چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
وزیر فرانسوی:

سفر ماکرون به ایران در دستور کار قرار دارد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 580712
وزیر مشاور دولت فرانسه در امور اروپایی گفت که سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به ایران در دستور کار قرار دارد.
سفر ماکرون به ایران در دستور کار قرار دارد
به گزارش جهان نيوزبه نقل از العالم، ناتالی لوازو در مصاحبه با "رادیو کلاسیک" اعلام کرد سفر رئیس جمهوری فرانسه به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار بوده و وزیر اروپا و امور خارجه این کشور به منظور آماده سازی آن به تهران سفر خواهد کرد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی رئیس جمهور فرانسه به تهران سفر خواهد کرد؟ اظهار داشت: هنگامی که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به ایران برود، زمان تدارک دیدن سفر رئیس جمهوری نیز فرا خواهد رسید. باید با همه گفتگو کرد، حتی زمانی که دارای نقطه نظرات گوناگونی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وقایع اخیر در ایران اظهار داشت: معتقدم که باید بسیار محتاط بود. آنچه رئیس جمهور انجام داد، به خصوص در تماس با رئیس جمهور ایران، خواندن به خویشتن داری، یادآوری حق اعتراض کردن و لزوم حفظ نظم با احترام به آزادی ها می باشد.

 از سال 1976 تا به امروز یعنی سه سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مکرون نخستین رئیس جمهوری فرانسوی خواهد بود که به ایران سفر می کند.

فرانسه یکی از کشورهای گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران بود و پاریس همواره بر پایبند بودن اروپا به توافق هسته ای وین تاکید کرده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *