به خاطر مساله گولن و ارسال سلاح توسط آمریکا برای کردهای پی وای دی بوده است. ما سعی می کنیم تا از طریق گفتگو بر این مشکلات غلبه کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *