جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
با خوانندگی سالار عقیلی

ارکستر ملی ایران به سمنان می‌رود

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 581520
ارکستر ملی ایران در ادامه سفرهای استانی خود ۲۹ دی به سمنان سفر می‌کند و کنسرتی را در این شهر روی صحنه می‌برد.
ارکستر ملی ایران به سمنان می‌رود
به گزارش جهان نيوز، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی ۲۹ دی‌ماه ساعت ۱۸ در سالن هلال احمر سمنان به اجرای برنامه می پردازد.

در این برنامه 18 قطعه اجرا می‌شود؛ دو قطعه «ایران» و «تبریز در مه» با اشعاری از افشین یداللهی و آهنگسازی بابک برزین، «ایران جوان» با آهنگسازی پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی، «خوشه چین» از روح الله خالقی  با شعر کریم فکور، «افسون سخن» از نصرالله زرین پنجه و شعر نظام فاطمی از قطعات این اجرا هستند.

در لیست قطعات اجرای ارکستر ملی ایران می‌توان به «نغمه نوروزی» اثر روح الله خالقی و شعر رهی معیری، «ساغر» از همایون خرم و شعرمعینی کرمانشاهی، «شکوه گل» از عبدالکریم مهر افشان، «از خون جوانان لاله دمیده» از عارف قزوینی و «جام مدهوشی» از علی تجویدی با شعر بیژن ترقی اشاره کرد.

همچنین در این اجرا 3 قطعه ساخته ابوالفضل صادقی‌نژاد با اشعار محمد رضا یار؛ «گلرخ»، «از تنهایی گریه مکن» و «مرا رها مکن» و قطعه «سپید و سیاه» به آهنگسازی نسیم شاملو با اجرای پیانو «حریر شریعت زاده» اجرا می‌شود.

ارکستر ملی ایران در این کنسرت 4 قطعه بی کلام نیز اجرا می‌کند؛ 2 قطعه «سرود گل» و «سبکبال» از حسین دهلوی،«دو نغمه بختیاری» از روح الله خالقی  و در نهایت پرلود «جام تهی» از فریدون شهبازیان.

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی پنجشنبه 29دی ماه از ساعت 18 در سالن هلال احمر شهر سمنان به روی صحنه می‌رود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *