شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

میزان عیدی ۹۷ کارگران مشخص شد +جدول

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 581479
حداقل عیدی کارگران ۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان و حداکثر عیدی ۲میلیون و ۷۸۰ هزار تومان برای سال۹۷است.
میزان عیدی ۹۷ کارگران مشخص شد +جدول
به گزارش جهان نيوز، یکی از مهمترین موارد کارمندان، کارگران و صاحبان کار در پایان سال میزان پرداخت عیدی و سنوات است، این موارد کاملا وابسته به میزان پایه حقوق تعیین و پرداخت می‌شود.

تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف به پرداخت عیدی و سنوات به هر یک از کارگران خود می باشند، که مبنای محاسبه آن یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش می باشد، و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

همچنین مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ60 روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

 با توجه به حقوق و  مزایای سال 96 کارگران جزئیات حقوق و عیدی سال 97کارگران به شرح زیر است. حداقل عیدی کارگران 1میلیون و 850هزار تومان و حداکثر عیدی 2میلیون و 780 هزار تومان برای سال97است.



منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کارگر
Iran, Islamic Republic of
با سلام. در بعضی از شرکت های خصوصی به جای پول نقد، به عنوان عیدی امسال،کارت های هدیه ای به کارگران داده اند . (تعداد 4 کارت به صورت مجزا).این کارتها در تاریخ های مشخصی شارژ میشود که حدود دو سه ماه با فاصله است!!. یعنی عملا یک کارگر برای یدست آوردن کل عیدی خود مثلا باید تا 8 ماه دیگر صبر کند!!!! . جالب اینجاست که از فروشگاهی باید خرید کرد که آنها مشخص کرده اند . فروشگاهها هم تخفیف نمیدهند و میگویند ما باید صبر کنیم تا معلوم نیست چه زمانی به حساب ما بیاید.واقعا این موضوع قانونی است؟ واقعا انصاف است؟ کارگری که روی پول عیدی خود حساب باز کرده بود حالا باید هرچه فروشگاه به او داد بخرد. ممنون میشوم پیگیری کنید. با تشکر- یک کارگر قراردادی با سابقه کار