پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
سخنگوی ارتش:

۱۲ تکاور نیروی دریایی ارتش در چین مستقر شدند

عملیات راپل برای ورود به نفتکش ایرانی در صورت واگذاری بالگرد‌های چینی
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 581304
امیر تقی‌خانی گفت: چنانچه بالگرد‌های ارتش چین واگذار شود و آن‌ها ریسک این اقدام را بپذیرند، امکان راپل و حضور تکاروان ارتش ایران از ارتفاع بالا برای ورود به نفتکش آسیب‌دیده ایرانی وجود دارد.
۱۲ تکاور نیروی دریایی ارتش در چین مستقر شدند
به گزارش جهان نيوز؛ امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص آخرین خبرها از روند کمک‌رسانی برای نجات کارکنان نفتکش ایرانی سانحه دیده در آب‌های چین اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از بروز حادثه دردناک برای نفتکش ایرانی و عزیزان هموطن حاضر در آن، بلافاصله برای هرگونه کمک و پیگیری های لازم از طریق اعزام افراد زبده و ویژه با مهارت های لازم اعلام آمادگی کرد.

تقی‌خانی افزود: برای این کار نیاز به هماهنگی‌با دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت خارجه بود که که این روند به سرعت انجام شد و روز گذشته یکی تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش بالغ بر 12 نفر از کلاه سبزهای این نیرو که آموزش‌های خاص و ویژه برای این شرایط دیدند، به چین اعزام شدند و این تکاوران هم اکنون در شانگهای هستند.

وی ادامه داد: این تکاوران منتتطرند تا درصورتی که ارتش چین (که در کمیته بحرانی که این کشور تشکیل داده حضور دارد) دستورات لازم رو ابلاغ کند و درصورت واگذاری بالگرد بتوانند از طریق راپل به نفتکش سانحه دیده نفوذ کنند و با در دست داشتن نقشه اماکن این کشتی، به مناطق مورد نظر رفته به کمک هموطنان عزیزمان بشتابند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: البته همه مردم شریف می دانند که این کار، کار بسیار دشوار و خطرناکی است اما چنانچه بالگردها از طریق ارتش چین واگذار شود و آنها ریسک این اقدام را بپذیرند، امکان راپل و حضور تکاوران از ارتفاع بالا وجود دارد.

تقی‌خانی اضافه کرد: امروز عصر نیز رئیس اداره روابط و مناسبات ارتش جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی دو کشور چین و ژاپن در محل تشریفات ارتش دیدار و مراتب نگرانی و اضطراب خانواده های ایرانی را به آنها منتقل و در خواست کرد تا روند مساعدت مقامات و ارتش دو کشور تسریع شود.

وی افزود: وابستگان نظامی چین و ژاپن نیز ضمن اعلام آمادگی ارتش کشورهای خود برای هرگونه کمک رسانی، اعلام کردند مراتب درخواست ارتش جمهوری اسلامی ایران را به مقامات خود منتقل مرده و اظهار امیدواری کردند این ملاقات درجهت تسریع روند این کار دشوار و حساس مفید باشد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
به اين تكاوران عزيز ياد اور ميشويم كه احتياط كنند حادثه ساختمان پلاسكو پيش امده براي اتش نشانان براي انان خداي ناكرده پيش نيايد خيلي احتياط كنند!