جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۴۴

کنایه کیهان به مطهری/ خواب بودید که می‌گفتند اصل نظام نشانه است؟!

حمایت مطهری از ایده دولت روحانی برای افزایش قیمت بنزین
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۶
کد مطلب: 581318
اگر اینها از نگاه آقای مطهری براندازی نیست، پس براندازی چیست؟ چرا یکی از سران سرشکسته فتنه (موسوی) اغتشاشگران وابسته به بهائیت و سازمان منافقین را که در روز عاشورا به ساحت امام حسین(ع) بی‌حرمتی کردند، مردمان خداجو نامید؟!
کنایه کیهان به مطهری/ خواب بودید که می‌گفتند اصل نظام نشانه است؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه کیهان درباره اظهارات اخیر علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درمورد اینکه معترضان سال 88 برانداز نبودند، نوشته است: علی مطهری می‌گوید معترضان سال 88 برانداز نبودند. وی در نشست حزب همبستگان، ضمن بیان اینکه باید نگاه به ولایت فقیه را اصلاح کنیم، گفت: اگر در جایی خطایی می‌بینیم، باید وارد شویم. نامه آیت‌الله هاشمی به رهبری در سال 88 نیز از همین رو است.

مطهری در ادامه به تحولات و ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از حوادث اخیر، مجلس و دولت نباید منفعل شود. اگر لازم است بنزین گران شود، اینطور نباشد بعد چند تظاهرات عقب‌نشینی کنند. مصلحت جامعه اقتضا می‌کند. بنزین گران شود و یارانه برخی قطع شود.

وی با بیان اینکه عدم حضور معترضان سال 88 در این تظاهرات اخیر دلیل بر این است که اتهامات برانداز برای آنها غلط است، عنوان کرد: اگر اینها برانداز بودند بهترین فرصت بود اما کسی وارد نشد. باید دوستان نگاه خود را به معترضان 88 تغییر دهند.

سخنان آقای مطهری اگر تجاهل‌العارف نباشد، سهل‌اندیشی و بی‌دقتی است. چه اینکه باید میان افراد فریب‌خورده در سال 88 (با دروغ تقلب) و سردمداران متعمد القای تقلب فرق گذاشت. امثال هاشمی، موسوی و خاتمی در سال 88 می‌دانستند که تقلب آن هم درحد 11 میلیون رأی مطلقاً امکانپذیر نیست اما چنین القا کردند یا اجازه دادند دیگران این دروغ بزرگ را القا کنند و براساس آن، سران فتنه موج‌سواری کردند.

بنابراین حکم فریبکاران با فریب‌خوردگان و تهییج شدگان یکی نیست؛ همچنان که به فاصله چند ماه، اکثریت قریب به اتفاق مردم مردد، پشت فتنه‌گران را خالی کردند اما سران فتنه تا آخر خط و تا هر جا که امکان داشت به اغوا و فریب مردم و تحریک به آشوب ادامه دادند.

کار به جایی رسید که آشوبگران علناً شعار می‌دادند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و روی اسلام در جمهوری اسلامی خط می‌کشیدند و به تصویر حضرت امام (ره) بی‌حرمتی می‌کردند و مرگ بر اصل ولایت فقیه می‌گفتند.

اگر اینها از نگاه آقای مطهری براندازی نیست، پس براندازی چیست؟ چرا یکی از سران سرشکسته فتنه (موسوی) اغتشاشگران وابسته به بهائیت و سازمان منافقین را که در روز عاشورا به ساحت امام حسین(ع) بی‌حرمتی کردند، مردمان خداجو نامید؟!

در حوادث اخیر نیز، مردم دست دشمن و فتنه‌گران را خواند و با آنها همراهی نکردند وگرنه منافقین مدعی اصلاح‌طلبی بارها سعی کردند آشوبگران آدم‌کش و تخریب کننده اموال عمومی، را معترض مدنی جا بزنند و با شعار «باید اعتراض را به رسمیت بشناسیم» روی آتش‌افروزی دشمن، بنزین بریزند که ناکام ماندند.

و بالاخره اینکه، آقای مطهری متأسفانه به وکیل‌الدوله بی‌اختیار تبدیل شده و از حقوق مردم دفاع نمی‌کند. سند اینکه از رویکرد دولت برای 50 درصد گران کردن بنزین حمایت می‌کند و این در حالی است که طی دو سه سال گذشته، به دولت اعتراض کرد که چرا (با نگاه انتخاباتی و سیاست زده) افزایش سالانه و تدریجی قیمت بنزین را متوقف کرده‌اید تا نیازی به افزایش انفجاری قیمت آن نباشد؟!

*حمایت نایب‌رئیس اول مجلس از ایده دولت روحانی برای افزایش قیمت بنزین/ مطهری: نباید در برابر چند اعتراض عقب‌نشینی کنیم
 
در همین حال، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی درباره اعتراضات اخیر در کشور نسبت به نابسامانی وضعیت معیشتی گفت نباید در مقابل چند اعتراض عقب‌نشینی کرد و اگر لازم شد باید قیمت بنزین را افزایش داد.

علی مطهری روز پنجشنبه در پنجمین کنگره حزب همبستگی درباره حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: بعد از حوادث اخیر، دولت و مجلس نباید حالت انفعال پیدا کنند، اگر لازم است، اصلاح اقتصادی انجام شود، اینگونه نباشد که بعد از چند اعتراض، عقب‌نشینی شود و قیمت بنزین را افزایش ندهیم، همین چند روز پیش قیمت بنزین در عربستان 2 برابر و تسهیلاتی‌ هم ایجاد شد، ما هم امروز اگر احساس می‌کنیم مصلحت جامعه اقتضا می‌کند قیمت بنزین افزایش یابد، باید قیمت را افزایش دهیم، لذا فضای خوبی بر مجلس و دولت حاکم نیست و انفعالی عمل می‌کنند.

مطهری در عین حال گفت: مسأله به‌رسمیت شناختن اعتراض در کشور به‌معنی یک گام به پیش است و ما باید اعتراض در کشور را به‌رسمیت بشناسیم. اعتراض به‌معنی براندازی نیست و باید مجوز هم دهیم، ما از شعار دادن و توهین مردم به مقامات نباید بترسیم، وقتی فرصت ندهیم، شعارهای مردم منحرف می‌شود و بعد به آتش زدن خیابان می‌انجامد. از طرفی مسؤولان ما ارتباط خوبی با جوانان و دانشجویان ندارند.

وی با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، افزود: اگر بخواهیم برای مرحوم هاشمی‌رفسنجانی عنوانی ذکر کنیم، باید کلمه مصلح اجتماعی را به‌کار ببریم؛ در این سال‌های آخر دیدیم که مرحوم هاشمی، آنجایی که احساس می‌کرد جامعه راه انحرافی را می‌رود، ایستاد و آگاهی‌بخشی کرد و اجازه نداد این اتفاق بیفتد و در نهایت پیروز شد و کاری کرد که جریان حاکم در سال 92 کنار رفت.

مطهری عنوان کرد: برداشت درست از ولایت‌فقیه به‌معنی تعطیلی عقل نیست، چرا که همه باید فکر کنند اما باید حکم ولایت‌فقیه معیار باشد. وقتی خطایی احساس می‌شود، باید حرف خود را بیان کرد و نیازی به تملق و چاپلوسی نیست که این ویژگی در مرحوم هاشمی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
United States
اقای شریعتمداری اون دوستانت که روز تاسوعا حسینی به حسینیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حمله کرده بودند از منافقین نبودند ؟ اونها خوبن ؟ مرد باشید لطفا دیگه دوران اینکه مردم چشم بسته حرفهای امثال شما را قبول کنن گذشته!
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری
اون دوستانت که به سفارت انگلیس و عربستان حمله کردند منافقین نبودند؟ اون دوستانت که به ریس مجلس در قم حمله کردند منافقین نبودند؟ اون دوستانت که در مراسم 15 خرداد درحضور رهبری به سید حسن حمله کردند از منافقین نبودند؟ اون دوستانت که تو مشهد سفارت عربستان را اتش زدند از منافقین نبودند؟ اون دوستانت که شب تاسوعای حسینی در حسینه جماران شیشه ها را شکستند از منافقین نبودند؟ اون دوستانت که به ظریف و روحانی در فرودگاه حمله کردند از منافقین نبودند؟
راستی حاج حسین چرا امثال شما باید مادام العمر به عنوان مسیول یک موسسه مطبوعاتی باشید.
به نظر من رهبر معظم انقلاب فکری به حال این گونه مراکز و موسسات بکنند و اصلاحات اساسی را در اینگونه مراکز و نمازهای جمعه و بسیاری از مراکزی که مستقیما زیر نظر ایشان است اصلاحاتی را انجام دهند و با گماردن جوانان مومن و خوش فکر و امروزی باعث جذب بیشتر مردم و جوانان به انها شوند.
Iran, Islamic Republic of
خود زنی وکشته سازی شما مسبوق به سابقه است.بی خود دیگری رو مجرم نساز.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از اصلاح طلبان زباله که حتی ترور صوری حجاریان را ترتیب می دهند بعید نیست برای خراب کردن حریف دست به چنین کارهایی بزنند. نیروهای انقلاب همیشه در چارچوب نظام وحدت را حفظ کرده اند که اگر این ملاحظه نبود خائنینی مثل حجاریان خاتمی موسوی تاجزاده و .... زنده نمی ماندند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی احمدی نژاد مردم را خس و خاشاک می نامد وقتی امام جمعه تهران مردم را اشغال می نامد شما هم که پیرو آنها هستی نباید ادبیاتت بهتر باشه.
Iran, Islamic Republic of
وقتی روحانی رسما مردم رو با 52 لقب که کوچیکشه بی شناسنامه وکم سواد است راهی جهنم میکند تا گرم شوند ! تکلیف شماها بیشتر معلومه.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران 88 و حرمت شکنان عاشورای حسینی از خس و خاشاک و آشغال هم پست ترند.
Iran, Islamic Republic of
حرمت شکنان روز تاسوعا چی؟ نظرت در باره اونا چیه
Iran, Islamic Republic of
مردم را آشعال ندانست گفت دریای خروشان مردم آشغال ها را شست دو باره متن سخنان ایشان را سرچ کنید و بخوانید متن اصلی نه نقل قول های مغرضانه را
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
آنهایی که مسجد وحسینیه وپرچم مقدس کشور را می سوزانند مردم نیستند بلکه یک عده وطن فروش بی دین و به تعبیر قرآن کریم از حیوانات هم پست ترند. واز آشغال آشغالترند . واینقدر مردم مردم نگید.مردم همنهایی بودند که منافقان ومنافق صفتان را درزباله دانی تاریخ انداختند.
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا آنهایی که در تاسوعای حسینی به حسینیه جماران حمله کردند هر چه بگویید کم گفتید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها بهتر است به مواضع سال 78 رجوع کنند و پز مردم دوستی و ازادی طلبی ندهند خوشبختانه در قرن بیستم خدا چیزی رو افریده به نام دوربین فیلم برداری که مواضع ادم رو با دقت ثبت و ضبط می کنه. البته بد نیست به پیشنهاد قطع حقوق ارتشی های بازنشسته به بهانه توطئه علیه نظام در اوایل انقلاب هم رجوع فرمایید. ادمهایی که بدشون میاد سوابق انقلابی اونها در یک cd به صورت مستند پخش بشه بهتره از برچسب زنی به بقیه خودداری کنن. کسانی که خود مشکل مدرک دارند بهتره دانشجویان بورسیه رو متهم نکنن برای لگد زدن به رقیب سیاسی. ما انقلابی هستیم اما نفهم نیستیم. حجب و حیا داریم و چشممون به دهان ولی امرمان است که از ما وحدت می خواد. یا حق
United States
زباله ؟ اقای زاکانی در سایت شما به مردم ایران زباله گفته میشه؟؟!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران نه امثال حجاریان، تاجزاده خاتمی موسوی کروبی شیرزاد عبدی اصغرزاده کرباسچی و و و و ... هستند
Iran, Islamic Republic of
مردم،نه اصلاح طلبان که زباله براشون کمه منافقند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز چرا نمی گید سید حسن در همان مراسم سالگرد امام سیلی به گوش وزیر احمدی نژاد زد و قلبا خوشحال هم می شوید چرا وقتی آیت الله صانعی در صحبتی رئیس جمهور وقت را حرام زاده دانست اعتراض نکردید و نگفتید یک مسلمان حق ندارد چنین تهمتی حتی به یک کافر بزند چه رسد به مسلمان. کسی که به یک کافر چنین تهمتی بزند از عدالت می افتد چه رسد به مسلمان و رئیس جمهور منتخب ملت . بنده با اینکه مخالف رئیس جمهور فعلی هستم ولی اگر خدای ناکرده کسی چنین توهینی به ایشان بکند او را محکوم می کنم و دیگر او را قبول نخواهم داشت هر چند مرجع تقلید باشد . یک بام و دو هوا که نمی شود از این تعصبات جاهلانه دست بردارید و کار خوب را از هرکس بپذیرید و کار خلاف را هرکس کرد محکوم کنید
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم کار خودتون نبوده و دنبال مظلوم نمایی نبودید والا کدوم بچه هیاتیه که مثل جنبش سبز و بنفش مسجد و حسینیه آتیش بزنه
Iran, Islamic Republic of
تا يك محاكمه آزاد و عادلانه صورت نگيره اين سوالات تا ابد باقيست
Iran, Islamic Republic of
اونیکه قلبش گرفتاره ،محاکمه هم بشه ،به محاکمه گیر میده.
Iran, Islamic Republic of
بازم جواب بی معنی دادی واقعا چرا ترتیب یه محاکمه آزاد و عادلانه رو نمیدین
Iran, Islamic Republic of
وحشت دارند برادر عزیز ، وحشت ! اسم محاکمه که میاد دوستان چرت شون پاره میشه و نمی تونند خودشونو کنترل کنند ! کجای کاری برادر عزیز ؟!
Iran, Islamic Republic of
امثال جناب مطهری خواب نبودند چون اگر خواب بودند تا حالا بیدار شده بودند
ابنها خودشونو به خواب می زنن
دکتر طالقانی؛ مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر مطهری؛
اولاً اینجانب به عنوان یک همکار دانشگاهی، در مورد این نظر و برخی نظرات دیگر شما، خیلی حرف دارم و از همین رو درخواست مناظره کردم اما متاسفانه اجابت نشد. خود می دانید که اینجانب تحقیقات مفصلی در زمینه فتنه 88 انجام داده و از این جهت کاملا اشراف دارم. اگر واقعا حسن نیت دارید، چرا اجازه نمی دهید که این مسائل، در یک فضای علمی و عقلانی، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
ثانیاً گرچه مستندات بسیاری در اختیار دارم که قصد عوامل اصلی فتنه در براندازی را اثبات می کند، اما اکنون که حاضر به گفتگو نیستید، لا اقل به این استدلال من پاسخ دهید که اگر میر حسین و اصلاح طلبان، قصد براندازی نداشتند، پس چرا میرحسین موسوی که بخش اعظم تبلیغاتش به سوابق او در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مقلد حضرت امام بودن اختصاص داشت و خود را نخست وزیر دوران امام و دفاع مقدس معرفی می کرد تا از این رهگذر، اعتماد مردم را به خود جلب کند، در آستانه انتخابات، با مجله تایم مصاحبه کرد و صریحاً براندازی را به عنوان اصلی ترین هدف مطرح کرد؟؟؟. این مصاحبه، بسیار مهم بوده و آشکار می‌سازد که حضور موسوی و جبهه دوم خرداد در انتخابات دهم ریاست جمهوری، در واقع بهره گیری از پتانسیل مردم‌سالاری نظام، بمنظور اجرای براندازی و کودتای نرم بوده است‌؛ زیرا او در این مصاحبه، بطور کامل، نقاب از چهره برداشت و با صراحت اعلام کرد که هدف اصلی، براندازی خود نظام است، نه پیروزی در انتخابات.
وی در بخشی از این مصاحبه که قبل از برگزاری انتخابات، در مجله تایم منتشر شد و هرگز حتی تکذیب هم نشد، گفت: « تجمعات خیابانی چشمگیر، ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین، دگرگون خواهد ساخت».
این جمله میرحسین موسوی اولاً اثبات می کند که اغتشاشات و تجمعات خیابانی، از قبل از برگزاری انتخابات، برنامه ریزی شده است؛ زیرا هیچ‌گاه در ایران سابقه نداشته است که پس از برگزاری انتخابات، شاهد برگزاری تجمعات و اغتشاشات خیابانی باشیم. ثانیاً وی هدف از برگزاری چنین تجمعاتی را، «دگرگون سازی بنیادین ماهیت ساختار قدرت در ایران» معرفی می کند.
قاعدتاً جنابعالی می دانید که در فرهنگ سیاسی دنیا، این تعبیر، هیچ مفهومی جز براندازی و سرنگونی حکومت و نظام سیاسی ندارد و میرحسین موسوی، تنها ساعاتی قبل از برگزاری انتخابات، این هدف را صریحاً اعلام کرد، درحالی که تا آن روز خود را مرید و مقلد امام و فدایی نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده بود.
همه می دانند که کاندیداها، در هنگام ثبت نام در وزارت کشور، مطابق مفاد قانون اساسی، کتباً و با امضا و اثر انگشت، متعهد و ملتزم می شوند که به قانون اساسی پایبند بوده و برای تحکیم نظام، از هیچ کوششی مضایقه نکنند. آنان تضمین می کنند که بصورت نظری و عملی، به ولایت مطلقه فقیه ملتزم بوده و اوامر او را اطاعت کنند، لیکن موسوی در این مصاحبه، اثبات کرد که التزامها و تعهدات وی در هنگام ثبت نام، دروغین بوده و به هیچ کدام پایبند نیست.
وی در قسمت دیگری از مصاحبه اش، به مجله تایم گفت: « دگرگونی و تغییر در ساختار قدرت، با فشار بر رهبری، در جهت پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد»!
وی در ادامه گفت: « تنها گوشه ای از دگرگونی ساختار قدرت، به پیروزی در انتخابات مربوط می شود، ولی بخش عمده تغییرات، ادامه خواهد یافت تا ساختار قدرت را کاملاً دگرگون سازد و هیچ عقب گردی هم در کار نخواهد بود.»
بدین ترتیب او صراحتاً ماهیت خود را علنی کرد، اما مطمئن بود که مفاد مصاحبه او، تا پایان رأی گیری، به گوش مردم ایران نخواهد رسید و مردمی را که تحت تأثیر شعارهای دینی و انقلابی و هواداری او از امام و دفاع مقدس فریفته شده اند، هوشیار نخواهد کرد. وی در ادامه این مصاحبه گفت: « من بطور قطع، پیروز این انتخابات هستم و هر نتیجه ای غیر از آن، نشان دهنده وقوع تقلب در انتخابات است». تا که می توانید سر خود را زیر برف کرده و تجاهل کنید؟. چرا شعار می دهید؟ این اظهارات صریح موسوی را چگونه توجیه می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از تفسیر شفاف شما ،مشکل یک عده قلب بیمار است وهزار تا آفتاب حقیقت هم روزنه ای ازنور دران نخواهد انداخت.
Iran, Islamic Republic of
استدلال بی پایه است
البته بیشتر تهمت مثل همیشه
Iran, Islamic Republic of
دکتر طالقانی مدرس دانشگاه : اینجانب تحقیقات مفصلی در زمینه فتنه 88 انجام داده و از این جهت کاملا اشراف دارم. فقط یک سوال استاد عزیز نظرتان در مورد حمایت علنی تعدادی از اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدا چیست؟ سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ تبلیغاتی آن کاندیدا را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا شورای نگهبانی که اینگونه تعدادی از اعضایش علنی حمایت کردند میتواند مرجع رسیدگی به شکایات بعد از انتخابات شوند؟ آیا قاضی بی طرف حق قضاوت دارد؟ ممنون میشوم صراحتا اعلام نظر بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
الان برای سوال شما یک توجیه احمدی نژاد پسند جور میکنند میگن نگران نباش استاد
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور احمدی نژادی که در 4 سال اول کارش نرخ دلار را ثابت نگه داشته و نرخ تورم رو تک رقمی حفظ کرده بود و هم چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ کارخانه ها و زندگی مردم رو با سرعت به گردش در آورده بود چرا باید برای دور دوم رای نیاورد ؟!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم دکتر طالقانی مدرس دانشگاه جواب قانع کننده ای بدن. دکتر جان منتظریم
Iran, Islamic Republic of
آهان یادم آمد جوابش آینه آقای استاد کسی که خودش را بخواب زده نمیشه از خواب بیدارش کرد
Iran, Islamic Republic of
استاد راجع به 5میلیون تعرفه غیرماخوذه اعلام کردن وممانعت از رای دادن 4میلیون نفر هم در سال جاری تحقیق فرموده اید؟!
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 با نامه بی سلام و السلام مرحوم هاشمی به رهبر معظم انقلاب کلید زده شد و جو انتخابات قبل از شروع آن بحرانی شد.
منصوره
United States
از این حرف دروغ معلومه هیچ تحقیق بیطرفانه ای در باب فتنه انجام ندادید و فقط تحت تأثیر رسانه های بیگانه قرار دارید.
111
Iran, Islamic Republic of
بارها و بارها عزیزانی در مورد به قول شما حمایت یکی از اعضاء شورای نگهبان مفصل و مدلل و مستند توضیح داده اند لطفا" منصفانه بیشتر تحقیق کنید تا اشراف کامل تری داشته باشید .
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
یکی نبود و تعدادی از اعضا بودند که علنی حمایت کردند فقط یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی به نفع آن کاندیدا سخنرانی کرد سوال این بود وقتی که شورای نگهبانی که اینچنین تعدادی اعضایش از یک کاندیدا حمایت کردند چگونه میتوانست به شکایات رسیدگی کند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
قاضی بی طرف اتفاقا حق قضاوت دارد شما این تعبیر را یک ماه پیش نیز به اشتباه در یک کامنت نوشته بودی و بنده توضیح دادم گویا نخواندی یا متوجه نشدی "آیا قاضی بی طرف حق قضاوت دارد "یعنی چه دقیقا معنی حرفت را ۱۸۰ درجه برعکس می کند دوست عزیز بی طرف بودن قاضی اتفاقا خوب است نه طرفدار بودن . با این سطح درک و جمله بندی دم از سیاست و .... می زنی
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی عزیز طبق شرع مقدس اسلام و همه قوانین جهان قاضی بی طرف حق قضاوت ندارد و این منطق عقلی و شرعی دارد چون قاضی بی طرف حتی اگر صحیح هم قضاوت کند باز هم زیر سوال است و خواهی و نخواهی دیگران علاقه قاضی به یک طرف را در رای قاضی دخیل میدانند هر چند قاضی به درستی قضاوت کرده باشد. وقتی در یک مسابقه فوتبال داور باید بی طرف باشد و الا نمیتواند داوری کند در مسائل بزرگتر دیگر کاملا واضح است که چنین حقی را ندارد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر طالقانی مدرس دانشگاه که افتخار شاگردی ایشان را داشته ام خدا امثال ایشان را حفظ کند
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی عزیز لطفا به دکتر بگویید شخصا جواب سوال را مرحمت بفرمایند
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان خواهشا یک جواب قانع کننده بدهید. نظرتان در مورد حمایت علنی تعدادی از اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدا چیست؟ سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ تبلیغاتی آن کاندیدا را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا این کاره را تایید میکنید؟
هوتن
Iran, Islamic Republic of
دکتر طالقانی؛ مدرس دانشگاه منتظطیم برادر
دکتر طالقانی؛ مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
هوتن عزیز. بسیار ارادتمندم. من پاسخ مفصلی تقدیم و ارسال کردم اما جهان نیوز محترم تا کنون آنرا بازنشر نداده است.
دکتر طالقانی؛ مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ممنون از توجه شما. به تک تک شما ارادتمندم و اجازه می خواهم که از چهار منظر به پرسش شما پاسخ دهم:
الف‌) طبيعتاً همه افراد، داراي نظر و گرايش‌هاي خاص خود هستند و در قضاوت و داوري نيز، اصل بر نداشتن نظر و گرايش نيست، بلكه مهم آن است كه گرايش‌ها و اميال افراد در تصميم‌گيري‌هاي حقوقی آنان مؤثر نباشد. در دانش حقوق، موضع حقیقی و موضع حقوقی شخصیت ناظر را تفکیک می کنند. این یک اصل، در حقوق بین الملل است و عقلاً هم گریزی از آن نیست. زیرا شخص ناظر، در عین حال، یک شهروند هم هست. او هم مثل همه شهروندان، رأیی دارد و در عین حال مثل همه شهروندان، حق ابراز عقیده دارد و کسی نمی تواند آزادی او را در ابراز عقیده، از او سلب کند.
شاید اخلاقاً بتوان به ناظر توصیه کرد که در آشکار کردن رأیش محتاط باشد، اما او را منع حقوقی نمی توان کرد و اگر ابراز عقیده و رأی کرد، هرگز نمی توان صلاحیت او را در تکالیف حقوقیش به چالش کشید. زیرا حق نظارت حقوقی، یک چیز است و حق رأی داشتن و ابراز آن، یک چیز دیگر.
ب‌) اشکال شما این است که چرا یکی از اعضای شورای نگهبان، در حمایت از یک کاندیدا سخن گفته است. در جای دیگری خواندم که این اتهام را به دو نفر از اعضای شورا زده بودند. بر فرض که پاسخ الف را نادیده بگیریم؛ نتیجه می گیریم که اشکال کننده اینگونه استدلال می کند که چون دو نفر از اعضای شورای نگهبان، به نفع یک کاندیدا موضع گرفته اند، پس تصمیمات حقوقی شورای 12 نفره، فاقد اعتبار است!!!
بنای استدلال مستشکل این است که آن دو نفر، از آن رو که موضع حقیقی خاصی داشته اند، و قطعا و یقینا موضع حقوقیشان، عین موضع حقیقیشان خواهد بود، پس صلاحیت حقوقی خود را از دست می دهند!!!
اولاً در استدلال قسمت الف، اثبات کردم که موضع حقیقی، منفک از موضع حقوقی است؛ ثانیاً بر فرض که اینطور نباشد، چگونه می توان از طریق عدم صلاحیت دو نفر از اعضای شورای نگهبان، عدم صلاحیت حقوقی نهاد 12 نفره شورای نگهبان را نتیجه گرفت؟!!
تصميم‌گيري در شوراي‌نگهبان به صورت شورايي است و در نتيجه، رأي اكثريت اعضاي اين شورا ملاک است. در مورد نظارت بر انتخابات؛ در همه مراحل نیز، رأي اكثريت اعضاي شوراي‌نگهبان، ملاك است. همچنين در تركيب اعضاي شوراي‌نگهبان، علاوه بر 6 حقوقدان معتمد قوه قضائيه و قوه مقننه، 6 فقيه عادل منصوب از سوي ولي فقيه نيز حضور دارند كه طبعاً چنين افرادي حاضر نيستند كه آخرت خويش را فداي دنياي ديگران كنند. بر فرض محال که اعلام نظر شخصی آن دو نفر، صلاحیت حقوقی آنان را مخدوش سازد، چگونه استدلال می کنید که این خدشه، به کل شورای نگهبان سرایت می کند و دیگر نمی توان به چنین شورایی شکایت کرد و غیره؟
ج‌) چگونه می توانید اعتبار حقوقی شورایی را مردود بدانید که کاندیدای مورد نظر خود شما را هم تأیید صلاحیت کرده است؟ این که علاوه بر احمدی نژاد، شورای نگهبان، میرحسین موسوی، کروبی و رضایی را هم تأیید صلاحیت کرده است، آیا دلیل قاطع بر این موضوع نیست که در بررسي صلاحيت‌ها؛ موضع حقوقی ناظر ملاک است؛ نه موضع حقیقیش؟ اگر یک شورا، فاقد اعتبار حقوقی باشد، در همه موارد اعتبار نخواهد داشت. قطعا شما تأیید صلاحیت موسوی و کروبی و رضایی را معتبر و واجد ارزش و اعتبار حقوقی می دانید و با تکیه بر همین عقیده، در انتخابات شرکت کرده و به یکی از همین ها رأی داده اید؛ با وجودی که می دانستید که یک یا دو نفر از اعضای شورای نگهبان، از احمدی نژاد حمایت کرده اند؛ چگونه است که رأی شورای نگهبان را در تأیید صلاحیت کاندیدای مورد نظر خودتان، معتبر می دانید و با اتکای بر آن، در انتخابات مشارکت می کنید؛ اما همین شورا را در رسیدگی به شکایات انتخاباتی، فاقد صلاحیت ارزیابی می کنید؟!! اگر قرار بود که ابراز عقیده شخصی دو نفر از اعضای شورای نگهبان، اعتبار قانونی و حقوقی کل این شورا را مخدوش سازد، تأیید صلاحیت کاندیدای مورد نظر شما هم باید بی اعتبار باشد.
د) خود این موضوع که شورای نگهبان، در آن انتخابات، 4 نفر و از جمله، کاندیدای مورد نظر شما را نیز تأیید صلاحیت کرده، قطعاً اثبات می کند که موضع حقوقی شورای نگهبان ما، مستقل از موضع حقیقی اعضای شوراست؛ زیرا فرض کنید که موضع شخصی و حقیقی هر 12 نفر، احمدی نژاد باشد و نه فقط دو نفر، بلکه هر 12 نفر به احمدی نژاد رأی داده باشند؛ در عین حال می بینید که همینها، موسوی و کروبی و رضایی را هم تأیید صلاحیت کرده اند! اگر قرار بود که رأی و موضع شخصی و حقیقی اعضا، در موضع قانونی و حقوقیشان مؤثر باشد، در این صورت دیگران را تأیید صلاحیت نکرده و در معرض رأی مردم قرار نمی دادند.
البته من به عنوان یک شهروند کمترین که خاک پای ملت ایران هستم، به عنوان یک توصیه اخلاقی و نه به عنوان یادآوری یک وظیفه حقوقی، به آحاد اعضای محترم شورای نگهبان و سایر مسئولین نظام، توصیه می کنم که از منش و سیره رهبر معظم انقلاب روحی له الفداء الگو گرفته و در مواقع انتخاباتی، موضع شخصی خود را ابراز نکنند. این برای نظام ما و کشور ما بهتر است.
همه ما ایرانی هستیم و ایرانی، عاشق ایران و ایرانی است. ما دوست یکدیگر، برادر یکدیگر، ارادتمند یکدیگر و همگی عاشق ایران اسلامی و نظام برآمده از ارزشهای تمدنی ایران و اسلام هستیم. مباد که خصمانه با هم سخن بگوییم؛ مباد که توهین و تحقیر کنیم. همه این امکانات و فضاها و ....، مجالی برای هم افزایی و خدمت به یکدیگر و عشق ورزیدن به ایران اسلامی است. تفاوت سلایق نباید ما را به ورطه خصومت و احساس دشمنی بکشاند. باز هم ارادتمندم.
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
با عرض تشکر از استاد محترم دکتر طالقانی از این که وقت گذاشتید و جواب سوال را دادید متشکرم اگر اجازه بدهید نکاتی را خدمتتان عرض میکنم .
اول اینکه تعداد افرادی که علنا از آن کاندیدا حمایت علنی کردند از دو نفر بیشتر بود پس اولین اشکال اینه که شما تعدادو دو نفر قلمداد کردین ولی تعداد بیشتره.
دوما اینکه وظایف اعضای شورای نگهبان قبل از انتخابات رسیدگی به صلاحیت داوطلبان و بعد از انتخابات رسیدگی به شکایات و قضاوت در باره آنهاست.
بله درست است که اعضای شورای نگهبان هم مانند دیگر افراد کشور میتوانند نظرات و علایق خودشان را داشته باشند ولی اگر بصورت علنی ابراز علاقه به یک کاندیدا کردند و یا در میتینگ انتخاباتی
آن کاندیدا سخنرانی کردند این اشکال در جایی نمود پیدا میکند که باید به شکایات رسیدگی کنند و آنجاست که شان قاضی پیدا میکنند و همانطور که میدانید قاضی بی طرف حق قضاوت ندارد.
و باز هم همانطور که خودتان فرمودید اگر آن تعاد از اعضای شورای نگهبان مواضع شخصی خود را ابراز نمیکردند بهتر بود.
من به هیچ عنوان نمیگویم که اعضای شورای نگهبان علایق شخصی خودشان را دخیل کردند ولی قبول بفرمایید که قاضی اگر بی طرف نباشد حتی اگر صحیح هم قضاوت کند باز هم زیر سوال خواهد بود.
در مورد حوادث 88 سوالات زیاد است ولی اگر همه تقصیر را گردن دو نفر بیندازیم و با حبس و حصر آنها بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم به بیراهه رفته ایم و ابهامات تا ابد باقی خواهند ماند. باز هم از استاد عزیز دکتر طالقانی ممنونم . و من الله توفیق
Iran, Islamic Republic of
جناب محمدیان عزیز. من پاسخ مشروحی را تقدیم کردم؛ اما نمی دانم چرا جهان نیوز محترم آن را نشر ندادند. لطفا به وبلاگ شخصی من مراجعه فرمایید
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیز با عرض تشکر پاسختان مشاهده شد
United States
هیچ کس باندازه شماها به منافقین خدمت نمی کند. چه کسی گفته یک گروه مرده سیاسی و جانی اینقدر در کشور نفوذ دارد که در بیش از ۵۰ شهر کشور راهپیمایی و تظاهرات راه بیندازد. دخالت دادن منافقین جنایتکار تنها برای سرپوش گذاشتن بر روی سرکوب اعتراصهاست. وگرنه خود حاج حسین می داند منافقین نقشی در اعتراضات گسترده مردم در سال ۹۶ و ۸۸ نداشتند. اینقدر یک گروه تروریست جانی را بزرگ نکنید.
Iran, Islamic Republic of
این هایی هم که در فتنه 96 آشوب کردند 2000 نفر هم نمی شدند و منافقین هم همین حدود هستند.
Germany
2000 نفر؟ ها ها ها ها
Iran, Islamic Republic of
بی شماریم! هاهاها !!!!
Iran, Islamic Republic of
بیشمار نیستید ،، در خواب خرگوشی به سر میبرید جانم !
Germany
2000 نفر بودن بعد 5000 نفر زندانن ؟ جوک میگی !؟
Iran, Islamic Republic of
بی بیسی گفته 5000نفر! پس حقیقت داره برای شماها!
United States
این نوع تحلیل کردن در بهترین حالت ساده انگاری است. شاید چنین چیزهایی واقعا برای شما خیلی سنگین و بعید به نظر برسد اما برای تشکیلاتی با پشتیبانی سرویسهای جاسوسی چندین دولت، انجام عملیات در قالب گروه های کوچک در چندین شهر به اندازه ای که برای شما ترسناک و غیر ممکن مینماید، نیست.
Iran, Islamic Republic of
الان مثلا سوال شما با مطرح کردن یک سوال دیگه از همین جنس جواب میدهند
منصوره
United States
گروه جنایتکار بزرگ نیست، بلکه حیله گر و مکار است و شما مثل همیشه لجباز و پرعناد هستید و نمیخواهید واقعیات دشمنی در حق مردم مظلوم کشور را درک کنید.
Canada
اقاى مدير مسئول كيهان! كمى تقوى داشته باش عزيز من و انقدر دنبال هم زدن و گل الود كردن فضا نباش. توهم هم اندازه اى داره اخه برادر من
مخلوط سنتى و صنعتى رو هم با هم استفاده نكن
والسلام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مثلا تو تقوا داری که به آقای شریعتداری داری توهین می کنی معتاد رفیقای منافقت هستند که تو توهم اند.
Iran, Islamic Republic of
زبونتو گاز بگیر عزیزم ، یعنی حاج حسین بعد از سی و هشت سال زحمت شبانه روزی در سنگر کیهان حق نداره در سنگر دیگری حضور داشته باشه ؟!!
Iran, Islamic Republic of
ویژگی های مطهری:
یه وقت به سپاه می پره
از منافقین دفاع می کنه و معتقد باید از اونها عذرخواهی کرد!
به ساحت مقدس امام رضا توهین می کنه! و معتقده «چيزي به نام حريم امام رضا(ع) وجود ندارد»
آزمایش های موشکی رو موشک پرونی اعلام می کنه
از عکس سلفی نمایندگان با موگرینی دفاع می کنه
از حقوق های نجومی دفاع می کنه
از فتنه گرها دفاع می کنه
مدام دنبال رفع حصر و فتنه جدیده
هیئت عالی حل اختلاف قوا رو زیرسوال می بره!
احترام پدرش رو نگه نمی داره و میگه « یه روزی شهید مطهری رو به نام من می شناسن»»
از خانم مینو خالقی که کشف حجاب کرده دفاع می کنه
از نظر ایشون کتاب های شهید مطهری حریم دارد (و کسی نباید نزدیک آن بشود چون لیاقت نشر آن ها را ندارد و با دادن طرح با فوریت انحصار طلبی و رانت خواری رو قانونی می کنه) ولی امام رضا علیه السلام حریم ندارد.
مواضع سران فتنه رو با ادبیاتی دیگر مرتب تکرار می کنه
مرتب به شورای نگهبان حمله می کنه
معتقدن یارنه ها قطع بشه ولی حقوق خودشونو 70% افزایش میدن
معتقدن بنزین 1500 بشه ولی درعوض حقوق خودش بالا بره و مردم بدبخت ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود پندارد
علی
Iran, Islamic Republic of
شیر پاک خورده نان حلال خورده علی مطهری ........مدافع ملت ایران علی مطهری ......................
Iran, Islamic Republic of
مردم از همه بهتر تشخيص ميدهند مردم بصير و آگاهن و مردم بهترين انتخاب را داشته و دارند
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا راست می گید پس چرا در سال 88 رای مردم رو قبول نکردید و فتنه گری کردید؟
Germany
چون میدونستین یکی مثل احمدی نژاد کشور را بدبخت می کنه و بصیرت داشتیم که این روزها پیش میاد
Iran, Islamic Republic of
یعنی بی بصیرتند اگر به غیر شما رای دهند حتی اگر اختلاف 13000000میلیون باشد. وقتی مردم به شما رای میدهند بصیرت دارند حتی اگر فقط 260000 رای بیشتر باشد .میگوئید 100روزه درستش میکنم وبعد از چهارسال بگوئید مگر ادم احمق باشد چنین حرفی بزند ،چهل سال دیگر هم مشکل اقتصادی هست !
Iran, Islamic Republic of
این روزها ، نزدیک پنج سال از روزهایی که احمدی نژاد هیچ سمت اجرایی در دولت نداره ، و رفقای اونور آبی -کدخدا و اینا- هم طناب سرگلوگاه روشل کردن ، می گذره .
Iran, Islamic Republic of
در زمان دکتر احمدی نژاد هسته ای و فضایی شدیم و رشد علمی کشور شتاب پیدا کرد و رتبه علمی ایران در منطقه و جهان ارتقاء یافت و هزاران پروژه راه سازی و راه آهن و غیره اجرایی شدند و اما حالا هر روز عقبگرد می کنیم .
Iran, Islamic Republic of
نظرتان در مورد حمایت علنی تعدادی از اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدا در سال88 چیست؟ سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ تبلیغاتی آن کاندیدا را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا شورای نگهبانی که اینگونه تعدادی از اعضایش علنی حمایت کردند میتواند مرجع رسیدگی به شکایات بعد از انتخابات شوند؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قربونت فقط یک خط از سخن علی مطهری د رمورد مثلا مشکل مسکن مردم یا بیکاری یا ازدواج جوانان یا اختلاس یا نجومی بگیران یا رانت بیاری من خودم میشم طرفدار ایشون.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مطهری استعداد... شدن رو داره فقط باید یکم تلاش کنه و خودشو بالا بکشه
مهدی
Australia
باسلام
پسر نوح چطور؟ باباش آیت الله نبود ، پدرش پیامبر بود.
Iran, Islamic Republic of
اگر مدافع ملت بود که نمیگفت بنزین باید گران بشه !
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری باید یشتر با درد مردم مستضعف اشنا شوند
Iran, Islamic Republic of
علی هستند
مطهری نماینده رک وصریح هستند
Iran, Islamic Republic of
پس چرا وقتی به نجومی بگیران ومشکلات اقتصادی مردم میرسد ،کلا..........
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
آنان که در تاسوعای حسینی با حمله به حسینیه جماران هتک حرمت کردند به کجا وابسته بودند؟ از کجا معلوم عده ای برای زیر سوال بردن و از بین بردن رقیب در روز عاشورا آن عده را اجیر نکرده بودند؟ لذا میبینیم هر احتمالی امکان داره و قطعی نمیشه اظهار نظر کردتنها راه حل یک محاکمه آزاد و عادلانه ازهمه طرفهای درگیر در حودث 88 است تا هر کس به اندازه جرمش مجازات شود
Iran, Islamic Republic of
کسیکه خوابه رو میشه بیدارکرد ولیکسی که خودش روزده بخواب اصلا نمیشه بیدارش کرد . تو و امثال تو داخل این توهم بمونید و بزارید مردم زندگیشون رو بکنن .
من فقط میدونم به غیر از اون مردمی که اعتراض دارن و اعتراضشونم به حق هست ، هر کی میاد وسط خیابون و عربده کشی میکنه و پرچم کشور و مسجد و حسینیه و بانک آتیش میزنه یا از شکم سیری و یا از وطن فروشی والا هیچکسی خونه خودش رو خراب نمیکنه تا آبنبات قیچی بگیره
Iran, Islamic Republic of
البته ممكنه اجير شده هم باشن هر احتمالي وجود داره
Iran, Islamic Republic of
البته ممكنه اجير شده هم باشن هر احتمالي وجود داره
Iran, Islamic Republic of
البته ممكنه اجير شده هم باشن هر احتمالي وجود داره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که خوشون ندا اقا سلطان بدبخت رو می کشند و چندین کشته الکی ردیف می کنن و تو ختمشون شرکت می کنن. قتل زنجیره ای انجام می رهند و به نیروهای انقلاب نسبت میدن ایا براشون کاری داره چند تا اشوبگر برای مظلوم نمایی استخدام کنند؟
Iran, Islamic Republic of
البته در یک محاکمه علنی که از متن کاملش پخش شد - نه تعبیر کشدار آزاد و عادلانه! - بسیاری از اشخاص درگیر در حوادث 88 در صحن دادگاه - نه بازجویی های پشت درهای بسته- به صراحت تمام اقرار کردند : ابطحی و تاجزاده و نبوی و شریعتی و عطریانفر و ....
منتهی هرجا پاش بیفته رفقا می گن زمین کج بود!
Iran, Islamic Republic of
محاکمه علنی؟ خواب نما شدی برادر. اون یه شوی تلویزیونی بود که به ضررتون تموم شو
افصح الناس : علی علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
برای رای دهندگان به این افراد معلوم شد که این گونه نماینده ها نه تنها(اون طور که شاید) به فکر دین مردم نیستن بلکه به فکر دنیاشون هم نیستن
giddy
آقایان چپی و راستی و میانه رو دست از دعواهای سیاسی بردارید و به معیشت ملت برسید ، جلوی دزدی هارو بگیرید اگه عرضه دارد
Germany
مگر دیگه چیزی هم مونده ؟ عزیزم دیگه دیر شده الان دکل نفتی به اون عظمت را دزدیدن ..........
Iran, Islamic Republic of
تو که داری نون اسمِ بابات رو میخوری .وگرنه کوچکترین شایستگی برای مناصب حکومتی نداری.
Iran, Islamic Republic of
مطهری چه رویی داره هم نون باباشو می خوره و هم ناسپاسی باباشو می کنه و میگه یه روزی بابای منو به اسم من می شناسن
کسی که احترام باباشو نگه نداره هر کاری ممکنه بکنه
Iran, Islamic Republic of
خاموش ! با نماینده اول پایتخت مؤدبانه صحبت کن
Iran, Islamic Republic of
بیچاره پایتختی که نماینده اولش بدنبال گران کردن نرخ بنزین است !
Iran, Islamic Republic of
مطهری تورو به خدا دست از سر این مملکت بردار برو پهلوی دوست های هم نظرت تو لندن
Iran, Islamic Republic of
حیف رای مردم به امثال تو بی بصیرت نا آگاه
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کند شهید مطهری را و اجر دهد کسانی را که ناملایمات فرزند ایشان را تحمل میکنند تا بلکه دوران بلوغ فکریش ختم بخیر شود!
Iran, Islamic Republic of
خدا پر رو بیامرزه و مقامشو بالا ببره و این...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تن پدر خدا بیامرزت رو تو گور نلرزون
Iran, Islamic Republic of
وصل به غيب كه بودين حالا به گور هم وصل شدين؟ عجايب ملتي هستين شماها
Iran, Islamic Republic of
این را از احادیث میدانیم ،ولی شماها که وصل مستقیم به دنیا بودید وروش تعامل با دنیا را بلد بودید ،چرا مستقیم توی چاه ویل برجام افتادید ؟!
Iran, Islamic Republic of
کدوم یک از احادیث به شما چشم برزخی داده که گور رو هم میبینن؟ بس کن برادر مردمو چی فرض کردین
مش مظفر
Iran, Islamic Republic of
این قوم وصل به غیبن بهشون گیر ندین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
نیاز به وصل شدن نیست برادر. فساد و کجروی فرزند حتما دامنگیر پدر فوت شده می شود روایت داریم
Iran, Islamic Republic of
برادر مهدي از قبر خودتم خبر داري؟ به نظرت اوضاعت چجوريه؟ يكم فكر كردي
مهدی
Iran, Islamic Republic of
برادر یا خواهر عزیز تذکرت واقعا بجاست باید بیشتر به فکر مرگمون باشیم اما اینکه سکوت کنیم و جفای به این نظام مظلوم رو -که امثال ایشون شده اند مسئول و کارگزار اون نظام- ببینیم و سکوت کنیم خودش سبب عذاب هستش. به ما اینجور یاد داده اند که در مقابل ظلم ساکت نباشیم
Iran, Islamic Republic of
درست آقا مهدی ولی اول باید از خودمون شروع کنیم بعد به سراغ دیگران برویم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند شهید مطهری را و بر علو درجاتش بیفزاید.
خوشا به سعادتش که رفت و این روزها رو ندید و این حرفهای علی مطهری رو نشنید،
والا بایست حسابی از مردم انقلابی و خانواده معزز شهدا و مقام معظم رهبری حجالت بکشه.
ظاهرا زمان به صحنه امدن این اقاست جرا که ایشان در بزنگاههایی خاص کوک میشوند تا نطق هایی خاص وجهت دار برای بهره برداری طیفی خاص ایراد فرمایند شاید متوجه نیستند شب است یا روز وقت است یا بی وقت مناسب است یانیست فقط ایراد سخن میکنند انهم با دریافت دستور از کجا خدا میداند
عباس
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری دغدغه شما مردم نیست چون کجاکنسرت تعطیل شدچرا سران فتنه حصرشدن چرا درعدم پرداخت بها گندم کشاورزان به موقع بهای افتابگردان روغنی بهای شیردامداران وغیره نیستی اگر ریگی به کفش نداری
وقتی که باند بازی تو کشور بی داد میکنه.یه سری احمق مثل همین علی مطهری(یاد و خاطره مرتضی مطهری باغیرت و ارزشمندش گرامی)چرت و پرت میگه و کسی هم نیت که بزنه تو دهنش
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک اصولگرا از شما که معلوم نیست به کدام طرف جور یا ناجور وصلید ابراز برائت می کنیم. مومن هیچگاه به برادر دینی خود توهین نمی کند. ما حزب اللهی ها ابزارمان استدلال است و روایات محکم فقهی نه فضاحت و شعبون بی مخ بازی.
البته آن اصلاحی که شما از آن برای هاشمی دم می زنی جز منحرف شدن از آرمان ها وتفکرات حضرت امام و افتادن در دام لیبرالیسم نبوده است آنچه ما از جناب هاشمی دیدیم فقط جنگ قدرت بود و برای رسیدن به این قدرت از هر چیزی استفاده می کردند حال شما می گویید مصلح ثانیا آقای نماینده به جای اینکه به عنوان نماینده مردم بخواهی تفکرات چپندر قیچی خود وامثال هاشمی و دو خردادی های استحاله شده را نقل کنی کمی به فکر مردم باش تو که هیچ اعتباری غیر از منصوب بودن به شهید مطهری نداری لااقل بر پایه افکار پدر رفتار کن او همه عمر خود را بر سر مبارزه با التقاط فکری گذاشت چرا اینگونه فرزندش غرق در تفکرات لیبرالی و از آن بدتر آتش بیار فتنه شبه لیبرال شده است راست می گن فرزندان علما کتاب فروش می شن.
United States
هر کسی که معترض باشد باتوم نیروی انتظامی در انتظارش است یا انگ ارتباط با بیگانه بهترین کار اینست که دولت محترم محلی را مثلا در کویر لوت در نظر بگیرد و مردم و آنانی که به وضع موجود معترض هستند تحت الحفظ به آنجا بروند و صدای اعتراض خود را بلند کنند خدا را شکر دیگر آنجا سطل آشغالی نیست که کسی بتواند اغتشاش کند البته اگه محیط زیست معترض مردم نشود و ادعا نکند و خسارت و حق ورود نخواهد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری مصلحت جامعه این نیست که بنزین گران شود و یارانه قطع شود. مصلحت جامعه این است که دست اختلاسگر قطع شود. فساد اداری و رانت خواری ریشه کن شود. نمایندگان مجلس متخصص و کارشناس متعهد باشند نه آقازاده. کارگزاران نظام دروغ نگویند. برای رانت خواری و قاچاق کالا کمر صنعت داخلی را نکنند. مدیران بی کفایت را برکنار کنند.
111
Iran, Islamic Republic of
هزار تا مثبت .
Iran, Islamic Republic of
ایشان وکیل الدوله هستندو دولت هم اکثریتشان سابقه فتنه گری دارند
Iran, Islamic Republic of
مطهری نفر اول رای تهران در انتخابات بعدی مجلس خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
مطهري سه دوره نماينده تهران بود هر بار ميگفتين دفعه بعد راي نمياره ولي هر بار از قبل بيشتر راي مي آورد و در انتخاب بعدي هم مردم بهترين قاضي هستند
111
Iran, Islamic Republic of
لیاقت تهرانی ها همینه .
Iran, Islamic Republic of
تهرانی ها هنوز نمی دونن این چه فرزند یه وگرنه بهش رای نمیدن
Germany
کاشکی شما هم مثل تهرانیها فکر می کردید . الان مشکلات جامعه حل شده بود .
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردمی که نماینده شون بفکر افزایش قیمت بنزین و قطع یارانه هاست .
شریف مهاجر
Iran, Islamic Republic of
مشگل اصلی اقای علی مطهری تناقض گوئیهای ایشان در مسائل مختلف سیاسی واجتماعی است که در این مدت چند سال مشاهده می شود وبر همین اساس توجه چندانی به مطالب شان نمی شود
ali
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که یه چشم مان بسته و دیگری باز باشه مسائل مطرح از جانب هر مصلحی مانند اقای مطهری را چپکی می بینیم حرفی که اقای مطهری در سال 88در خصوص دو طرف ماجرا گفته اند با سال 96هیچ فرقی نکرده است امروز هم در خصوص مسائل 96نیز به واقع حرف درست و سنجیده ای می زنند برخلاف اقای شریعتمداری که هنوز توی جورج ساروس گیر گرده !!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت زدم.چپکی رو کسی میبینه که برای یک سخنرانی خودش ،همه کشور رو به هم یریزه .ولی درد کارگر وجوان وبی مسکنها را نمیبیند.کور بهتره بگیم تا چپکی دیدن.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای شریعتمداری هم از روز اول گفت که اصل ماجرای 88 زیر سر جرج سوروس بوده ؛ تا سال 96 هم حرفش تغییری نکرده . احدی هم نتونسته حرفش رو تکذیب کنه ؛ چرا؟ الله اعلم
علی
Iran, Islamic Republic of
خود ایشان یکی از ان ... است خدا پدرش را بیامرزد این فرد...
Iran, Islamic Republic of
پدر مدافع اسلام و انقلاب و امام
پسر مدافع منافقین و آشوب طلبان و فتنه گرها و ...
Iran, Islamic Republic of
اگه یه مرد پیدا میشد چوب تو استین این و محمود صادقی میکرد ,سر جاشون مینشستند و حرف مفت نمیزدند
Iran, Islamic Republic of
فعلا که چوب تو آستین شماست چون خیلی جیلیز ویلیز میکنی
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند محروم شهید مطهری را آقای علی مطهری تنها امتیازش فرزند مطهری بودن است وگرنه هیچ فهم درست سیاسی اجتماعی و دینی ندارد . بنطر میرسد از بیماری خود بزرگ بینی رنج می برد وعده ای فرصت طلب با شناخت این ضعف ایشان ، از او در مسیراهداف وسیاستهای مغرضانه گروهی سوء استفاده می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
افسوس میخورم تا هستم و خواهم بود ؟؟ که چرا این نورچشمان آن بزرگان و ادیبان و فیلسوفان خدا جو و خداپرست متقی ؟؟ چرا بوئی از باباهای خود نبرده اند ؟؟؟ هر که میداند چرا ؟؟ ما را هم شیر فهم کند !!!ا
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری که تنها ویژگی اش فرزند شهید مطهری است عوام فریبی میکند والا درد اصلی جامعه والبته وظیفه اصلی مجلس دفاع از حقوق ملت بویژه مبارزه با رانت خواری وحقوق های نجومی و اختلاس گراان دولتی و مدیریت ناکارآمدومخالفت با سیا ست خارجی فصل و رفع تبعیض های درد آور است ، نه دفاع از فتنه گران وطن فروشی که به خاطر دنیاطلبی ، ذلیلامه با سازمان سیا ، انگلیس ، صهیونیست های جایتکار وامیر عبدالله سعودی همراهی نموده اند.خیانت فتنه گران لکه ننگی است بر پیشانی آنها ومدافعان وظن فروش و منافق آنها.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مطهری نماینده شجاع
Iran, Islamic Republic of
شجاع !!!!!!!!! خخخخ.
Iran, Islamic Republic of
تصحیح شده

آقای مطهری که تنها ویژگی اش فرزند شهید مطهری بودن است عوام فریبی میکند والا درد اصلی جامعه والبته وظیفه اصلی مجلس دفاع از حقوق ملت بویژه مبارزه با رانت خواری وحقوق های نجومی و اختلاس گراان دولتی و مدیریت ناکارآمدومخالفت با سیا ست خارجی فشل و رفع تبعیض های درد آور است ، نه دفاع از فتنه گران وطن فروشی که به خاطر دنیاطلبی ، ذلیلانه با سازمان سیا ، انگلیس ، صهیونیست های جایتکار وامیر عبدالله سعودی همراهی نموده اند.خیانت فتنه گران لکه ننگی است بر پیشانی آنها ومدافعان وظن فروش و منافق آنها.
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری نایب رئیس دوم مجلس هستند... تیتر خود را اصلاح کنید
کمی هم منصف باشید!
بخاطر همین بی انصافی ها مردم به شما رای ندادند... یکی از با وجودترین سیاست مردان ایران همین آقای مطهریست البته اشتباهاتی هم دارند اما کسی که با شهامت تمام سخن میگه و نقد میکنه و فارق از دیدگاههای دیگران نظرات خودش را بیان میکنه(حتی گاهی اشتباه) را باید ستود...
Iran, Islamic Republic of
شوراي نگهبان واقعا با اين تاييد كردن امثال مطهري وصادقي
United Arab Emirates
جناب حاج حسین!
شما و همفکرانتان دنبال تامین ملزومات یک خواب زمستانی طولانی باشید شاید با یک دگردیس موفق به بازگشت شوید
مجید
Iran, Islamic Republic of
این بچه را زیادی بزرگ کردید این شخص جز اینکه فرزند مطهری است چه برجستگی های دارد یک اقازاده است ...رسانه ها بیخودی این شخص را بزرگ کردند در دولت قبا چه ادعای طرفداری مردم می کرد فقط ماموریت داشت الان اجازه حرف زدن را ندارد
Iran, Islamic Republic of
مطهری مدرس دوم