کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدردانی یک رهبر ارکستر از مدیر دولتی

21 دی 1396 ساعت 15:40

ارکستر «نیلپر» مجموعه منتخب ارکستر فستیوال بین المللی معاصر تهران در اولین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای آثار منتخب خود در حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، ارکستر «نیلپر» به رهبری نوید گوهری به عنوان مجموعه منتخب فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران چهارشنبه ۲۱ دی در اولین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای آثار منتخب خود در تالار رودکی تهران پرداخت، این در حالی است که فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به همراه تعداد دیگری از هنرمندان به عنوان مهمان ویژه در کنسرت حضور داشتند.

«سمفونی برای سیم آزاد» لوئیس اندریسن، «نیایش و کیهان» ارنستو فرری، «حلقه های لرزان» جان آدامز و اجرای آثاری از موتزارت، ویوالدی، برامس، ادوارد گریک، چایکوفسکی، بورن، دی وراک و حشمت سنجری بخش های مختلف کنسرت شب گذشته ارکستر «نیلپر» را تشکیل می دادند.



نوید گوهری رهبر ارکستر، احسان تارخ مدیر ارکستر، بابک کوهستانی کنسرت مایستر، پویا دهلاری، آناهیتا واحدی، فرمهر بیگلو، یاسمن کشاورزی، صبا علی محمدی نوازندگان ویولن، کاوه تسعیری و سهراب جلایی نوازندگان آلتو، ماکان خویی نژاد و سهراب ملک زاده نوازندگان ویولنسل، فرشید پاتی نیان کنترباس و امیرحسین حیدری دستیار اجرا اعضای ارکستر «نیلپر» در کنسرت شب گذشته بودند.

نوید گوهری رهبر ارکستر «نیلپر» در بخشی از اجرای برنامه ضمن قدردانی از حضور تماشاگران برای این اجرا گفت: مفاهیم مورد نظر ارکستر «نیلپر» برگرفته از موسیقی معاصر است که ارتباط مستقیمی با جامعه و مردم امروز دارد و من از آقای طالبی به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی می کنم که از مجموعه ارکستر نیلپر و فستیوال بین المللی معاصر تهران همواره حمایت های خوبی داشته اند.


ارکستر نیلپر یکی از ارکسترهای فعال بخش خصوصی در تهران است که از سال ۸۳ تاسیس شد. این مجموعه در سال های فعالیت خود همواره تمرکز اجراهای صحنه ای خود را بر اجرای آثار موسیقی معاصر از آهنگسازان ایرانی و بین المللی حفظ کرده است. ضمن اینکه همکاری با نوازندگان جوان به عنوان سولیست و امکان حضور آنان در صحنه های رسمی موسیقی نیز بخش دیگری از اهداف گروه در این سال ها بوده است. این ارکستر از سال ۹۶ در کنار برنامه های فصلی مستقل به عنوان ارکستر ثابت فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران نیز فعالیت خود را انجام می دهد.

منبع:مهر


کد مطلب: 581189

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/581189/قدردانی-یک-رهبر-ارکستر-مدیر-دولتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com