کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رویترز: ترامپ‌ تعلیق‌تحریم‌های‌ ایران‌را تمدید می‌کند

22 دی 1396 ساعت 18:39

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ترامپ تعلیق تحریمهای ایران را تمدید می‌کند و فعلا توافق هسته‌ای را حفظ خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز؛ خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز جمعه تمدید تعلیق تحریمهای ایران را امضا میکند و توفق هسته ای را همچنان حفظ خواهد کرد.
 
 این منبع آگاه گفته است، ترامپ احتمالا به کنگره آمریکا و متحدان اروپایی اش یک مهلت زمانی میدهد که برجام را اصلاح کنند و بدون اصلاح برجام ترامپ دوباره تهدید خود در زمینه خروج از توافق را تکرار خواهد کرد.

براساس این گزارش، ترامپ روز جمعه باید دستور العمل اجرایی تعلیق تحریمهای ایران را امضا کند. براساس قانون کنگره، ترامپ باید هر 120 روز اجرای تحریمهای هسته ای ایران را معلق کند.

این منبع آگاه همچنین گفته است ترامپ در عین حال که تعلیق تحریمهای هسته‌ای را امضا میکند تحریمهای هدفمند جدیدی نیز علیه ایران اعمال خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند انتظار می‌رود ترامپ طبق تعهدات آمریکا در برجام تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کند.
استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در یک کنفرانس خبری گفته بود انتظار می‌رود ترامپ در روزهای آینده تحریم‌های جدیدی علیه ایران معرفی کند.

وی در جمع خبرنگاران کاخ سفید گفت: «من انتظار دارم تحریم‌های بیشتری علیه ایران معرفی شود.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه ترامپ چه تصمیمی درباره تحریم‌ها اعلام خواهد کرد گفت: «من در این مورد نظر خاصی اعلام نمی‌کنم. رایزنی‌ها در این مورد در جریان است.»
 
منبع: فارس


کد مطلب: 581266

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/581266/رویترز-ترامپ-تعلیق-تحریم-های-ایران-را-تمدید-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com