چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۷
۱۳

حدیث/ چهار چیزی که برکت را از خانه می‌برد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 581329
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در سخنی گران‌بها چهار چیزی که برکت خانه را می‌برد و ویرانش می‌کند را بیان فرموده‌اند.
حدیث/ چهار چیزی که برکت را از خانه می‌برد
به گزارش جهان نيوز، پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله فرمودند:

چهار چیز است که اگر یکی از آنها به خانه‏‌ای درآید آن را ویران کند و از برکت آبادان نشود: خیانت، دزدی، شرابخواری و زنا.

متن حدیث:
عنه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم:

أرْبَعٌ لا تَدخُلُ بَیتا واحدةٌ مِنهُنَّ إلاّ خَرِبَ ولَم یَعْمُرْ بالبَرَکةِ : الخِیانةُ ، والسَّرِقةُ ، وشُربُ الخمرِ ، والزِّنا 
https://jahannews.com/vdcf0ydt1w6dcma.igiw.html
jahannews.com/vdcf0ydt1w6dcma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر پیامبر بزرگوار عالم و خاندان رسالت
امین
Canada
شبهه من و شاید خیلیها در این زمان که عصر ارتباطات هست اینه که چرا در بسیاری از کشورهای مسلمان و مخصوصا غیر مسلمان با اینکه مروب و زنا جزو کارهای روزمرشونه ولی ثروتمندترین افراد همون جامعه هستند؟
لطفا یکی منو راهنمایی کنه. واقعا شبهه هست و هیچ قصدی جز دونستن و حل این مسئله تو ذهنم ندارم.
Iran, Islamic Republic of
چند تا دلیل به ذهن بنده به عنوان یک غیر کارشناس! در این حوزه میرسه:
1- وقتی دکتر از یکی قطع امید میکنه میگه دیگه پرهیز نکنه، پرهیز مال کسیه که امید به خوب شدنش هست
2- معنی آباد بودن خانه، خوشگل یا بزرگ بودنش نیست. ظاهرا از آقای بهجت ره نقل شده که (به مظمون) من لذت دو رکعت نماز را با سلطنت عالم عوض نمی کنم
3- روابط زن و شوهر با هم و والدین با فرزندان در آن جوامع بسیار تنزل پیدا کرده.
4- فکر کنم خدا در قرآن می فرماید: اگر شما مؤمنان ظرفیت داشتید، کاری می کردیم که اجزای خانه کفار از جواهر باشه
5- یکی از ائمه به شیعه ای که اظهار فقر می کرد فرمودند حاضری ما را با ثروت و چنین و چنان عوض کنی، طرف گفت نه، ایشان فرمودند پس تو ثروتمندی نه فقیر.
جمله آخر، زنا و شراب و خیانت و ... باعث میشه امام حسین را از دست بدی که اگر بدی بدبخت هر دو جهان میشی، دور از جونت.
علی
Iran, Islamic Republic of
آفرین؛ دقیقا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز برکت به معنی ثروتمندی نیست، در احادیث هست که خداوند به برخی از انسانها انچنان مال و ثروت میده که دیگه یادی از خداوند نمی کنن در عوض اتش جهنم سرانجام انهاست ، برکت یعنی گشایش کارها با کمترین امکانات
Germany
برکت یعنی اون احساس آرامش و رضایت از خود هستش که معمولا شخصا تو آدم های پولدار کمتر دیدم
آرمین
Iran, Islamic Republic of
همه میدونیم که قوانین طبیعی محکمند مثلا اگه کسی انکار کنه که آب در 100 درجه جوش نمیاد و در 180 درجه میجوشه. اگه دستش رو در آب 100 درجه بکنه بلافاصله نتیجه اش رو میبینه و دستش خواهد سوخت. ولی قوانین اخلاقی بسیار محکمتر از قوانین طبیعی هستن و انکار این قوانین نتیجه آنی نداره و در مدت زمانی عواقب آن آشکار خواهد شد. در قرآن کریم از خوردن مال یتیم به فرو بردن آتش در شکم ها یاد شده. و ... زنا،خیانت، شراب خواری و ...عاقبت شومی به همراه داره. عاقبت کسانی که به دنبال این پلیدی ها رفتند کاملا آشکاره فقط باید با دقت نگریست. (آیه94و 95 سوره اعراف می تونه کمک کنه باشه)
محمد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب امین آقا سلام علیکم؛
ممنون از سؤالتون
جواب این بنده حقیر:
از صورت سؤال شما بر میاد که دنبال عدالتید. نیم نگاهی هم به حقانیت دین و مطالبی که شنیدید، دارید.
اولا عدالت، به معنای جزاء دادن به اندازه است. جزاء، محلی دارد که قیامت است. غیر این هم ادعایی نشده. قرار نبوده دنیا، محل جزاء باشد که الان، منتظر پاسخید. پاسخ هر کس و گروه، پس از مرگش که پایان اعمال است، خواهد بود. پس زندگی اشرافانه گناهکاران، خلاف عدالت نیست. چون هنوز، زمان حسابشان نرسیده. حله برادر؟
ثانیا، تا قبل از پایان عمر، باید شرایطی فراهم باشد که مشتاقان گناه، گناه کنند. وگرنه فرد مؤمن و خبیث، فرقی نمیکنند و عین هم، پاک می میرند و یکی شان، اشتباهی وارد بهشت میشود. خدا هم، خطا نمیکند. پس خدا، فرصت کار درست یا غلط را، حتما فراهم میکند.
ثالثا، اگر از پاسخ های دنیوی بعضی گناهان شنیدید، فقط بعضی گناهان، بخشی از مجازات، و زمان خاصی را گفته انذ. مثلا اگر بگویند ظلم در دنیا مجازات دارد، فقط بخشی از آن، ضمنا مجازات خاصی نه پودر شدن و آتش، ضمنا زمان خاصی مثل پایان عمر. فرعون و نمرود و هیلتر و صدام، نمونه های واقعی هستند که مردند. شاید زودتر از مدت عمرشان. اما این، کل مجازات و عدالت نیست. این فقط نشانه است.
رابعا، خلافکاران هم، سهمی از لطف خدا، دارند که این سهمشان را، همین دنیا میگیرند و تمام. اما مؤمنان، حتی گناهکار، سختی میکشند. این سختی، یا درجه شان را بالا میبرد، یا باعث میشه بیشتر فکر کنند و راه درست رو پیدا کنند، یا گناهانشون پاک بشه.
به نظرت، کدامیک، محبت خدا به بنده اش است؟ زیادی نعمت که باعث فراموشی شود، یا سختی و تنگنا که باعث دعا کردن و اصلاح مکرر اعمال برای بهبودی اوضاع شود؟!
منطقی هست برادر؟
و در نهایت خامسا، برکت، باید معنا شود. برکت، معناش نعمت نیست. شاید بتوان گفت نعمت برتر، برکت است. در زندگی کسانیکه نام بردی، نعمت دنیوی هست، اما ایمان که نعمت برتر است و بعدا به کارشون میاد ندارند. پس نعمت برتر، ازشون گرفته شده. لذا میگیم زندگیشون برکت نداره.
مثل فروشنده گران فروش یا کارمند کم کار که دستمزد میگیرد، ولی چون حلال نیست و باعث بدبخت اخروی اش میشود، میگوییم پولش، حرام است. برکت ندارد.

در پناه خدا
یا علی
Iran, Islamic Republic of
به امین منفی ندید ایشون فقط سوال کرده و تشکر از محمد بابت جواب خوبش به امین حقیقتش تو خونه ما هم هیچکدوم از اینا نیست ولی ما ثروتمند نیستیم گاهی همچین شبهاتی به ذهن منم میرسه از بس که در تنگنام
Iran, Islamic Republic of
سلام
قرآن میفرماید
انما نملی لهم لیزدادوا کفرا
مهلت بهشون میدیم تاگناهشون افزوده بشود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفان همه اینها الان رواج دارند و افتخار هم میکنند
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی
پدرام کوهکن زاده
Iran, Islamic Republic of
در زمان حضرت موسی خداوند برکت و بارش نزولات جوی باران و برف رو از قوم بنی اسراییل گرفت و آنها پیش
حضرت موسی رفتند و شکایت کردند خداوند به حضرت موسی وحی فرمود که به قومت بگو که شما در بینتان سخن چین دارید توبه کند و سخن چینی را کنار بگذارد تا بی برکتی برود و باران و برف ببارد البته همه توبه کردند و سخن چینی رو کنار گذاشتن تا برکت آمد ما در کشورمون به اندازه صد برابر کل سخن چینان دنیا سخن چین داریم
خوب برکت هم نداریم البته معرفی خلافکاران سخن چینی نیست بلکه با آبروی مردم بازی کردن کار ناصوابیست