پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لغو فرمان ترامپ در آمریکا

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 580818
یکی از قضات آمریکا فرمان دونالد ترامپ مبنی بر لغو برنامۀ محافظت از کودکان مهاجر را متوقف کرد.
لغو فرمان ترامپ در آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل ازمهر، «ویلیام السوپ» قاضی منطقه‌ای در سانفرانسیسکو طی حکمی اعلام کرد که تا زمان پایان روند دادخواهی و بررسی فرمان دونالد ترامپ، اجرای برنامه Daca باید به قوت خود باقی بماند.

برنامه «Daca» در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط باراک اوباما تایید شد و از آن زمان توانست از اخراج حدود ۸۰۰ هزار کودک و نوجوان جلوگیری و از حق کار قانونی آنها حمایت کند.

این برنامه از کودکانی که توسط والدینشان بطور غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند و اکنون در معرض خطر اخراج قرار داشتند، محافظت می‌کرد. رئیس جمهوری آمریکا در ماه سپتامبر تصمیم گرفت تا به این برنامه پایان دهد.

کودکان و نوجوانان فاقد اسناد قانونی که تحت حمایت برنامه «Daca» قرار می‌گیرند به «Dreamers» مشهور هستند. پس از صدور فرمان لغو این برنامه توسط دونالد ترامپ، چندین ایالت و سازمان و همچنین شمار قابل توجهی از شخصیت های حقیقی و حقوقی از مراجع قضایی خواستند تا برای حفظ این برنامه و محافظت از این نوجوانان وارد عمل شوند.

دونالد ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در چهارچوب سیاست های ضدمهاجرتی خود به برنامه «Daca» پایان دهد و کنترل‌های مرزی را بیشتر کند تا به این ترتیب فرصت های شغلی بیشتری برای کارگران آمریکا فراهم شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *