جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

موضع پلیس در خصوص طرح ترافیک جدید

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 581254
سخنگوی ناجا در خصوص موضع پلیس در طرح ترافیک جدید، دستگیری‌های هوشمند پلیس در ناآرامی‌های اخیر، نظارت بر عملکرد مأموران ناجا و آموزش همگانی سخن گفت.
موضع پلیس در خصوص طرح ترافیک جدید
به گزارش جهان نيوز؛ سردار منتظرالمهدی در خصوص طرح ترافیک جدید در پاسخ به این سوال که متولی اصلی کنترل ترافیک در شهرها کیست و پلیس چه نقشی در ارائه چنین طرح‌هایی دارد، اظهار داشت: مسئولیت با شهرداری و شورای ترافیک است که در رأس آن شهردار قرار دارد، اما طبیعتاً نظرات کارشناسی را از پلیس می‌گیرند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: رئیس پلیس راهور تهران در این خصوص مذاکراتی داشته و اعلام کرده‌ است که این کار نیاز به کار کارشناسی در حوزه راهنمایی و رانندگی دارد.

سردار منتظرالمهدی تأکید کرد: پلیس باید تبعات چنین طرحی را بررسی کند و دوستان در شهرداری نیز یقین بدانند که نظرات کارشناسی پلیس خیرخواهانه و تخصصی است.

وی در خصوص نوسازی ناوگان پلیس گفت: وقوع چنین اتفاقی در پلیس مستلزم بودجه و امکانات است؛ برای داشتن پلیسی هوشمند، مدیریتی هوشمند و در ادامه، سازه‌ها و امکانات نوین مورد نیاز است و باید در این قضیه منتظر باشیم که بودجه‌ای در زمینه اختصاص یابد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در خصوص بودجه عمرانی در مرزبانی ناجا گفت: با گستره فعالیتی که نیروی انتظامی دارد، هم از لحاظ ارتباطات، پشتوانه، نیروی انسانی و ... باید بودجه کافی به پلیس تعلق گیرد.

وی در خصوص بیانات فرمانده ناجا در خصوص دستگیری‌های هوشمند پلیس در ناآرامی‌های اخیر، گفت: در این اتفاقات اخیر که صغیر و کبیر پلیس را پیروز در میدان می‌دانند، آموزش‌هایی که پلیس قبلاً برای نیروهای خود اعمال داشته، مفید بوده است.

منتظرالمهدی افزود: وجود یگان‌های ویژه و ضداغتشاش در هر جامعه‌ای نشانه دموکراسی بودن آن است؛ این نیروها، نیروهایی تربیت‌شده هستند که کمترین هزینه را برای جامعه به عهده دارند؛ آنها آمادگی لحظه‌ای دارند و روزانه آموزش می‌بینند تا بتوانند هوشمندانه عمل کنند.

سخنگوی ناجا به اغتشاشات اخیر پرداخت و ادامه داد: مأموران ما در ناآرامی‌های اخیر خویشتنداری کرده و با مدیریت بر هیجانات خود به انجام وظیفه پرداختند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد: در قضیه اخیر متأسفانه خسارت‌هایی به جامعه وارد شد اما پلیس با همکاری خوب مردم توانست لیدرهای اصلی اغتشاشات را دستگیر کند.

وی گفت: مأموران نیروی انتظامی در ناآرامی‌های اخیر فقط با سلاح‌های بازدارنده وارد عمل شده و سعی کردند با خویشتن‌داری و مدیریت بر ناآرامی‌ها، غائله را فرو بنشانند که الحمدلله غائله تهران بعد از دو روز فروکش کرد؛ البته باید گفت مردم ما وقتی که فهمیدند که تعدادی اغتشاشگر وارد جمع آنها شده‌اند بلافاصله صف خود را جدا کردند و پلیس توانست با همکاری مردم و اشراف اطلاعاتی عوامل اصلی اغتشاشات را دستگیر کند.

وی به محل برگزاری تجمعات در ناآرامی‌های اخیر پرداخت و گفت: جاهایی که اغتشاشگران در آن جمع می‌شدند به خودی خود شلوغ بود و آنها از پتانسیل افراد استفاده می‌کردند؛ طبیعی بود که مردم باید صف خود را جدا بکنند و مردم ما آنقدر هوشیار بودند که وقتی متوجه نفوذ دشمن شدند، صف خود را از آنها جدا کردند.

معاون اجتماعی ناجا با تأکید بر آموزش همگانی، به حضور افسران پلیس در مجامع آموزشی از مهدکودک، دبستان، دبیرستان، دانشگاه، مساجد و... پرداخت.

وی در خصوص نظارت بر عملکرد کارمندان و مأموران پلیس گفت: همواره دغدغه فرماندهان و مدیران ناجا پالایش درون‌سازمانی است؛ سامانه 197 در این زمینه اصلی‌ترین نقش را عهده‌دار است؛ مردم در این سامانه هم عیب و ایراد و هم تقدیر و تشکر خود از پلیس را ثبت می‌کنند و بازرسی، حفاظت و خود فرماندهان نیز بر عملکرد مأموران خود نظارت کامل دارند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: باید تلاش شود که نیرویی که در کف خیابان مشغول به خدمت است، کمترین مسأله و مشکل را با مردم داشته باشد؛ البته باید هوای پرسنل را هم داشت و آنها را از نظر حقوق و مزایا و امکانات دیگر تأمین کرد.

وی ادامه داد: البته در برخی موارد ما به دنبال بدرفتاری‌های برخی پرسنل، برخورد و تنزیل درجه را داشته‌ایم تا مردم این اطمینان را داشته باشند که پلیس همواره بر کار پرسنل خود نظارت کامل دارد.

منتظرالمهدی در پاسخ به این سؤال که به عملکرد حوزه اجتماعی پلیس چه نمره‌ای تعلق می‌گیرد، گفت: شما و مردم باید به ما نمره بدهید، ما خیلی باید کار کنیم، البته خیلی هم کار کرده‌ایم، این را باید بگویم تا مردم بدانند که بچه‌های ما شب و روز تلاش می‌کنند و تلاش آنها ستودنی است.

سخنگوی نیروی انتظامی با تأکید بر این مطلب که وضعیت امنیتی کشور در حال حاضر خوب است، اعلام کرد: هم اکنون اشراف اطلاعاتی کامل بر اوضاع داریم و آمادگی حداکثری در برابر کنش حداقلی؛ البته باید تأکید کنم که امروز ادبیات پیشگیری در نیروی انتظامی مقدم بر اقدامات مقابله‌ای است.

منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *