پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دولت چک روی لبه تیغ رای اعتماد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 580849
نخست‌وزیر جمهوری چک احتمالا امروز (چهارشنبه) از پارلمان رای عدم اعتماد می‌گیرد. او متهم است که امپراتوری تجاری‌اش به صورت غیر قانونی سوبسیدهایی را یک دهه پیش از اتحادیه اروپا گرفته است.
دولت چک روی لبه تیغ رای اعتماد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حزب ای‌ان‌او آندری بابیس، نخست‌وزیر میلیاردر چک در انتخابات اکتبر با اختلاف زیادی پیروز شد اما نتوانست اکثریت مطلق را به دست آورد و برای جلب نظر شرکا به زحمت افتاد.

اگر دولت اقلیت او که دسامبر روی کار آمد رای عدم اعتماد بگیرد، تا زمان تشکیل دولت جدید در قدرت می‌ماند. گرچه میلوش زمان، رئیس‌جمهوری چک وعده داده است که به او فرصت دوباره‌ای بدهد اما هشت حزب دیگر مجلس نمایندگان پارلمان چک به دلیل اتهامات جعل و سوءاستفاده از بابیس حمایت نمی‌کنند. او تمامی اتهامات را رد می‌کند.

از دست دادن رای اعتماد پارلمان به معنای چند هفته و یا چند ماه مذاکرات سیاسی است و مخالفان بابیس فرصت بیشتری می‌یابند تا برای برکناری او از پست نخست‌وزیری تلاش کنند.
 
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *