سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ترامپ دستگاه قضایی آمریکا را معیوب خواند

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 581059
دونالد ترامپ در واکنش به ناکامی جدیدی در محدود کردن مهاجرت، دستگاه قضایی کشورش را "غیرمنصف و معیوب" توصیف کرده است.
ترامپ دستگاه قضایی آمریکا را معیوب خواند
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، یک قاضی فدرال سه‌شنبه با صدور حکمی اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را برای لغو برنامه حمایت از کودکان مهاجری که به طور غیرقانونی با والدینشان به آمریکا آمده‌اند، تعلیق کرد.

ویلیام آلساپ، قاضی فدرال در سانفرانسیسکو گفته، تا زمانی که مسائل حقوقی این پرونده حل شود، این برنامه به قوت خود باقی است.

این اولین باری نیست که قضات آمریکایی احکام مهاجرتی دونالد ترامپ را متوقف می‌کنند.

حدود سه ماه پیش هم یک دادگاه فدرال در هاوایی، با صدور حکمی سومین فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را متوقف کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این برنامه در آمریکا تحت عنوان برنامه "داکا" مطرح است و از سال ۲۰۱۲ میلادی راه‌اندازی شده و بیشتر استفاده کنندگان آن شهروندان مکزیک و کشورهای آمریکای لاتین هستند که به آمریکا آمده‌اند.

این برنامه حمایتی که در آمریکا به "تعلیق اقدام برای [تسهیل] ورود کودکان" مصطلح شده است در زمان دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا راه‌اندازی شد و حدود ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

بر همین اساس، افراد تحت پوشش این برنامه دارای مجوز موقت برای کار و تحصیل هستند.

دولت دونالد ترامپ حدود چهار ماه پیش (سپتامبر) چنین برنامه‌ای را لغو کرد اما اجرای تصمیم خود را تا ماه مارس به تعویق انداخت تا برنامه‌ای جایگزین طراحی شود.

اظهارات دونالد ترامپ در حالی بیان شده که کاخ سفید چهارشنبه حکم این قاضی را "خشم آور" خواند.

بر اساس حکمی که قاضی لس آنجلس صادر کرده، دولت فدرال مجبور نیست درخواست‌های جدید افرادی را که هیچ وقت تحت حمایت این برنامه نبوده‌اند به جریان بیندازد، اما درخواست کسانی که که در حال حاضر از این حمایت‌ها بهره می‌برند را تمدید می‌کند.

حکم دادگاه ممکن است مذاکرات دونالد ترامپ و رهبران کنگره آمریکا را درباره اصلاحات مهاجرتی پیچیده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *