پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
انارکی‌محمدی:

دولت بایدیارانه دهکهای بالای جامعه راحذف کند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 580766
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: دولت باید صرفا یارانه دهک‌های بالای جامعه را حذف و منابع آن را صرف افزایش یارانه نیازمندان کند.
دولت بایدیارانه دهکهای بالای جامعه راحذف کند
به گزارش جهان نيوز، احمد انارکی‌محمدی عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر ضرورت شفافیت لایحه بودجه، اظهار کرد: یکی از ملزومات اساسی بودجه آن است که شفافیت لازم را داشته باشد تا مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار گیرد.

وی درباره میزان شفافیت لایحه بودجه سال ۹۷، ادامه داد: لایحه بودجه سال ۹۷ تا حدودی نسبت به سال‌های گذشته شفاف‌تر شده است و محتوای این لایحه به خوبی در رسانه‎ها انعکاس یافته و مردم هم از آن با خبر هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی درباره پیشنهاد دولت برای حذف بخشی از یارانه‌بگیران، تصریح کرد: دولت باید بررسی‌های دقیق کارشناسی شده را در دستور کار قرار دهد و صرفا یارانه دهک‌های بالای جامعه را حذف کند.

انارکی‌محمدی با اشاره به مکانیسم دولت برای حذف یارانه اقشار پردرآمد در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: دولت قطعا بر اساس داشته‌ها و اطلاعات خود اقدام می‌کند زیرا امروز دسترسی‌ها و نرم افزار‌ها برای شناسایی افراد بیشتر شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه بر اساس اطلاعات دستگاه‌های حمایتی افراد نیازمند کاملا مشخص هستند، خاطرنشان کرد:  منابع حاصل از حذف یارانه نقدی دهک‌های ثروتمند، باید به افزایش یارانه نیازمندان و اشتغالزایی اختصاص داده شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *