کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید احمدی

21 دی 1396 ساعت 15:07

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید احمدی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.


به گزارش جهان نیوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شهید رحیم احمدی سال 1344 در روستای «گرده بن» از توابع شهرستان پیرانشهر به دنیا آمد،به علت فقر مادی نتوانست به محیط مدرسه قدم بگذارد، ولی با این همه شهید از لحاظ اخلاقی در سطح وسیعی قرار داشت و اخلاق اسلامی و شایسته اش همیشه زبانزد خاص و عام بود. از نظر اجتماعی نیز شهید بسیار فهمیده و خوش برخورد بود و همه را به دیده احترام می نگریست.قبل از انقلاب شهید همراه با كار و تلاش در فعالیت هایی كه بر ضد رژیم ستمشاهی انجام می شد، شركت می جست، ولی بیشتر فعالیت های ایشان بعد از پیروزی انقلاب بود.

شهید  به خاطر تنفر و انزجار شدید از ضدانقلابیون از بدو پیروزی انقلاب همیشه با سپاه پاسداران همكاری می كرد و شب و روز در تلاش بود تا به نحوی به مقر ضدانقلابیون نفوذ كرده و از نقشه پلید آنها، سپاه پاسداران را آگاه سازد و نقشه های شوم آنان را كه به وسیله استكبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی طراحی می شد، نقش بر آب بكند و در این راه نیز به خاطر خلوص نیت و ایمان به قرآن تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر می گذاشت. به سبب همكاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندین بار از طرف ضدانقلابیون مورد تهدید قرار گرفته، لیكن به خاطر دفاع از آرمان های مقدس انقلاب همه این تهدیدها را پوچ می انگاشت و همیشه سعادت خویش را در خدمت و اسلام و قرآن می دانست و پشتیبانی خود را در همه حال از انقلاب اسلامی اعلام می داشت. او همیشه به برادران و دوستانش سفارش می كرد كه همیشه حامی و یار و یاور انقلاب باشید و در راه اسلام و انقلاب گام بردارید و از فرمایشات امام اطاعت كنید كه سعادت و خوشبختی مرهون این فعالیت هاست.

بعد از سالها فعالیت و خدمت به اسلام و انقلاب و جانفشانی، ضدانقلابیون از خدا بی خبر در پی تهدیدهای مكرر، چون نتوانستند او را از راهی كه انتخاب كرده بود، منصرف سازند، در مورخ 63/8/28 به هنگام شب ناجوانمردانه، به محل سكونت وی یورش برده و او را به شهادت رساندند.

پیكر مطهر شهید احمدی پس از تشییع در گلزار شهدای روستای «گرده بن» دفن گردید.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 581172

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/581172/گوشه-ای-زندگی-نامه-شهید-احمدی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com