کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۳کشته در کالیفرنیا بر اثر جاری شدن گل و لای

20 دی 1396 ساعت 15:53

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: پس از آتش سوزی های گسترده اخیر، براثر بارش های شدید درمناطق جنوبی کالیفرنیا رانش زمین و جاری شدن رودخانه ای از 'گل و لای ' روی داد که تاکنون 13 نفر دراین ارتباط جان خود را از دست داده اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، این شبکه افزود:بیشتر خسارت و تلفات جانی درمنطقه ساحلی 'مونتسیتو' (Montecito) از ناحیه 'سانتاباربارا'(Santa Barbara) واقع در جنوب کالیفرنیا روی داد.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: به دنبال آتش سوز های گسترده در نواحی جنوبی ایالت کالیفرنیا که در چند دهه اخیر دامنه و وسعت آن بی سابقه بوده است، بارندگی های شدید، منطقه را مستعد رانش زمین و جاری شدن گل ولای کرد.
بنابراین گزارش، 'بیل براون' (Bill Brown)کلانتر ناحیه سانتا باربارا از افزایش شمار تلفات این حادثه طبیعی دراین بخش از ایالت آمریکا خبر داد.

این شبکه خبری افزود: جاری شدن گل ولای در برخی مناطق مونتسیتو بسیاری از منازل مسکونی را درخود فرو برد و راه های ارتباطی را به زیر خود کشید، در روز دوشنبه و پیش از وقوع توفان و بارندگی شدید درابتدا به شش هزار نفر و پس از آن به 20 هزار نفر از ساکنان منطقه سانتاباربارا دستور تخلیه داده شده بود.

به گزارش ایرنا، پیش از بارندگی های شدید، آتش سوزی مهیبی موسوم به 'توماس' 273هزار و 400 جریب (برابر با 110هزار و 641 هکتار) از نواحی 'ونچورا' (Ventura) و 'سانتا باربارا' (Santa Barbara)در بخش جنوب غربی لس آنجلس را خاکستر کرد.
آتش سوزی موسوم به توماس که از چهارم دسامبر (برابر با 13 آذر ماه) تا اول دی ماه ادامه داشت از لحاظ وسعت از آتش سوزی موسوم به 'سدار' (Cedar) سال 2003 نیز وخیم تر و گسترده تر اعلام شده بود.

کارشناسان با در پش بودن توفان و بارش های شدید در مناطق جنوبی و جنوب غربی ایالت کالیفرنیا نسبت به شسته شدن زمین و جاری شدن گل و لای در نواحی جنوبی کالیفرنیا هشدار داده بودند.
 


کد مطلب: 580880

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/580880/۱۳کشته-کالیفرنیا-اثر-جاری-شدن-گل-لای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com