جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ظریف توجهی نمی‌کند

۱۸ ماه است در بلغارستان سفیر نداریم

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 580687
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان گفت: ایران ۱۸ ماه است که در بلغارستان سفیر ندارد.
۱۸ ماه است در بلغارستان سفیر نداریم
به گزارش جهان  نیوز به نقل از تسنیم، احمد علیرضا‌بیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر این گروه به صوفیه، گفت:در این سفر اعضای گروه دیدار‌هایی با رئیس و نایب رئیس پارلمان بلغارستان، و روسای کمیسیون‌های تخصصی  این کشور داشتند و از نزدیک با شیوه قانون‌گذاری بلغارستان آشنا شدند.
وی با بیان اینکه در این سفر مشخص شد که در حدود 18 ماه است که ایران در بلغارستان سفیر ندارد، افزود: همچنین در این سفر مشخص شد که مسئولان بلغارستان از این وضعیت چندان رضایت ندارند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان با بیان اینکه زمینه بسیار خوبی برای توسعه روابط بین 2 کشور وجود دارد که ما آن را قربانی تاخیر معرفی سفیر کرده‌ایم، گفت: طی چند ماه آینده بلغارستان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواهد شد، طبیعتاً می‌توان از لابی این کشور برای پیشبرد اهداف در این اتحادیه استفاده کرد تا شرایط بهتری را برای ما در ارتباط با اتحادیه اروپا فراهم کند.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه با ارتقا سطح روابط بین 2 کشور می‌توان از موقعیت جغرافیایی این کشور استفاده کرد، ادامه داد:بلغارستان می‌تواند امکاناتی برای ترانزیت در حاشیه دریای سیاه در اختیار ما بگذارد و همچنین این کشور می‌تواند بازار خوبی برای محصولات پتروشیمی ما باشد.

وی با بیان اینکه عدم حضور سفیر کشورمان در بلغارستان در مواقعی به ضرر کشورمان تمام می‌شود، ادامه داد:به طور نمونه اخیراٌ سران رژیم صهیونیستی تلاش داشتند برخی اقدامات خرابکارانه در صوفیه را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند که حضور سفیر کشورمان در بلغارستان می‌توانست اوضاع را به نفع کشورمان به نسبت بهتری مدیریت کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه حضور سفیر می‌تواند پیش زمینه‌ها و پیش فرض‌ها را از بین ببرد، گفت: درباره نداشتن سفیر در بلغارستان تذکر و نامه نگاریی با وزیر امور خارجه داشته‌ام که تا کنون پاسخی به بنده نداده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *