جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۹۱
درباره خطبه اخیر در نماز جمعه تهران

آیا تعبیر "آشغال" درباره همه معترضین به کار برده شد؟/ اشکال حرف آقای صدیقی؟!

واکنش حجت‌الاسلام صدیقی به حواشی خطبه دیروز
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 581356
کاش خبرنگاران رسانه ها از جمله صدا و سیما لیست کسانی که تماس گرفتند تا اعلام موضع کنند و نکردند را منتشر کنند. این سخنان برای امروز نیست. چون اعلام مواضع با تاخیرست، ادبیات مان هم کهنه و تاریخ مصرفش گذشته است.
آیا تعبیر "آشغال" درباره همه معترضین به کار برده شد؟/ اشکال حرف آقای صدیقی؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: "آقای صدیقی فرمودند "مردم مثل دریا آشغال ها را شستند."

با تسامح می شود چنین گفت؛

احتمالا سهو لسان آقای صدیقی در مثال زدنست. چون اجتماع مردم را دریا دانستند،  خواستند به شستن ناپاکی ها اشاره کنند و تعبیر آشغال و ....

واگرنه مگر مردم دریا هستند که معترضین آشغال باشند؟

بعد هم‌مردم برای تقابل با منافقین به صحنه آمدند نه همه معترضین؛ پس تعبیر آشغال بعید نیست.

اما خب مخاطب حق دارد اینطور برداشت نکند. چون سخن آقای صدیقی رهزنی های بسیاری دارد.

اما اگر به تسامح عبور نکنیم این حرف اشکال مهمتری دارد؛

چرا امروز جناب صدیقی؟!  چرا بعد از آمدن مردم؟ چرا بعد از سخنان رهبری؟

آیا تریبون شما، تنها خطبه نماز جمعه است؟

کاش خبرنگاران رسانه ها از جمله صدا و سیما لیست کسانی که تماس گرفتند تا اعلام موضع کنند و نکردند را منتشر کنند.

این سخنان برای امروز نیست. چون اعلام مواضع با تاخیرست، ادبیات مان هم کهنه و تاریخ مصرفش گذشته است.

این ادبیات برای امروز نیست، ادبیات تعریضی و گوشه وکنایه دار برای روزهای اغتشاش است تا خط گم نشود. ادبیات امروز که همه چیز روشن شده است، استدلال است.

گرفتاری جدی ما تاخیر همیشگی خواص است. چکنیم؟!

همیشه تاخیرها ناشی از "حق ناشناسی" نیست؛ خیلی وقت ها از "زمان ناشناسی" است.

من اشکال سخن آقای صدیقی را اینطور می فهمم.

*واکنش ضرغامی به سخنان خطیب نماز جمعه تهران

عزت الله ضرغامی گفت: تعبیر کلی "آشغال" در مورد معترضین، مشابه "خس و خاشاک" هزینه ساز است.

ضرغامی در کانال تلگرامی خود در ادامه نوشت: کلام غیردقیق، زمینه‌ساز فهم نادرست و بروز فتنه است.

*واکنش حجت‌الاسلام صدیقی به حواشی خطبه دیروز
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران به جنجالی‌هایی که نسبت به بخشی از خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران مطرح شد، واکنش نشان داد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به نقش مردم در پیروز‌های تاریخی انقلاب اسلامی، گفت: مردم مایه افتخار ما هستند و تمام پیروزی‌ها در جنگ و انقلاب و فتنه‌ها بواسطه همین مردم است. بنده خوشبختانه در این خطبه بلندگوی مردم بودم و آنچه را که معترضین به مشکلات معیشتی توجه داشتند، به نمایندگی همه آنها، پشت تریبون نماز جمعه جهانی کرده و دردشان را به گوش مسئولین رساندم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: وقتی بنده می‌گویم مردم جمع شده اند، معاذالله نمی‌توانم بگویم که مردم چه هستند و روشن است که اگر دریایی بوجود آمده و موج این دریا «آشغال» را برده، همان فضای فتنه بوده است و اصلا کاری به اشخاص ندارم.

وی با اشاره به تجمع مردم در نهم دی سال 96 گفت: اجتماع مردم همانند نهم دی هشتاد و هشت بود. فضایی که دشمن بوجود می‌آورد مثل آشغالی است که مزاحم است و این اجتماع مردم فضای فتنه و آشوب را می‌برد.

خطیب موقت تهران افزود: الحمدلله رب العالمین مردم ما را از خودشان می‌دانند و من هم به مردم عشق دارم. من خدا را شکر می‌کنم که در خدمتم مردم هستم و در میان آن‌ها هستم. در این خطبه هم من نماینده مردم و بلندگوی آن‌ها بودم. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان گفت: در این خطبه نهایت احترام را به مردم کردیم، از آن‌ها تشکر کردیم و امکان ندارد من بخواهم به مردم حتی معترضین و آن‌هایی که بخاطر اعتراض بیرون آمدند هیچ بی احترامی بکنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خواهشا اگه شما برطبل فتنه نکوبید وآتش روشن نکنید مردم می فهمن منظور ازآشغال همان آشوب گران واغتشاش گرانند.
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما اگه تو این مملکت کسی شعار مخالفت با حکومت بده میشه اغتشاش گر ؟ اگه کسی مخالف نظام باشه میشه آشوبگر؟ اگه کسی به رهبری انتقاد داشته باشه باید بره بمیره ؟ اگه مردم این ساختارو قبول نداشته باشن باید چکار کنن؟ چگونه اعتراض کنن؟ مقصر خود نظامه که نمیخواد اعتراض شکل بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
تقصیر اون ده ها میلیون مردمی که این نظام رو قبول دارن ، رهبری رو قبول دارن و اعتراض هم به بعضی عملکردها دارن ولی دوست ندارن کشورشون به آتیش کشیده بشه و آرامش مردم بهم نخوره و بیشترین هزینه رو هم همین مردم دادن نه یه مشت مرفه بی درد ، چیه ؟ باید بخاطر یه مشت احمق که پرچم کشورشون و مساجد رو آتیش میزنن همش توی دلهره و اضطراب باشن .
چرا امثال شما فکر می کنید که خیلی زیاد هستید و با وحشیگری میخواید حرفهاتون رو بزنید؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این که دعوا نداره . پیشنهاد رفراندوم یا همه پرسی برای مسایلی که مورد اختلاف هست بدید. مشخص میشه که مشکل کار کجاست .
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اختلاف ها رو با رفراندوم حل نمیکنن میسپرن به شورای حل اختلاف.کجای دنیا با رفراندوم مشکل حل می کنن. اون هم ازنوع اقتصادیش.
Germany
من موندم تو آمریکا که این همه اعتراضات شده حتی تو تاریخشون یکبار هم مستقیما برای قانون اساسی رفراندوم برگزار نکردند هیچکی از این حرف ها نمیزنه که تا اعتراضی بشه بگه بیاید رفراندم کنیم.
علی
United States
فقط امیدوارم نظر من منتشر بشه. بی کم و کاست. چون سانسور و دستبردن در نظر دیگران کار درستی نیست.

ما کاری به امریکا نداریم. امریکا چیه؟ امریکا که شیطان بزرگ و استکبار جهانی و از اینجور حرف هاست. من شما را ارجاع میدهم به سخنان خود امام خمینی در بهشت زهرا در اول انقلاب. 12 بهمن 57. ایشون فرمودند ملت 50 سال پیش از این چه حق داشتند که برای ما تعیین تکلیف کنند. گفتند 50 سال پیش از این یک ملتی بوده است که سرنوشتی داشته است. اونها نمیتوانند برای این ملت الان تعیین تکلیف کنند. بعد گفتند که اصلا فرض کنیم که این اقای محمد رضا شاه، ادم خوبی است، مردم تو ادم خوب را دیگر نمیخواهند.
الان میتونیم تطبیق بدهیم با وضعیت کنونی. میخواهیم ببینیم واقعا تعداد این به اصطلاح مردم اشغال یا فتنه گر یا مزدور یا هر چیز دیگر چقدر است. به قول شما با تظاهرات که اصلا مشخص نمیشه. راهکار یک رفراندوم ازاد است بدون هیچ گونه ترس و لرزی. چون در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق ملت فعلی ایران در رفراندوم سال 58 اصلا یا به دنیا نیامده بودند و یا حق رای نداشتند. این را که نمیتوانید منکر شوید. یعنی به این نظام رای ندادند. جمهوری اسلامی هم حالا بعد 40 سال امتحان خودش را پس داده و مردم کاملا با دید بازمیتوانند انتخاب کنند. الان به قول امام خمینی ملت 40 سال پیش از این به یک سیستمی رای دادند. ولی اکثریت قریب به اتفاق ملت کنونی به اون سیستم رای ندادند. اصلا فرض کنیم این جمهوری اسلامی خیلی هم خوبه. اما اگر مردم نخواستند تکلیف چیست؟ خوب با یک رفراندوم ازاد وزن هر گروه مشخص میشود. خدای نکرده نمیخواهید حرف امام را زمین بزنید.
Turkey
چون شرایط به نفع تو و تفکر تو هست و اجازه بیان صدای مخالف رو نمیدهین توهم زیاد بودن بتون داشته .چه طور کسانی که موافق تفکر شما هستن با بودجه سازمان تبلیغات و سپاه و نهاد هایی که از بودجه عمومی مصرف میکنند میتونند آزادانه و در لوای حمایت نیروهای نظامی و انتظامی بیرون بیان اما کسانی که مخالف تفکر شما هستند باید از ترس همون نیروهای نظامی و انتظامی که اتفاقا از همون بودجه عمومی مصرف میکنند،از ترس باتئم و زندان و ...، ساکت شوند و حرفی نزنند.بعد شما هم توهم مردم همه طرفداره نظام اند برتون نمیدارن
شادی
Iran, Islamic Republic of
یه فکری برای خودت بکن داداش چند تا غلط داشتی توی یه متن.لطفا به اعصابت مسلط باش.حالا بگو کجا ی دنیا جور دیگه ای با اغتشاشگرا برخورد میکنن ؟ اگه بچه نوجوونت تواین خیابونا مفت مفت جلوی چشمت تیر بخوره و جون بده ،و اتوبوس سرمایه ی زندگیت جلوی چشمت دود بشه بره هوا،یا مثل پدر من خرج زندگیت از یه تاکسی در بیاد و اون هم بیان شیشو بشکنن و بخوان آتیشش بزنن دیگه توهم توهم نمیکنی. وخواهان اشد مجازات میشی مثل همه این آسیب دیده ها. خواهشا خودتونو یه لحظه جای داغدیده ها بذارین.
علی
Iran, Islamic Republic of
نظام بلد نیست مثل دولت امریکا با مخالفان خود بازی کند، حتی از مخالفان خود سوء استفاده کند، همه جا جار بزند که ببینید مخالف من آزاد است، ولی اگه مخالفتت جدی باشه ممکنه یهو تصادف کنی بمیری، باید تاسف خورد که چرا نظام از مخالفانش سوء استفاده نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
تویکی از اون ولایت معاشا هستی که درد مردم رانمیدونی. ازمردم دارن سواری میکشن.کار به استخون مردم رسیده تواینارا نمیفهمی چون تجربه نکردی.کارگر نبودی که شش ماه از سال حقوق بت ندن پس لطف کن اضهار نظر نکن
M.sh
Iran, Islamic Republic of
نه از نظر ما کسی اغتشاش گر هست که بانک و اموال عمومی و... رو به اتش میکشه ونابود میکنه. کسی اشغال هست که پرچم ایران که مزین به نام اللّه هست رو به اتش میکشه. کسی مزدور امریکا وانگلیس و اسراییل وعربستان هست که عکس سردار دلها وشهید مدافع حرم رو به اتش میکشه. کسی حروم لقمه هست که به مساجد حسینیه وامام زاده حمله ور میشه واونهارو به اتش میکشه. کسی فتنه گر هست که ماشین اتش نشانی رو میدزده وروی پل رها میکنه وموجبات مرگ چندین نفر میشه. کسی منافق هست که با اسلحه به جان مردم میفته. حالا فهمیدی ما به کیا میگیم فتنه گرو اغتشاش گرو مزدور امریکا وانگلیس وعربستان واسراییل واشغال ومنافق !!!؟
Turkey
...
آزادی بیان
Turkey
...
مارال
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا آزادی بیان نیست تو اینجا چی میخوای و چیجوری جرات میکنی کامنت بذاری؟ رَحِمَ اللهُ اِمرَاً تَفَکَّرَ.
داداش
Iran, Islamic Republic of
تو کجای دنیا غیر اینه .کجای دنیا کسانی رو که برخلاف قانون مملکتشون بلوا کنن،اموال مردمو آتیش بزنن،پرچم کشورو آتیش بزنن،آدمای بیگناهو بکشن عنوان قهرمان وپهلوان میدن.یه سر به اخبار مهد دموکراسی دنیا بزن ،البته به قول خودشون، تا یه چیزایی دستت بیاد داداش.
Iran, Islamic Republic of
بله به کسانی که راه بیفتند داخل خیابون ها و وحشی گری کنند و همه جا به آتیش بکشند و آدم بکشند میگن اغتشاش گر...اگه در این اغتشاشات یکی از نزدیکانت کشته می شد این جوری حرف نمی زدی
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر نظام رو قبول نداشتند بخاطرش 9 دی رو خلق نمی کردند و در این فتنه اخیر نزدیک 10 روز بر علیه آشوبگران تظاهرات و راهپیمایی راه نمی انداختند. من نمی دانم مردم رو که در راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن و 9 دی ها که در حمایت از نظام بیرون می آیند رو شماها مردم نمی دانید ولی دو نفر آشوب طلب بی دین که قرآن ها را آتش می زنند. به مساجد حمله می کنند. ماشین های مردم را آتش می زنند. نوجوانان مردم را می کشند را شما مردم می گویید و این از نفاق شما هست. در ضمن درد این هایی که آشوبگری کردند درد مردم نبود والا چه کسی به خاطر اعتراض نسبت به وضعیت اقتصادی بچه های مردم را زیر ماشین له می کند و یا اموال عمومی را تخریب می کند و یا به حسینه ها حمله می کند و یا پرچم کشور را به آتش می کشد؟!!!!!!! درد این ها اجرای سبک زندگی غربی است آن هم اجرای قسمت بی دینی اش و قسمت لاابالی گریش هست. درد این ها کینه ای است که از قرآن و اهل بیت پیامبر گرفته اند هست. به کوری چشم شما منافقین؛ مردم ما هم اسلام را قبول دارند و هم قرآن را محترم می شمارند. به کوری چشم شما
منافقین؛ مردم پای نظام اسلامی ایستاده اند. ما مردم جواب آشوبگری را می دهیم. و البته ما مردم؛ خائنین به این ملت که وضعیت اقتصادی را تعمدن به اینجا رسانده اند تا عموم جامعه را نسبت به اسلام بدبین کنند را مجازات خواهیم کرد.
Iran, Islamic Republic of
از نظر بنده این کسانی که قرآن ها و مساجد و حسینه ها را آتش زدند و نوجوانان مردم را به بهانه اقتصادی کشتند غیر از این که آشغال خطاب دادنشان مشکلی ندارد بلکه یا حرام زاده باید خواندشان یا حرام لقمه.
United States
کاری نداره یک خبرنگار عادل بفرستید بدون اینکه ایشون از قبل بدونه ازشون قیمت مواد غذایی روزمره مثل گوشت برنج و یا مرغ را بپرسه . به والله اگر بدونه
Iran, Islamic Republic of
ولله گفتن ،عادتون شده.عین صالحی تو مجلس!
هادی
Iran, Islamic Republic of
چقدر فسفر سوزوندی که به این راه حل رسیدی ایشون خرید خونشونو خودشون انجام میدن.ایشون تومتن مردمه ،تو محلشون یه گشت بزنید.چی فکر کردی؟متاسفانه تو کشور ما یا باید یکی بمیره یا شهید بشه، که احوالاتشو برای مردم بیان کنن.همیشه هم همه مردم فکر می کنن اینا نوکر و کلفت دارن. یکی هم مدام بادشون می زنه. بعد وقتی می فهمن که خیلی دیره.
Iran, Islamic Republic of
واقعا همین طوره ،مردم می فهمن.ولی بعضی ها با غوغا سالاری ماهی مورد نظرشونو از آب گل آلود صید میکنن.کی میخوایم درست شیم خدا می دونه.
آزادی بیان
Turkey
...
2020
Iran, Islamic Republic of
لیاقت شما خشکی آسمان و لرزش زمین است. آزادی بیان بهانه است دنبال آزادی شهوات هستند.
آیناز
Iran, Islamic Republic of
واقعا باهات موافقم. من که خودم تو خطبه ها بودم با شنیدن این تعبیر واقعا یاد محمد حسینی و روح الله زم افتادم .آشغال هایی که بودجه ی برندازی که سنای آمریکا تعیین میکنه رو، با ژست اپوزسیون میذارن تو جیبشون ،بعد جوونای مردمو اغفال میکنن که بریزن تو خیابونا .یکی نیس بگه اگه خیلی مردی خودت بیا وسط گود چرا بیرون نشستید وهی واق واق میکنید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا شماها مریض هستید ,وگرنه معلوم هست که ایشون منظورشون اغتشاش گران بوده,
یا اقای ضرغامی تشریف دارن یا دنبال بهانه دادن دست چهارتا ضد نظام هستن
محمد
Iran, Islamic Republic of
من شنیدم حضرت امام (ره) به ائمه جمعه توصیه کرده بودند که خطبه ها را از رو ی نوشته بخوانند
چون این جور حرفها متاسفانه مسبوق به سابقه است
Netherlands
کاملا معلومه که نظر ایشون آشوبگران بوده
p[j
Iran, Islamic Republic of
لطفا خود ایشان اعلام کنند ویا رسانه ها پی گیری کنند 1-منزل ایشان در کدام یک از مناطق تهران وبا چه مساحتی می باشد که اینگونه اتهام زنی می کنند 2- تعداد مشاغل رسمی قضایی وغیر قضایی ایشان چندتاست وبا کدام صلاحیت علمی وحقوقی و یا حتی مدارج تحصیلی حوزه ای جدای از مشاغل غیر رسمی 3-در امد ایشان از روضه خوانی وسایر درامدهای ایشان صادقانه اعلام شود
Iran, Islamic Republic of
اگر از درآمد و خانه ائمه جمعه اعلام شود بسیار عالیست. چرا که سایر مسئولین نیز مجبور می شوند اعلام کنن
محمود
Iran, Islamic Republic of
هر وقت روسای قوا اعلام کردن، بقیه هم اعلام می کنن.حالا انگار همه مسئولا اعلام کردن فقط این عزیزا موندن.
Iran, Islamic Republic of
هر توهینی می خواهید می کنید بعد وقتی با واکنش منفی جامعه روبرو می شوید درصدد توجیه ان بر می ایید.
Iran, Islamic Republic of
انسان های مودب و متین هستن که اگه یه خطایی بکنن زود همه شاکی میشن.این همه مسئول و صاحب تریبون ،تو دانشگاه ،تو روزنامه ها،هر حرف مفتی می زنن ،هیچکی هیچی نمیگه.
Iran, Islamic Republic of
چرا هر اعتراضی را به منافقین خیانتکار ربط می دهید. والا باله اینها اینقدر قدرت ندارند که دهها شهر کشور را با اعتراض و راهپیمایی مواجه کنند. منافقین خیانتکار از این که مفت و مجانی برایشان اینگونه تبلیغ می کنید که دارای این همه نفوذ در جامعه هستند لذت می برند. . چرا برای توجیه و برخورد با معترضین پای منافقین جانی را وسط می کشید.
اقای صدیقی هم مانند اقای موحدی دیکر نباید بیایند و خطبه نماز جمعه بخوانند.اینم یه نو سوتی دان به فرصت طلبان است چون چند هفته قبل هم اقای موحدی به جای ترامپ اوباما را بعنوان رئیس چمهور امریکا مخاطب قرار داد واینها واقعا ضعفه. چون معلومه این فرد بقول امروزی ها اپدیت نیستند.لذا باید مواظب باشند.
Iran, Islamic Republic of
وقت استراحت اقای صدیقی ،موحدکرمانی جنتی است
خطبه های نماز جمعه ها به خصوص تهران دیگه جذاب نیستند
سخنان تکراری واختلاف افکن وبی مایه وبسیار سطحی گفته میشود
امین
Iran, Islamic Republic of
چندتا نماز جمعه شرکت کردی که حرف مفت می زنی ؟چقدر تحصیلات داری که این عزیزان رو اینطور به دیوار می زنی ؟ماوهمه ی اونایی که اهل نماز جمعه هستن از بیانات این عزیزان لذت می بریم و استفاده می کنیم .مخصوصا این سه عزیزی که نام بردی. چون بهتر از همه حرف مردم رو به مسئولا منتقل می کنن. اینا به اندازه عمر تو علم دارن .خداوند می فرماید دو گروه خیر دنیا وآخرت رو نمی بینن یکیش گروهی هستن که به بزرگتر ها احترام نمیذارن.
Iran, Islamic Republic of
امین اقا واقعا اگه نو نماز جمعه میرفتی ویا حتی به خطبه های این بزرگواران گوش میدادی الان اینگونه دفاع نمی کردی
واقعا وقت استراحت این اقایان است
Iran, Islamic Republic of
الان خطبه هاي اين بزرگواران چه گره اي از شكم ما حل كرده؟
فقط حرف زدن و شدن چرخ تحريم
امین
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ما اکثرا نماز جمعه میریم و از خطبه های ایشون لذت می بریم. برو عزیزم به فکر پیری و استراحت خودت باش که تا چشم بهم بزنی همین عیبی که از دیگرون به راحتی بیان میکنی قسمت خودت میشه و مبتلا بهش میشی. این صحبت من نیست مام صادق می فرماید:هرکس عیب وگناه مومنی رو بیان کنه نمیمیره تا اینکه خودش مبتلا به عیب و گناه میشه.
محمود
Iran, Islamic Republic of
می خواهید محمد خاتمی و ابطحی و کروبی رو برای نماز جمعه بیارند. رودرواسی نکنید چون اونوقت میشود هم زن و مرد قاطی بشوند هم بجای تکبیر دست بزنند.
سید مهدی کاظمینی
Iran, Islamic Republic of
از یک استاد اخلاق!!! بعید بود که همه را به یک چوب برانند. معترضان واقعا حق داشتند واین لفظ اشغال باید متوجه کسانی میشد که باعث و بانی اعتراضاتو به دنبال آن فرصت برای کفتاران اغتشاشگر!
استاد اخلاقققققققققققق
وای به حال شاگردانش!
آرمان
Iran, Islamic Republic of
اولا انسان جایز الخطاست.معصوم که نیست. بعد هم این همه بیانات مفید و حق می زنن، حالا یه تعبیر نامناسبی هم بیان کردن،که خودشون فرمودند اصلا منظور مردم نبودن آشغال واژه تشبیهی در مقابل دریا بوده حالا مگه مردم دریان. در ضمن دلتون به حال خودتون بسوزه.شاگردانشون واقعا از محضرشون استفاده میکنن و خداروهم شکر میکنن به خاطر وجود ایشون.فکر نمیکنم کسی از شماها از استادی بهتر از ایشون بهره مند باشید.
اقای صدیقی فقط وفقط به درد مجالس ختم می خورند ولا غیر.
هستی
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه اگه ایشون از نظر یکی مثل جنابعالی برای اون جایگاه مناسبه اون هم یه جور تقدیره.چون تو اون مجلسی که مردم دل شکسته ان ومتنبه ،وجود یه اهل عمل میتونه تاثیر گذار باشه.از نظر ما که ایشون تو هر جایگاهی هستن برازنده شونه. حالا یه ذره به خودت نگاه کن داداش، ببین تو به درد کجا میخوری؟
Iran, Islamic Republic of
تعجب من در این است برچه اساسی اقای صدیقی امام جمعه انهم مثل تهران انتخاب شدند؟؟!
بدور از تعصب وجناح بازی واقعا خطبه های هاشمی
صدیقی ویا بقیه مقایسه کنید؟؟!!
ایران در بقیه مسایل هم اینچنین پسرفت واشته مناسفانه!
Iran, Islamic Republic of
بلی خطبه های مرحوم هاشمی با اون جماعتی که نمازاولی بودند و دختر و پسر کنارهم نمازتاکتیکی خوندند و .... بقیه ماجرا
وسط دعوا نرخ تعیین نکن عزیزدل برادر
Iran, Islamic Republic of
درهرحال ازهمه اقشار وفکرهای وعقیده هاازخطبه های هاشمی استقبال میکردند
کسل کننده نبود
سیاستمداران دنیا گوش میکردند تجزیه تحلیل میکردند
به ملت ایران ارامش وامید میداند
سعی میکردند اتحاد وهم دلی درکشور ایجا کنند
تخم کینه دشمنی وبدهنی بدوربودند
فبول این خصوصیات برای شما سخت است میدانم
البته هاشمی هم معصوم نبوده واشتباهات داشته
ولی نیت اس خیر بود
Iran, Islamic Republic of
شما نیت سنج داری که میگی هاشمی نیتش خیربوده؟!
حتما در فتنه سال 88 که کشورمون را تا آستانه سقوط بردند نیتش خیربوده
اون آخرین نمازی که خوند نیتش خیربود که یک عده ای را علیه کشور و حمایت ازآشوب ها بسیج کرد؟
اشرافیگری رو که میان مدیران و مسئولین دولت رواج داد حتما با نیت خیربوده
از خلافکاری آقازاده هاش که دفاع می کرد حتما با نیت خیربوده
و.................. لیست کردن نیت های خیرایشان خسته کننده است اما این ملت خوب شخصیت ها رو شناخته و اگر می بینی حمایتی هم از هاشمی و امثال هاشمی میشه بخاطر وضعیت بدی هست که دارند و به اصطلاح از حب علی نیست که بعضیا حامی هاشمی و امثالهم هستند بلکه از بغض معاویه است!
Iran, Islamic Republic of
بلی واقعا مرحوم هاشمی در ملت بدنبال ایجاد اتحادو همدلی بود خصوصا پس از انتخابات سال 88 و سالهای پس ازآن!
وقتی خودشان یا متحدشان انتخاب می شوند همه چیزخوب و گل وبلبل است اما امان ازوقتی که رقبا انتخاب می شوند آنوقت فریاد تقلب و تردید و حمایت از شکست خوردگان انتخابات ایشان و امثال ایشان گوش فلک را کر کرده است
ب
Iran, Islamic Republic of
حداقل هنر هاشمی این بود که این دختر و پسرهایی که شماها مدعی هستید دیندار نیستند را به نماز جمعه کشاند حالا کنار هم نماز خواندندخب بخوانند اشکال کار کجاست؟ شاید خواهر وبرادر بودند شاید زن و شوهر بودند اما هنر شماها چیست؟ . هنر شماها این بوده که همه را از نماز جمعه فراری دادید و یک قشر خاصی به نماز جمعه می ایند. همان دختر و پسری را که هاشمی جذب نماز جمعه کرد شماها فراریشان دادید. بروید به نماز جمعه ها در سراسر کشور سری بزنید تا ببینید چند درصد مردم به نماز جمعه ها می ایند . اصلا چند نفر در هر نماز جمعه شهرها شرکت می کنند؟
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما میدونی تفکرمن چیه که تهمت می زنی؟
کی گفته دخترها و پسرهای شرکت کننده درنمازجمعه بیدین هستند؟
به والله بنده چنین اعتقادی نداشتم و ندارم
هاشمی با حمایت سران فتنه جوانان را ( بعضی را ) جذب کرد و ندای تقلب سرداد درحالیکه مدعیان تقلب هم ( نمونش تاج زاده ) اعتراف کردند که تقلبی درکار نبوده و اصل قضیه چیزدیگری بود!
اصلا کاری به احمدی نژاد و عملکردش ندارم هرچند منتخب مردم باید مورد احترام دیگران خصوصا سران کشور قرارگیرد همانگونه که اگر رقبای ایشان هم انتخاب می شدندمانند همیشه مورد احترام بودند و همانطوریکه پس از احمدی نژاد هم شخص دیگری انتخاب شد و از ادعای تقلب خبری نبود چون بهانه ای وجود نداشت!

بلی آن مرحوم عده ای را هم از فضای غبارآلود پساانتخابات 88 جذب کرد و از آب گل آلود ماهی گرفت چون مصلحت شخصیش بود که با گذشته اش 180 درجه تفاوت پیدا کنه همانگونه که دو سه ده قبل هم با خطبه هایی که عدالت اجتماعی را نوید میداد عده ای دیگر را از پیروجوان جذب کرده بود اما وقتی رئیس قوه مجریه شد نه از عدالت اجتماعی خبری بود و نه از وعده های دیگر و آنچه که ما دیدیم و لمس کردیم گرانی و تورم و تحقیرشدن مردم طبقه ضعیف و رواج اشرافیگری در زندگی ایشان و مدیران و تملق گویانش شد

البته کارهای خوبش راهم می گویم مانند ساختن سدها و افتتاح طرح های عمرانی و .... که نگویید یکطرفه قضاوت کرده ام

ضمنا عزیز نمازخواندن آدابی داره و اگر شما اطلاع نداری حداقل تحقیق کن ازیک عالم دین که قبولش داری تا برایت بگوید نماز خواندن زن و مرد کنارهم اشکال دارد و تعدادی آداب دیگر که هرگز در آن نماز جمعه ای که هاشمی خواند رعایت نشدند و کک ایشان هم نگزید چون برای ایشان اصل شوراندن مردم علیه کشورمان درنمازجمعه بود

خودایشان سالیان سال در منبر تبلیغ نماز را می کرد آیا منظورش این نماز بود؟!

بنده که این ها را می گویم نه جوانان را بیدین می دانم و نه از فراری دادن آنها از این مراسم دفاع می کنم و نه آن تفکری را دارم که شما به من نسبت داده اید اما حقیقتا تغییرمواضع فکری و عملی و زبانی بسیاری از شخصیت ها را بچشم دیده و با تمام وجود لمس کرده ام. البته نه فقط بنده بلکه همه مردمی که آن زمان ها بوده اند با این واقعیت مواجه بوده اند.

بنظربنده شما بهتراست تاریخ انقلاب را بیشتر تحقیق کنید و خصوصا از افرادی سئوال کنید که سن و سالی ازآنها گذشته و بیطرفانه و ازروی وجدان و بدون شائبه های سیاسی و جناحی نظرمی دهند و قضاوت می کنند
موفق باشید
رفیق
Iran, Islamic Republic of
برهمون اساسی که هاشمی انتخاب شد یعنی هر دو توسط رهبری انتخاب شدن.دم خروست زد بیرون. تو خداییش یه خطبه کامل از هر دونفر رو گوش دادی؟ اصلا تا حالا توعمرت نماز جمعه رفتی؟بدون قیامتی هم هست ،اینقدر آخرتتو برای دنیای بقیه تباه نکن.
Iran, Islamic Republic of
واقعا چقدر این بزرگان مظلومند که امثال شماها باید در موردشان نظر بدهید!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه تموم مظلومین مثل آقای صدیقی باشه .
Iran, Islamic Republic of
کی باید نظر بده ؟ از ما بهترون ؟ البته تو همه جای مملکت همینه . ما شهروند درجه ۲ هستیم و نباید نظر بدیم .
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
اخه دیگه نگرانیش رفع شد وامدحرف بزنه چون اینا دنبال اسایش خودشونند وازقیمت هاکه خبرندارن
ایمان
Iran, Islamic Republic of
چقدر میشناسیش که راحت حرف بیخود می زنی. من از نزدیک ایشونو میشناسم.اگه یه بار باهاش برخورد داشتی اینطوری حرف نمی زدی.
Iran, Islamic Republic of
واره فرهنگ کشور را اب برده شجاعت صدیقی قابل تقدیر است چون نظرش در مورد غیر خودی را بزبان اورد ولی بقیه ا شجاعت بزبان اوردن نظرشان را ندارند ب
Iran, Islamic Republic of
به قول اقای قرائتی
هروقت اقای صدیقی توانست مردم را بخنداند
ومن قرائتی توانستم مردم را بگریانم
انوقت امام زمان ظهور خواهد کرد
تقریبا به همین مضمون
Iran, Islamic Republic of
بهتره حاج اقا استعفا یا تقاضای بازنشستگی بفرمایند
ودرکنارخانواده محترم به عبادت واستغفار مَشغول باشند
وازطرفی برای چند نفر دیگه شغل ایجاد خواهد شد
حسنا
Iran, Islamic Republic of
شما برای خودت دل بسوزون. ایشون همه کاهاش رو برنامه است.خیلی بیشتر از شما هم برای آخرتش دل می سوزونه.یه نگاه به خودت و احوالاتت بنداز بعد در مورد دیگران اظهار نظر کن.اگه با ایشون برخوردی داشتی اینجوری قضاوت نمی کردی.
وحید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سال هاست که خطبه های نماز جمعه تهران ارزش شنیدن رو نداره
امید
Iran, Islamic Republic of
وحید جان سال هاست که جان تو قابلیت شنیدن حق و حقیقت و موعظه های حیات بخش رو نداره.دلیلش هم داداش برات تو آیه ی 179 سوره اعراف نوشته حتما بخون.
نماز سیاسی ودشمن کش جمعه
Iran, Islamic Republic of
راست می گویی حتما سال 88 مد نظرت است خطبه نماز جمعه توسط مرحوم هاشمی خوانده شد ه بودفتنه گرا باکفش بدون وضو پشت سر هاشمی مثلانماز خواندند بنازم به قدرت خدا بعد از اون نماز دیگر هاشمی با پا به نماز جمعه دانشگاه نرفت تا اینکه با تابوت روی دوش مردم رفت
میلاد
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه محترم این رسم زمان آخرالزمان است حرف حق گفتن را هو می کنند چون باطل عین سوسک بچه کرد.برادر شجاع ومومن بین اذان واقامه نماز جمعه از خدا بخواه قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ﴿۸۱ را هر چه زودتر در کشور اسلامی ما ودر دنیا فرارسد ان شا ء الله
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
این اعتراضات دعوای سر لاهافه ملا بود
...
Iran, Islamic Republic of
این حرفا رو ول کنید .
یکی کاری چیزی بده دست ضرغامی بیکار نباشه تا تقی به توقی خود تو این کانال و اون صفحه اظهار نظر میکنه. طفلک حوصلش سر رفته
...
Iran, Islamic Republic of
این حرفا رو ول کنید .
یکی کاری چیزی بده دست ضرغامی بیکار نباشه تا تقی به توقی خود تو این کانال و اون صفحه اظهار نظر میکنه. طفلک حوصلش سر رفته
Iran, Islamic Republic of
پس تلگرام فقط براي ملت دون پايه قطعه ،اقايون فيلتر شكن خفن دارند واستفاده مي كنند(هرچند نميزني)
اصغر
Iran, Islamic Republic of
آن کسی که پرچم ایران راآتش زدآن کسی که مردم بیگناه رابه گلوله بست آن کسی که شعارعلیه اسلام دادآن کسی که به اموال مردم صدمه زدآیاآشغال نیست آیاوطن فروش نیست آیاخائن نیست آیاخس وخاشاک نیست اگرنیست پس چیست
Iran, Islamic Republic of
خوب درسته اینجوریرنگفته
Iran, Islamic Republic of
ای کاش افراد قوی تر و مسلط تری برای این تریبون انتخاب شوند
Iran, Islamic Republic of
آگر به قرآن اعتقاد داشته باشید در سوره رعد در آیه 17 آمده است:
فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفآء؛ این کف روی آب میرود پی کارش نابود میشود. وَ اَمّا مایَنفَعُ النّاسَ فَیمکُثُ فِی الاَرض آن چیزی که نافع است، آن چیزی که حیات مردم به آن است، یعنی آن آب روان، آب زلال، آن میماند. حقیقت این‌جوری است، حقیقت پیروز خواهد شد، حقیقت به اهداف خود دست خواهد یافت.
بنابراین روی آب کف یا آشغال یا خس و خاشاک جمع می شوند ولی آب یا همان دریا می ماند و آن ها ازبین می روند. آدم هایی که قلبشان مریض است هر چیزی را برعکس می فهمند یا... مطلب روشن است دریای انسان های زلال و روان آشغال ها را می شویند و می برند. اگر کسی خودش را جزو دریا بداند ناراحت نمی شود اما اگر می داند جزو آشغال ها بوده است معلوم است ناراحت می گردد. در هر صورت حق پیروز می شود که تا حالا شده است.
United States
آقای صدیقی گذشته درسهای اخلاق خودش را با این خطبه ها زیر سئوال برده است.
حامد
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا فضول درس های اخلاق ایشون نباش .چون قطعا خودت پای درس ایشون نرفتی.ضمنا اگر یه نفر هم از صحبت های ایشون راهشو پیدا کنه برای ایشون کافیه.برو فکر خودتو عملت باش .
Iran, Islamic Republic of
الحمد لله بنده حضورا از درس اخلاق حاج آقا استفاده کرده ام ولی صحبتهای این حاج آقای سیاسی امروز با اون حاج آقا ی درس اخلاق دیروز ، واقعا تفاوت داره.
Iran, Islamic Republic of
لطفا ظرفیت داشته باشید وادب را رعایت نمایید.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
United States
به هر حال ایشان یک روحانی هستند و نمازگزاران به وی اقتدا میکنند و نباید الفاظ و کلماتی به کار ببرند که هر گونه تاویل و تفسیری بتوان از آن کلمات نمود و احیانا حمل بر اهانت به افراد خاصی شود. در روزگار امروز فقط باید در جهت وحدت و همدلی قدم برداشت و نباید از نظر دور داشت که این گونه موضع گیری ها جز واگرایی و ایجاد مشکل نتیجه دیگری در بر ندارد
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا ازقول معصوم ميگفتند " هروقت حاکمان دروغ بگويند زلزله مي ايد". نظرتان چيست؟ آيا واقعا ديروز نظرتان از آشغال همين بود؟؟( حاج اقا مواظب زلزله باشيد!!)
Iran, Islamic Republic of
لطفا چرت نگو ،از کی تا حالا ایشون حاکم شده ؟
Iran, Islamic Republic of
سخنان مفرد مذکور به هیچ وجه من الوجوه در هیچ قاموس استراتژیکی در این برهه ی بسیار حساس و شکننده قابل توجیه نیستند لطفاً موافقین این سخنان به خود بیایند و کمی علمی اندیشه کنند مهم نیست این آقا در چه مقامی است نباید سخنی گفت که دل هفتاد میلیون را ریش نمود در این برهه و از این به بعد برهه های مختلف همیشه سخن سنجیده باید بگویند امام جمعه ها درست نیست ترامپ را همه به خاطر ادبیات نافاخرش هجو می نمایند چطور درست است کسی که روحانی و محل اتصال مردم به ربانی است سخنان سخیف بر روی شایسته است لطفا کمی اندیشه ورزی نمایید شما به جای ملا صدرا نشسته اید جایگاه خود را از یاد نبرید
مهلا
Iran, Islamic Republic of
چرا شما از جانب 70میلیون اظهار نظر می کنید. بعد هم یه سر به خانواده های داغدار این حوادث از جمله مامان شهریار و آرمین یه سری بزن. مطمئنا هم موافقن وهم نظرات شنیدنی دیگه ای هم دارن.
رر
Iran, Islamic Republic of
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم!!؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه هر کس معترض و منتقد به این شرایط تاسف بار جامعه باشه یا آشغاله یا فتنه گر یا خس و خاشاک یا جاسوس دول متخاصم!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
البته ما چند سالی است که به ادبیات ایشان در خطبه عادت کرده ایم
وقتی خطبه طولانی شود رشته کلام از دست خارج می شود
وقتی ایشان لفظ آشتغال را بکار برد دقیقا به یادخس و خاشاک افتادم که ادبیات این دو نفرخیلی به هم نزدیک بود
البته خطبه های نامبرده کاملا جناحی و یک سویه است
حلما
Iran, Islamic Republic of
آره اینکه میگه به مسئولا به معیشت مردم برسن، مردم رو ولی نعمتان خودشون بدونن، این اوقات مسئولیت رو قدر بدونن، این مردم قدر شناسن ،از مردم زمان پیامبر بهترن، خدمت به این مردم باعث سربلاندی در پیشگاه خداونده،واثال این کاملا جناحی حرف می زنه واقعا برخی مصداق آیه ی 10 سوره بقره هستن.اگه خوندن بلدی یه مطالعه ای بکن.
Iran, Islamic Republic of
توی این مملکت سهو تا دلت بخواد پیش میاد.
اون از اون قاضی شجاع که سهو قلم پیدا کرد و شب ساعت یک نصف شب چک تامین اجتماعی رو می داد دست بابک زنجانی و البته زبانم لال بدون قصد و غرض چند میلیارد اضافه ثبت
می فرمودند و اینم از جناب صدیقی که سهو لسان فرموده اند و البته توضیح مرحمت فرموده اند که بنده بلندگوی معترضانم و در نماز جمعه مشکلات اقتصادی خلق الله رو به گوش مسوولان رسانده ام. و باز خدا را شکر مابقی ایمه جمعه صدا و خواسته مردم رو به دولتیان یادآوری فرموده اند. اما امامان محترم جمعه کاش مثل زمان حاج محمود ، چون گرانی و بیکاری اندکی سیر صعودی نشان داده است ، مردم را هدایت به سمت اشکنه خوری
می نمودند . بابا به خدا به پیر و پیغمبر همه چیز جناحی میشه ولی نماز جناحی ندیده بودیم.
Iran, Islamic Republic of
...