پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کیوسک/ اخبار ویژه روزنامه های شنبه ۲۳دی

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 581328
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌ شود.
کیوسک/ اخبار ویژه روزنامه های شنبه ۲۳دی
به گزارش جهان نيوز،‌ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

کیهان
خواب بودید که می‌گفتند اصل نظام نشانه است؟!
علی مطهری می‌گوید معترضان سال 88 برانداز نبودند. وی در نشست حزب همبستگان، ضمن بیان اینکه باید نگاه به ولایت فقیه را اصلاح کنیم، گفت: اگر در جایی خطایی می‌بینیم، باید وارد شویم. نامه آیت‌الله هاشمی به رهبری در سال 88 نیز از همین رو است.

مطهری در ادامه به تحولات و ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از حوادث اخیر، مجلس و دولت نباید منفعل شود. اگر لازم است بنزین گران شود، اینطور نباشد بعد چند تظاهرات عقب‌نشینی کنند. مصلحت جامعه اقتضا می‌کند. بنزین گران شود و یارانه برخی قطع شود.

وی با بیان اینکه عدم حضور معترضان سال 88 در این تظاهرات اخیر دلیل بر این است که اتهامات برانداز برای آنها غلط است، عنوان کرد: اگر اینها برانداز بودند بهترین فرصت بود اما کسی وارد نشد. باید دوستان نگاه خود را به معترضان 88 تغییر دهند.

سخنان آقای مطهری اگر تجاهل‌العارف نباشد، سهل‌اندیشی و بی‌دقتی است. چه اینکه باید میان افراد فریب‌خورده در سال 88 (با دروغ تقلب) و سردمداران متعمد القای تقلب فرق گذاشت. امثال هاشمی، موسوی و خاتمی در سال 88 می‌دانستند که تقلب آن هم درحد 11 میلیون رأی مطلقاً امکانپذیر نیست اما چنین القا کردند یا اجازه دادند دیگران این دروغ بزرگ را القا کنند و براساس آن، سران فتنه موج‌سواری کردند.

بنابراین حکم فریبکاران با فریب‌خوردگان و تهییج شدگان یکی نیست؛ همچنان که به فاصله چند ماه، اکثریت قریب به اتفاق مردم مردد، پشت فتنه‌گران را خالی کردند اما سران فتنه تا آخر خط و تا هر جا که امکان داشت به اغوا و فریب مردم و تحریک به آشوب ادامه دادند.

کار به جایی رسید که آشوبگران علناً شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و روی اسلام در جمهوری اسلامی خط می‌کشیدند و به تصویر حضرت امام (ره) بی‌حرمتی می‌کردند و مرگ بر اصل ولایت فقیه می‌گفتند. اگر اینها از نگاه آقای مطهری براندازی نیست، پس براندازی چیست؟ چرا یکی از سران سرشکسته فتنه (موسوی) اغتشاشگران وابسته به بهائیت و سازمان منافقین را که در روز عاشورا به ساحت امام حسین(ع) بی‌حرمتی کردند، مردمان خداجو نامید؟!

در حوادث اخیر نیز، مردم دست دشمن و فتنه‌گران را خواند و با آنها همراهی نکردند وگرنه منافقین مدعی اصلاح‌طلبی بارها سعی کردند آشوبگران آدم‌کش و تخریب کننده اموال عمومی، را معترض مدنی جا بزنند و با شعار «باید اعتراض را به رسمیت بشناسیم» روی آتش‌افروزی دشمن، بنزین بریزند که ناکام ماندند.

و بالاخره اینکه، آقای مطهری متأسفانه به وکیل‌الدوله بی‌اختیار تبدیل شده و از حقوق مردم دفاع نمی‌کند. سند اینکه از رویکرد دولت برای 50 درصد گران کردن بنزین حمایت می‌کند و این در حالی است که طی دو سه سال گذشته، به دولت اعتراض کرد که چرا (با نگاه انتخاباتی و سیاست زده) افزایش سالانه و تدریجی قیمت بنزین را متوقف کرده‌اید تا نیازی به افزایش انفجاری قیمت آن نباشد؟!

مغالطه جدید روزنامه دولت خروج آمریکا از برجام بی‌اثر است!
روزنامه دولتی ایران ادعا کرد خروج آمریکا از برجام تأثیر ناچیزی دارد.

روزنامه ایران در گزارشی با همین تیتر می‌نویسد: در صورت خروج آمریکا از برجام، فاجعه‌ای برای ما نخواهد بود و وضعیت از آنچه الان هست بدتر نخواهد شد.

این روزنامه نوشت: خروج آمریکا از برجام برای اقتصاد ایران بی‌تأثیر است و فاجعه‌ای در صورت خروج آمریکا رخ نخواهد داد.

یک سؤال روشن در تقابل این استدلال روزنامه دولت وجود دارد و آن اینکه اگر خروج آمریکا از برجام، هیچ تأثیری ندارد، پس چرا رئیس دولت از آمریکا به عنوان کدخدا یاد کرد و در ادامه امتیازات هنگفت و یکجانبه و نقد به طرف مقابل واگذار کرد؟! چرا این امتیازات نقد در مقابل وعده نسیه تعلیق تحریم‌ها داده شد؟ چرا امتیازات طرف ایرانی شامل از بین بردن 90 درصد توان هسته‌ای در کمتر از دو ماه انجام شد اما تعهد محدود طرف آمریکایی درباره تعلیق بخشی از تحریم‌ها، هر چند ماه یک بار باید تمدید شود که عملاً منجر به بی‌اعتمادی شرکای تجاری ایران و سرمایه‌گذاران خارجی شده است.

فارین پالیسی: مردم ایران از تو متنفرند آقای ترامپ
یک مجله آمریکایی، ریاکاری واشنگتن را برای مردم ایران منزجرکننده توصیف کرد.

‌فارین‌پالیسی با اشاره به مواضع دوگانه دولت آمریکا درباره ملت ایران می‌نویسد:

حمایت‌های ریاکارانه ترامپ از اغتشاشات اخیر در ایران بازخورد منفی خواهد داشت. اعتراضات ایران می‌تواند جنبه‌ای از سیاست خارجی دولت ترامپ را برملا سازد که برای اعتبار آمریکا زیان‌بار است. این رویکرد یعنی انتقاد از حقوق بشر در برخی کشورها و در عین حال بستن چشم‌ها به روی برخی حقایق دیگر کشورها دقیقا بر رویکرد گزینشی و دوگانه آمریکا دلالت دارد.

نخستین سفر خارجی ترامپ به عربستان سعودی و جایی بود که ترامپ به جای حمایت از آزادی بیان و برابری جنسیتی از منافع و ارزش‌های مشترک میان واشنگتن و ریاض سخن گفت. آمریکا و عربستان سعودی اولویت‌های مشترک دارند ولی در کشوری که زنان شهروند درجه دو محسوب می‌شوند و هتل ریتز - چارلتون به عنوان یک بازداشتگاه سلطنتی توجه همگان را به خود جلب کرده است، ارزش‌های مشترکی میان آمریکا و سعودی‌ها نمی‌تواند وجود داشته باشد.

البته به طور قطع پیش‌تر نیز ذخایر نفتی سعودی چشم روسای جمهوری آمریکا را کور کرده بود ولی این نفت نبود که چشم ترامپ را در برابر نقض حقوق بشر کور می‌کند. از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در کاخ سفید استقبال می‌کند، ترامپ در برخورد با شی‌جینپینگ رئیس‌جمهور چین نیز حقوق بشر را نادیده می گیرد، از صمیم قلب به رجب‌طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تحکیم پایه‌های قدرت وی را تبریک می‌گوید.

ترامپ درباره ایران گفته است شهروندان ایرانی، آزادی را فریاد می‌زنند و سیاست آمریکا حمایت از این آرزوهاست. برای تیم ترامپ، لفاظی‌ها درباره حقوق بشر صرفا به مثابه چماقی است برای کوبیدن بر سر دشمنان سیاسی هر گاه که لازم باشد.

مشکل اینجاست که دشمنان آمریکا این تناقض و دوگانگی را می بینند. چنان‌که آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران نیز بر نقش عوامل خارجی در اغتشاشات اخیر این کشور تاکید کرد.

مردم ایران به حمایت های لفظی و استقبال آمریکا از اعتراضات اعتنایی نکردند. واکنش آنها به طور قطع از این واقعیت ناشی می‌شود که نمی‌خواهند تحرکات مردمی در ایران شائبه حمایت خارجی به خود بگیرد.
 این حمایت ریاکارانه و دورویی آمریکا برای ایرانی‌هایی که همین دولت ترامپ تلاش کرده تا مانع از سفر آنان به آمریکا شود بسیار منزجرکننده و تنفرآمیز است. برای ایرانی‌ها این موضوع به گونه‌ای غیر قابل درک و هضم است که چگونه آمریکا می‌تواند در کنار و حامی آنها باشد، در حالی که از ورود آنها به آمریکا جلوگیری می‌کند.
 
ایندیپندنت: حرف‌های ترامپ در حد کودک 8 ساله است
روزنامه ایندیپندنت تصریح کرد سطح سخنان رئیس‌جمهور آمریکا، در حد کودک 8 ساله است.
این روزنامه با استناد به گزارش مرکز گردآوری نوشت: سطح سخنان ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در حد یک کودک هشت ساله است و کمترین مهارت‌های گفتاری را در مقایسه با 15 رئیس‌جمهور پیشین این کشور دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از لندن؛ مرکز گردآوری اطلاعات برخط (factba.se) با تحلیل 30هزار کلمه از مصاحبه‌ها سخنرانی‌ها و نشست‌های خبری ترامپ و بررسی آنها اعلام کرد: ترامپ از 7 رتبه فقط توانسته 3 رتبه کسب کند که کمترین میزان در مقایسه با روسای‌جمهور پیشین آمریکا از سال 1929 تاکنون است.

به نوشته ایندیپندنت، دایره لغات و ساختار جملات ترامپ به صورت چشمگیری ساده و تکراری است به گونه‌ای که از زمان رئیس‌جمهور هربرت هوور تاکنون تنزل تا این سطح سابقه نداشته است.

در این ارزیابی هشت ویژگی ازجمله پیچیدگی ساختار گفتار، تنوع واژگان و رعایت اصول و دستور زبان در گفتار ترامپ ارزیابی شد که وی در همه آنان پایین‌ترین رتبه را به دست آورده است.

یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب روز سه‌شنبه در دیدار مردم قم، ضمن اشاره به خباثت‌ها و شیطنت‌های دولت آمریکا تصریح کردند: هم این آقایی که در راس آنجا (آمریکا)ست بداند - اگرچه ظاهراً آدم متعادلی نیست و همین روزها صحبت مشکل روانی و دکتر روانشناس و مانند اینها برایش هست - و هم اجزای حکومت آمریکا و دوروبری‌ها بدانند این دیوانه‌بازی‌های نمایشی هم بی‌جواب نخواهد ماند.

ترامپ هفته گذشته چند بار با بلاهت تمام از اغتشاشگران حمایت کرد.

شوخی بامزه با حقوق شهروندی
رعایت حقوق شهروندی و رسیدگی به مشکلات مصرف کنندگان به قدری در دولت تدبیر جدی گرفته شده که تصور می‌شود با ایجاد سازمان‌های جدید نظارتی می‌توان از حقوق مصرف کنندگان دفاع کرد.

روزنامه جوان در یادداشتی با عنوان «تحقق حقوق شهروندی با ایجاد تشکیلات جدید»! نوشت: سازمان حمایت تغییر ماهیت داده و به سازمان حمایت از تولید کنندگان تبدیل شده است. این سازمان بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و تنها نام حمایت از مصرف‌کنندگان را یدک می‌کشد، چراکه تنها وظیفه‌اش حداقل در سال‌های اخیر، موافقت چند باره با گرانی قیمت شیر و لبنیات یا روغن نباتی بوده است. این سازمان بیشتر ماه‌های سال را در خواب به سر می‌برد و نقش نظارتی‌اش را یک تا دو هفته بعد از گرانی قیمت کالاهای مصرفی ایفا می‌کند. بعضاً اگر گرانی‌ها در بوق و کرنای رسانه‌ها نشود، سکوت اختیار کرده و با شرکت خاطی برخورد نمی‌شود.

اخیراً نیز بعد ازگذشت چند روز از افزایش قیمت شیر و لبنیات برای سومین بار در ۱۰ ماه گذشته با ارسال اطلاعیه‌ای گرانی شیر و لبنیات را تخلف دانسته و آن را غیر قانونی اعلام کرده است. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که واقعاً سازمان عریض و طویل حمایت از مصرف‌کننده و تعزیرات حکومتی با آن همه نیروی انسانی، کارشناس و بازرس در چهار روز گذشته خواب بوده‌اند که متوجه تغییر قیمت‌ها نشده‌اند.

این دست اتفاقات سالی چند بار اتفاق می‌افتد و متأسفانه هیچ مسئولی پاسخگو نیست، البته در بیشتر مواقع این گرانی قیمت‌ها با نظر موافق این سازمان اتفاق می‌افتد و جالب این است که این چراغ سبز گرانی قیمت‌ها بدون افزایش قیمت مواد اولیه به عنوان مثال شیر خام در صنایع لبنی، روغن خام در بازارهای جهانی در صنعت روغن و... اتفاق می‌افتد.

حال در چنین شرایطی وزارت صنعت به دنبال ایجاد شورای عالی مصرف‌کنندگان است تا به حقوق شهروندی ایرانی‌ها احترام بگذارد و از سوی دیگر سخنگوی دولت در توجیه گرانی‌های اخیر کالاهای مصرفی مردم را نبود وزارت مجزایی به نام بازرگانی عنوان می‌کند و بدون توجه به قانون انتزاع کشاورزی و وظایف وزارت جهاد در تولید، توزیع و تأمین مواد غذایی و مصرفی مردم به دنبال ایجاد وزارت بازرگانی است تا موازی‌کاری‌های سال‌های پیش از ادغام دوباره تکرار شود.

 آیا مشکل فعلی کمبود برخی از کالاها و افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم، نبود سازمان، وزارتخانه و تشکیلات مدافع مصرف کننده است یا نبود تدبیر و برآورد دقیق از میزان تولید و مصرف است؟ آیا با ایجاد سازمان‌های موازی مانند شورای عالی مصرف‌کنندگان یا وزارت بازرگانی مشکل دلال بازی، نبود نظارت، زیرمیزی‌های بازرسان و... حل می‌شود؟

قطعاً مسئولان دولتی از شخص سخنگوی دولت گرفته تا وزیر صنعت و حتی اعضای شورای عالی اقتصاد به خوبی می‌دانند که هیچ شرکت و کارخانه‌ای نمی‌تواند بدون کسب اجازه و رضایت اعضای این شورا یا ستاد تنظیم بازار قیمت کالای تولیدی‌اش را گران کند و اینکه بعد از چند روز سازمان‌های نظارتی از وقوع تخلف سخن می‌گویند، بی‌احترامی به مصرف کنندگان و حقوق آنهاست.

شاید هم با جداسازی بازرگانی از صنعت، پاسکاری‌ها و دنبال مقصر گشتن‌ها در مطالبات مردم و دفاع از حقوق آنها گم شود یا با واردات مکفی توسط وزارتخانه جدیدالتأسیس دیگر کمبودی در بازار حس نشود و دلال‌ها و مافیای واردات، بدون اینکه دغدغه حمایت از تولید داخل یا کشاورزان را داشته باشند با خیال راحت بتازند و با دلار ارزان، انبارهای کشور را مملو از کالای وارداتی کنند. با این اتفاقات دیگر نه کمبود کالاها حس می‌شود و نه دولت بابت گرانی‌ها و بی‌تدبیری‌هایش مورد بازخواست افکار عمومی قرار می‌گیرد، البته در این میان آمار اشتغال نیز ممکن است رشد کند.

نویسنده صهیونیست: اغتشاش در ایران برای تغییر نقشه خاورمیانه بود
یک نویسنده صهیونیست تصریح کرد اسرائیل بیشترین استفاده و سود را از ناآرامی‌ در ایران می‌برد.
به گزارش پایگاه خبری عربی 21، اورایم گانور تصریح کرد: اسرائیل برنده اصلی ناآرامی در ایران است زیرا بر اساس رویاهای شیمون پرز (رئیس پیشین اسرائیل) درصورت پیروزی معترضان در ایران و تبدیل اعتراضات به انقلاب، خاورمیانه جدیدی بوجود خواهد آورد.

وی ادعا کرد: اعتراض‌هایی که در ایران رخ داده، امید و بشارت بزرگی به اسرائیل به صورت ویژه است. تظاهرات معترضان در ایران یادآور آغاز ماجرای سوریه است که این کشور را نابود و ویران کرد. با تغییر در ایران تغییر در لبنان هم که در سال‌های اخیر توسط حزب‌الله به عنوان بازوی اجرایی ایران در منطقه دور نگه داشته شده، آغاز می‌شود.

گانور درباره یمن نیز نوشت: حوثی‌ها به عنوان شاخه رژیم ایران 3 سال است که به واسطه حمایت تهران بر یمن تسلط یافته و بر اساس دستورات ایران علیه عربستان فعالیت می‌کنند که با سقوط ایران، حوثی‌ها نیز منبع قدرت خود را از دست می‌دهند.

در صورت سقوط رژیم ایران، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و سازمان‌های کوچک دیگر که در نوار غزه فعالیت و تحت حمایت ایران هستند نیز کمک ایران را از دست خواهند داد.» این همچنین می‌تواند بستگی به حکومت ترکیه هم باشد که به دلیل منافع مشترک اخیرا با ایران هم‌پیمان شده‌اند.

وی در ادامه رویابافی افزود: با پیروزی مخالفان، مسئله هسته‌ای ایران که امنیت اسرائیل را به خطر می‌انداخت نیز مرتفع می‌شود و حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی بدون حامی باقی خواهند ماند و فلسطینی‌ها نیز مجبور به سازش می‌شوند.

نویسنده صهیونیست در خاتمه نوشت: پیروزی مخالفان در ایران رویای شیمون پرز طراح برنامه هسته‌ای اسرائیل در ایجاد خاورمیانه جدید را محقق خواهد ساخت.

یادآور می‌شود خروش تاریخی مردم بصیر در شهرهای مختلف طی چند روز اخیر، تمام رویابافی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را نابود کرد. اما درعین حال، تحلیل این نویسنده صهیونیست نشان می‌دهد که اغتشاشات اخیر برخلاف برخی تحلیل‌های عناصر فتنه‌گر، طراحی صهیونیسم مسیحی برای تغییر نقشه خاورمیانه است.

خراسان
مجوز روحانی برای تبلیغ فواید محصولات تراریخته
بر اساس پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهادکشاورزی، بهداشت و علوم و نیز سازمان محیط زیست که طی روزهای اخیر مورد تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نیز قرار گرفته، مقرر شده دستگاه های مسئول درباره "ترغیب و افزایش آگاهی و مشارکت افراد جامعه، مسئولان و متخصصین" در خصوص فواید تولید و استفاده از محصولات و فراورده های حاصل از "موجودات زنده تغییر شکل یافته ژنتیکی" اقدام کنند.

تذکر لاریجانی درباره ابلاغیه دولت به ظریف
در حالی که بر اساس ابلاغیه اواسط آذرماه دولت به محمدجواد ظریف، وزارت خارجه مجاز شده بود درباره فروش و جایگزینی ساختمان مرکز اسلامی شهر وین، اقدام کند، رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به این که بر اساس ماده 115 قانون محاسبات عمومی وجوه حاصل از فروش باید به حساب درآمد کشور واریز شود، تاکید کرده است این ابلاغیه دولت به علت توجه به مواد 13 و 115 قانون مذکور، باید اصلاح یا ابطال شود.

ایران
معاینه میرحسین موسوی در بیمارستان
میرحسین موسوی روز چهارشنبه برای معاینه پزشکی به بیمارستان قلب رفت . به گزارش «ایران آنلاین» زهرا رهنورد هم موسوی را در بیمارستان همراهی کرده است. تست قلب و اکو دو اقدام پزشکی انجام شده برای میرحسین موسوی بوده است. منابع پزشکی به این سایت گزارش داده‌اند نتایج تست قلب و اکو حاکی از مناسب و عادی بودن وضعیت قلب میرحسین موسوی است.

خبرسازی «بی‌بی‌سی» درباره هاشمی شاهرودی
بی‌بی‌سی مدعی شد، آیت‌الله هاشمی شاهرودی که اخیراً برای درمان به آلمان سفر کرده بود، به ایران بازگشته است. این خبرگزاری بازگشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را زودهنگام و سفر درمانی وی را «نیمه کاره» عنوان کرد و  ادعا کرد: بازگشت وی به خاطر تلاش برای محاکمه اش به اتهام «نقض حقوق بشر» انجام می‌گیرد. بنابر این گزارش، «یک سیاستمدار حزب سبز آلمان شکایتی را به دادستان‌ها ارائه کرده بود و آنها پیگرد قضایی آقای هاشمی شاهرودی را بررسی می‌کردند.» مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در بیانیه ای اعلام کرد دوره درمانی هاشمی شاهرودی به پایان رسیده و وی به ایران برگشت.

حمایت مجدد کاخ سفید از اعتراض های هفته گذشته
کاخ سفید بار دیگر با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از اعتراض های اخیر، حمایت و نسبت به بازداشت اغتشاشگران ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانیه ادعا شده است:«دولت ترامپ بشدت نسبت به بازداشت هزاران شهروند ایرانی در جریان اعتراض‌های هفته گذشته ایران نگران است و ساکت نخواهد ماند.»

ریشه اعتراض‌ها به روایت«عبرت‌های عاشورایی»
نشریه «عبرت‌های عاشورایی» که هر هفته میان نمازگزاران نماز جمعه تهران توزیع می‌شود، در شماره 15 دی ماه خود، سفر وزیر خارجه انگلیس، لایحه بودجه و تأکید رئیس جمهوری بر لایحه حقوق شهروندی را از عوامل بروز  ناآرامی‌های اخیر دانست.

به گزارش «ایران» این نشریه با غیرمعمول توصیف کردن، سفر بوریس جانسون، «عملکرد دولت و شخص رئیس جمهوری در تنظیم لایحه جنجالی بودجه 97 که نشانگر فشار بی سابقه بر مردم بود و تأکید و پیگیری مکرر رئیس جمهوری بر لایحه موسوم به حقوق شهروندی و القای روحیه کاذب به متخلفان و معترضان و آشوبگران» از دیگر عوامل بروز اعتراض‌های اخیر در ارزیابی ادعایی نویسندگان این نشریه است. این نشریه در پایان از نمایندگان مجلس خواسته «درصورت عدم تغییر جهت جدی دولت با استفاده از اختیارات قانونی خود اصل 89 قانون اساسی را اجرا کنند.» این اصل شرایط استیضاح رئیس جمهوری را تشریح می‌کند.

مهدی خزعلی به مرخصی آمد
مهدی خزعلی به مرخصی آمد. به گزارش ایلنا، مصطفی ترک همدانی با اعلام این خبر گفت: مهدی خزعلی که دوران محکومیتش را می‌گذراند، با تصمیم مقام قضایی برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مادرش به مرخصی چند روزه آمد.

آرمان
حمله به دفتر ۶۰ امام جمعه در اعتراضات
امام جمعه همدان گفت: در گذشته بزرگان و پیران سد راه اشتباهات بودند و مانع از بروز اختلاف و خونریزی می‌شدند. آنها عامل استحکام و پیوند جامعه بودند که جا دارد بزرگان اکنون هم این نقش را ایفا کنند اما متاسفانه به جایی رسیده‌ایم که برادر با برادر ارتباط ندارد و همسر از شوهر و فرزند از پدر تبعیت نمی‌کند. آیت‌ا... غیاث‌الدین طه محمدی افزود: حتی اگر فریضتین وجود داشت باز شامل مسائل درونی افراد نبود و مسائل انحرافی درونی را باید نزدیکان فرد با تواضع و کلام مناسب توضیح دهند. وی گفت: حدود 60 دفتر امام جمعه در اغتشاشات مورد هجوم قرار گرفت و این نشان می‌دهد که دشمن از آنجا که ضربه خورده عصبانی است چنان که پیشتر هم منافقان چندین امام جمعه را در محراب به شهادت رساندند.

آمار استخدام‌های سالانه دولتی
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به آمار سالانه جذب نیرو از سوی دولت، گفت: سالانه بر اساس نیازهای موجود بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از طریق آزمون‌های مختلف استخدامی جذب دولت می‌شوند. جمشید انصاری درباره روند اشتغال‌زایی در بدنه دولت، اظهار کرد: همواره متناسب با خروجی افراد از بدنه دولت، نیروهای جدید جذب می‌شوند. در این راستا در سال جاری طی دو مرحله سراسری و چند مرحله متفرقه حدود ۳۰ هزار نفر به استخدام دولت در آمده‌اند. وی خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های آینده نیز بر اساس همین روال و متناسب با میزان خروجی‌ها به ویژه در مناطق محروم که نیاز به نیروی انسانی دارند، برنامه‌های جذب نیرو اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم که سالانه تا ۴۰ هزار نفر از طریق آزمون‌های استخدامی به استخدام دولت در بیایند.

نظر کواکبیان درباره فیلترینگ تلگرام
نماینده تهران در مجلس درباره فیلترینگ تلگرام گفت: اینکه مردم را به چند پیامرسان ارجاع بدهیم که نمی‌توانند مخاطب جذب کنند، راه حل نیست. مصطفی کواکبیان در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت‌ا... هاشمی درباره رفع فیلتر تلگرام، اظهار کرد: مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند چند هزار شغل از دست رفته است. بنده نمی‌گویم که حتما باید تلگرام رفع فیلتر شود بلکه باید امکاناتی در داخل ایجاد کنیم تا مردم بتوانند مشکلات خود را حل کنند. دبیرکل حزب مردمسالاری تصریح کرد: اینکه مردم را به چند پیامرسان ارجاع بدهیم که نمی‌توانند مخاطب جذب کنند راه حل نیست. کواکبیان تاکید کرد: باید مسئولان ساخت و ایجاد سرورهای داخلی را که مدت‌ها به مردم قول دادند، عملی کنند و اگر می‌خواهند رفع فیلتر نکنند حتما لازم است با همکاری یکدیگر ایجاد سرورهای داخلی را امکانپذیر کنند.

خبر خوش برای بازنشستگان ارتش
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید صندوق بازنشستگی ارتش از وضع خوبی برخوردار نیست و مجلس پیش‌بینی‌هایی برای حل این مشکل کرده ‌است. ابوالفضل حسن بیگی درباره افزایش حقوق نیروهای مسلح گفت: یکی از بحث‌هایی که در کمیسیون مطرح شده موضوع کسری 4000میلیاردی حقوق و مزایای نیروهای مسلح است. وی افزود: بنا بود با گران شدن حامل‌های انرژی بخشی از این کسری جبران شود که کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد مخالفت کرد و ما درحال بررسی منابع و ارائه پیشنهاداتی برای جبران این کسری از منابع دیگر هستیم. حسین بیگی با بیان اینکه امروز صندوق بازنشستگی ارتش از وضع خوبی برخوردار نیست، گفت: آن دسته از نیروهایی که قبل از سال 86 بازنشسته شدند زیر یک میلیون تومان دریافتی دارند و پیش‌بینی شده تا کسری حدود 3000 میلیاردی در این حوزه نیز بر طرف شود.

درخواست یک نماینده برای رفع فیلتر
نماینده سمیرم در مجلس خواستار رفع فیلتر موقت تلگرام شد و گفت که استفاده از شبکه‌های پیامرسان داخلی نیازمند اعتمادسازی است. اصغر سلیمی اظهار کرد: چند سالی است که مردم از تلگرام و برخی شبکه‌های پیامرسان دیگر در حوزه فضای مجازی استفاده می‌کنند و کسب و کارهای زیادی نیز در این فضا ایجاد شده که دولت هم به دنبال تقویت و افزایش آنها بوده است. وی افزود: اینکه ما بگوییم باید از اینترنت ملی استفاده کنیم یا پیام‌رسان‌های داخلی را فعال کنیم به معنی این نیست که دسترسی به پیامرسان‌های خارجی قطع شود بلکه باید در کنار فعال بودن آنها، نرم‌افزارهای داخلی نیز توسعه داده شوند و مردم از طریق رسانه‌ها آگاه شوند که این خدمات در فضاهای مجازی داخلی هم ارائه می‌شود.

لغو سفر ترامپ به لندن
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: دلیل آنکه سفرم به لندن را لغو کردم، این است که حامی اقدامات دولت باراک اوباما (رئیس جمهوری سابق آمریکا) در فروش سفارتخانه‌ ایالات متحده در لندن نیستم. این مکان شاید در بهترین جای لندن قرار داشت و بهترین سفارتخانه این شهر بود اما به قیمت بسیار اندک و تنها برای ساخت یک سفارتخانه جدید در مکان بدی در این شهر به قیمت2/1 میلیارد دلار فروخته شد. آنها می‌خواهند من روبان را قیچی کنم، نه!

بادامچیان: در حمایت از احمدی‌نژاد به تکلیف الهی عمل کردیم
اسدا... بادامچیان درباره رویکرد اصولگرایان در قبال افراد گفت: مجموعه اصولگرایان نسبت به احمدی‌نژاد و برخی دیگر در حال بازنگری هستند و مشکلی هم نیست چرا که دیروز تشخیص می‌دادند در خط اصول است و امروز او را قبول ندارند. ‌او ادامه داد: در زمان احمدی‌نژاد افرادی داشتیم که صددرصد مخالف احمدی‌نژاد بودند و افرادی که کاملاً موافق او بودند اما هر دو تابع ولایت امر بودند و وقتی که احساس شد احمدی‌نژاد از مسیر خود دارد خارج می‌شود از وی فاصله گرفتند. افرادی که مخالف بودند آن روزی که مقرر شد، در دور دوم به تکلیف الهی خود عمل کرده و از احمدی‌نژاد حمایت کردیم، با اینکه او را قبول نداشتیم و معتقد بودیم که فرد دیگری باید مسؤولیت را به دست گیرد. این حمایت به این دلیل بود که اگر با او همراهی نمی‌کردیم فردی سر کار می‌آمد که باب میل آمریکا بود، به همین علت از احمدی‌نژاد حمایت کردیم. این حمایت برای انجام تکلیف شرعی بود نه برای احمدی‌نژاد و دیگران..

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *