کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میرسلیم

آخرین توصیه هاشمی در مجمع تشخیص چه بود؟

21 دی 1396 ساعت 4:00

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عدم وجود زاویه بین رئیس جمهور و رهبری را آخرین توصیه مرحوم هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز ۱۹ دی دانست.


به گزارش جهان نیوز؛ سیدمصطفی میرسلیم به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ارتباط با شخصیت وی و اقداماتش اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله هاشمی تصمیمات سیاسی اثرگذاری می‌گرفت که منجر به گردهمایی و اتحاد بزرگان انقلاب می‌شد.

وی ادامه داد: مرحوم هاشمی در این زمینه کوشید و موفقیت‌های بزرگی را هم به دست آورد. فکر می‌کنم که همین رویه هم باعث شد تا در طول ۲۰ سال خدمتش به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بتواند در سیاست‌های کلی نظام اثر مثبت بگذارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت‌ها در عمل نتوانستند قدر هاشمی را بدانند، افزود: ویژگی‌های سیاسی و خدماتشان متعدد بود. در مجموع بینش سیاسی‌شان قوی بود و همواره نگران کشور بودند.

میرسلیم در ارتباط با برخی از اعتراضات هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۸۸ عنوان کرد: به نظر ایشان می‌رسید که در انتخابات سال ۸۸ عده زیادی تخلف شده و ما بعدا به ایشان عرض کردیم که این‌طور نیست.

وی بر همین اساس یادآور شد: وجود تخلف در انتخابات امری طبیعی است و اکنون هم وجود دارد اما آن میزانی که در سال ۸۸ به آن معتقد بودند اشتباه بود. ایشان هم سخنان ما را عملا قبول کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به آخرین توصیه هاشمی در آخرین جلسه کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز ۱۹ دی سال گذشته اشاره کرد و افزود: ایشان وقتی دیدند که مسائل انرژی کشور به حالت بغرنج درآمده است، “گفت، راه حل مسائل پیچیده کشور در این است که بین رئیس جمهور و رهبری اختلاف وجود نداشته باشد و این تجربه موفقی بود که من در دوران ریاست جمهوری داشتم.”

میرسلیم در پایان در پاسخ به این سوال که اگر هاشمی در قید حیات بود، با توجه به شرایط فعلی چه موضعی را اتخاذ می‌کرد، گفت: قطعا ایشان از کسانی بودند که مشوق فعالیت‌های ارزنده انقلابی بودند و سعی می‌کردند در جهت متحدکردن آحاد مختلف مردم در برابر بیگانگان و دشمنان حرکت کنند.

منبع:تهران نیوز


کد مطلب: 580926

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/580926/آخرین-توصیه-هاشمی-مجمع-تشخیص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com