کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اکنون زمان حمله آمریکا به کره‌شمالی است

22 دی 1396 ساعت 8:35

نشریه فارین پالیسی نوشت: واشنگتن هنوز فرصت دارد با حمله به تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی، جهان را از خطری بزرگ نجات دهد.


به گزارش جهان نیوز؛ نشریه «فارین پالیسی» در یادداشتی تحت عنوان «اکنون زمان بمباران کره شمالی است» به بررسی بحران شبه جزیره کره پرداخته و نوشت هنوز هم بمباران تاسیسات هسته‌ای پیونگ‌یانگ در جهت منافع امنیت ملی آمریکا است.
 
در ابتدای این یادداشت با اشاره به مذاکرات اخیر مقامات کره شمالی و جنوبی، آمده است: اما همواره کره شمالی به پیشبرد اهدافش یعنی استقرار چندین موشک بالستیک قاره‌پیما مجهز به کلاهک هسته‌ای، ادامه داده است.

فارین پالیسی با بیان اینکه هر آزمایش موشکی کره‌شمالی، فرصتی برای آمریکا بود تا کاری که اسرائیل در سال‌های 1981 و 2007 علیه عراق و سوریه انجام داد، اجرا کند، نوشت: خوشبختانه واشنگتن هنوز فرصت دارد به زرادخانه اتمی کره‌شمالی حمله کند.

این نشریه سپس دلیل اینکه آمریکا تا کنون این حمله را انجام نداده، بررسی کرد: یک دلیل اشتباه که مانع حمله به کره‌شمالی شده، ترس از انتقام‌جویی مستقیم است. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مکررا گزارش داده‌اند که کره‌شمالی هم‌اکنون موشک‌های بالستیکی مجهز به کلاهک‌ هسته‌ای در اختیار دارد که می‌تواند خاک ایالات متحده را هدف قرار دهد.

فارین پالیسی با «اغراق‌آمیز» خواندن این گزارشات، افزود: افسران ارتش آمریکا از واژه «دریای آتش» برای توجیه انفعال خود استفاده می‌کنند. البته درست است که کره‌شمالی می‌تواند با استفاده از موشک‌های رایج با حمله به کره جنوبی از آمریکا انتقام بگیرد. اما این آسب‌پذیری نباید سیاست‌های آمریکا را فلج کند.

دلیل دیگری که به زعم این نشریه، به هیچ‌وجه متقاعد کننده نیست، این است که نظامیان آمریکایی معتقدند نابود کردن تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی به هزاران پرواز عملیاتی جهت بمباران آنها نیاز دارد. این در حالی است که تمام تاسیسات هسته‌ای کره شمالی چیزی کمتر از 30 مرکز است.

فارین پالیسی در پایان با بیان اینکه هنوز هم برای آمریکا وقت باقیست تا خطر گسترده کره‌شمالی برای جهان را پیش از عملیاتی شدن، نابود کند، تاکید کرد: درست است که اسرائیل، هند و پاکستان چنین سلاح‌هایی را دارند اما کره شمالی متفاوت است. سیاست‌های آمریکا باید حقیقت را پیش از آن که دیر شده باشد، دریابد.
 
منبع: فارس
 


کد مطلب: 581224

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/581224/اکنون-زمان-حمله-آمریکا-کره-شمالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com