پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

طلافروشی ها حتما به مشتریان فاکتور ارائه کنند

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 581117
محمد کشتی با اشاره به مشکلات پیش آمده به دلیل مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های گذشته اظهار کرد: داشتن و ارائه کردن فاکتور به دلیل ثبت شدن معاملات در دفتر مخصوص طلافروشان اجباری است.
طلافروشی ها حتما به مشتریان فاکتور ارائه کنند
به گزارش جهان نيوز، محمد کشتی آرای درخصوص خرید طلا با فاکتور گفت: تمام واحدهای صنفی طلا فروشی هنگام فروش موظف به ارائه فاکتور به خریداران هستند و درزمان ارائه فاکتور تفاوتی بین طلایی با وزن کمتر از یک گرم و یا بیشتر از آن وجود ندارد و فاکتور به تمامی محصولات تعلق می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده به دلیل مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های گذشته اظهار کرد: داشتن و ارائه کردن فاکتور به دلیل ثبت شدن معاملات در دفتر مخصوص طلافروشان اجباری است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: خریداران نیز در هنگام تهیه طلا و جواهر باید تقاضا کننده فاکتور کالای خریداری بوده و درحفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

همچنین در هنگام خرید طلا و محصولات آن به عنوان هدیه حتما فاکتور مربوطه را با نام صاحب هدیه تهیه کنند.
کشتی آرای درادامه به تبعات نداشتن فاکتور برای طلا اشاره و تصریح کرد: طلای بدون فاکتور در هنگام فروش در واحدهای مجاز طلا فروشی خریداری نخواهد شد.

وی در خصوص طلاهایی که فاکتور خود را گم کرده و یا به هر دلیلی بدون فاکتور هستند، گفت: قانون برای این شرایط پیش بینی های داشته بدین صورت که فرد صاحب طلا می‌تواند کالای خود را به واحد مجاز طلا فروشی که شناخت از او دارد فروخته و نشانی کامل خود را در آن واحد به ثبت رساند تا اگر پس از آن مشکلی پیش آمد فروشنده و صاحب مغازه پاسخگو باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص ویژگی‌های تشخیص اصالت طلا گفت: یکی از الزامات طلا هک شدن برند سازنده و عیار آن بر روی طلا است.

کشتی آرای در پایان خاطر نشان کرد: خریداران حتما در نگهداری فاکتور طلا اهتمام ورزند و در کنار آن عکسی از فاکتور را نگهداری کنند تا در صورت گم شدن فاکتور به عکس و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند، همچنین فاکتور را به دور ازمحل طلا نگهداری کنند تا در صورت سرقت فاکتور آن حفظ شود.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *