جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

​استقبال شورای امنیت از مذاکرات میان دو کره

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 581030
شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان کره شمالی و کره جنوبی منجر به کاهش تنش‌ها و خلع سلاح اتمی در این شبه جزیره شود.
​استقبال شورای امنیت از مذاکرات میان دو کره
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل ضمن استقبال از مذاکرات میان دو کره گفت: این مذاکرات می‌تواند فرصتی را برای ایجاد اعتماد و اطمینان در شبه جزیره کره به وجود آورد.

شورای امنیت به دنبال برگزاری نشست غیرعلنی روز چهارشنبه در خصوص نشست مقامات ارشد کره شمالی و کره جنوبی بیانیه‌ای را منتشر و در آن ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات منجر به کاهش تنش‌ها و خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره شود.

این نشست غیرعلنی به درخواست سوئد و لهستان برگزار شد.

اولاف اسکوگ، سفیر سوئد در سازمان ملل پس از این نشست گفت: تصمیم کره شمالی برای شرکت در المپیک زمستانی یک تحول مثبت است.

وی ضمن استقبال از توافق به وجود آمده در خصوص ادامه مذاکرات در سطح نظامی میان دو کره و برقراری مجدد خط تلفن نظامی بین دو کره گفت: این‌ها کانال‌های مثبتی هستند که از به وجود آمدن سوء تفاهم جلوگیری کرده و تنش‌ها را کاهش می‌دهند.

خیرت عمروف نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، پس از این نشست غیرعلنی گفت: شورای امنیت سازمان ملل از مذاکرات صورت گرفته میان دو کره استقبال کرده و امیدوار است این مذاکرات منجر به خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره شود.

وی افزود: اعضای شورای امنیت از اقدامات و ارتباطات اخیر میان دو کره استقبال کردند. آن‌ها تاکید دارند که چنین مذاکرات اولیه‌ای میان کره شمالی و کره جنوبی می‌تواند فرصت‌هایی را برای ایجاد اعتماد در شبه جزیره کره به وجود آورد، تنش‌ها را کاهش دهد و منجر به خلع تسلیحات اتمی شود.

این دیپلمات قزاق در ادامه گفت: شورای امنیت تاکید دارد که کره شمالی و دیگر کشورهای عضو این سازمان باید با جدیت کامل از تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت پیروی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *