جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

حق‌الزحمه مشاوران املاک مسکن چقدر است؟

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 581504
رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک با تشریح چگونگی محاسبه حق‌الزحمه مشاوران املاک در معاملات خرید و فروش و اجاره‌بها گفت:‌ به این حق‌الزحمه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.
حق‌الزحمه مشاوران املاک مسکن چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، حسام عقبایی رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اظهار کرد: حق‌الزحمه مشاوران املاک در معاملات خرید و فروش بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت شهر تهران برای معاملات تا سقف 500 میلیون تومان از هر کدام از طرفین نیم درصد است.

وی تصریح کرد: مازاد 500 میلیون تومان نیز از هر طرف معامله نیز 25 صدم درصد دریافت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که به این حق‌الزحمه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مبلغ کمیسیون افزوده می‌شود، افزود:‌به‌عنوان مثال ارزش یک معامله 600 میلیون تومان است؛ برای 500 میلیون تومان اول هر طرف معامله باید 2.5 میلیون تومان به مشاور املاک پرداخت کنند، کمیسیون 100 میلیون تومان بعدی نیز 25 صدم درصد می‌شود.

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد:‌ این 25 صدم درصد نیز 250 هزار تومان می‌شود که در مجموع هر کدام از طرفین معامله باید 2 میلیون و 750 هزار تومان بابت حق‌الزحمه به مشاور املاک پرداخت کنند.
عقبایی با اشاره به این‌که حدود 240 تا 250 هزار تومان نیز بابت مالیات بر ارزش افزوده از دو طرف معامله دریافت می‌شود، گفت: بنابراین برای یک معامله 600 میلیون تومانی، دو طرف معامله حدود 6 میلیون تومان به مشاور املاک پرداخت می‌کنند.

وی همچنین در خصوص مبلغ کمیسیون مشاوران املاک در معاملات اجاره مسکن افزود: در معاملات اجاره‌بها، دو طرف باید یک چهارم اجاره ماهانه بع علاوه 9 درصد ارزش افزوده را پرداخت کنند.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی شغل پردرامدی هست .خدا زیادش کنه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
این مالیات بر ارزش افزوده هم از آن مسایل بغرنج شده است. نامش مالیات بر ارزش افزوده است یعنی اینکه به طور ساده بر سود تعلق می گیرد لیکن در حال حاضر این مصرف کننده است که پرداخت می کند. چرا باید اینگونه باشد؟ علمای دولت پاسخ دهند.
Iran, Islamic Republic of
5 میلیون واسه یه معامله؟
یه کم زیاد نیست بنظرتون؟!!
به مغازه 2 در 2 اجاره می کنی با چهارتا صندلی و یک میز هر معامله 5 میلیون تومنَ!!!!