پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

نا امیدی بازیگر اخراجی‌ها از سینمای ایران

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 580475
بازیگر فیلم "دیده بان" گفت: به عنوان یک بازیگر مگر می شود سالها کار کرد و بعد دلتنگ بازی نشد. من هم تبعاً در این سالها به شدت دلتنگ بازگشت به سینما و بازی در این عرصه هستم اما دیگر کاری نیست که بخواهم در مورد آن صحبت کنم.
نا امیدی بازیگر اخراجی‌ها از سینمای ایران
به گزارش جهان نيوز،‌ غلامرضا علی‌اکبری درخصوص فعالیت های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: من معمولاً تصمیم گرفتم تا در سالهای اخیر با هیچ خبرنگاری مصاحبه ای انجام ندهم زیرا دیگر کاری نیست که بخواهم در مورد آن صحبت کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: طی سالهای اخیر به جز معدود کارهایی همچون "کلاه پهلوی" و "ملکوت" دیگر پیشنهاد خوبی به من نشده که بخواهم بازی در آن را قبول کنم. پیشنهادات به شدت کم شده و آنهایی هم که هست پیشنهاداتی نیستند که من را برای بازی وسوسه کنند.

نا امیدی بازیگر اخراجی‌ها از سینما ایران/به وقت شام حاتمی‌کیا امیدی برای سینمای دفاع مقدس است
بازیگر فیلم کمین با اشاره به مشکلات معیشت بازیگران پیشکسوت تصریح کرد: من به هیچ عنوان با وضع موجود نمی‌توانم به بازیگری به عنوان شغلی برای گذران زندگی فکر کنم و مجبورم با مشاغل دیگر زندگی خود را اداره کنم.

وی با ابراز ناراحتی از وضعیت فعلی سینما ادامه داد: متاسفانه هیچ امیدی نیست و ما هم باید با وضعیت فعلی بسازیم چون سینما همین است و تغییری هم نخواهد کرد.

بازیگر فیلم "دیده بان" ساخته ابراهیم حاتمی کیا، با اشاره به کمرنگ شدن خود در عرصه سینما تصریح کرد: به عنوان یک بازیگر مگر می شود سالها کار کرد و بعد دلتنگ بازی نشد. من هم تبعاً در این سالها به شدت دلتنگ بازگشت به سینما و بازی در این عرصه هستم.

وی ساخت آثار دفاع مقدس را نیازمند اعتقاد به این موضوع دانست و تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس نیازمند اعتقاد و ایمان قلبی به این عرصه است. ما به عنوان فیلمساز باید در ابتدا بدانیم که چرا آن فیلم را می سازیم. سینمای دفاع مقدس سینمایی نیست که به خاطر گیشه ساخته شود وباید پیش از ساخت آن به این نتیجه رسید که دلیل فیلمساز از ساخت آن اثر چیست.

نا امیدی بازیگر اخراجی‌ها از سینما ایران/به وقت شام حاتمی‌کیا امیدی برای سینمای دفاع مقدس است
بازیگر فیلم اخراجی‌ها دز ادامه افزود: برای ساخت آثار مقدسی  باید دارای بینش و جهان بینی و در عین حال آگاهی نسبت به مسائل روز بود. سینمای دفاع مقدس ایران نیازمند تغییر با شرایط روز دنیا است. فیلمساز سینمای دفاع مقدس می بایست در کنار آگاهی و علم به این مقوله به مفهوم دفاع مقدس و آرمان های آن آگاه و متعهد باشد.

علی اکبری با اشاره به ساخت فیلم به وقت شام توسط ابراهیم حاتمی کیا خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه ابراهیم حاتمی کیا این روزها مشغول ساخت فیلم به وقت شام است و با توجه به آنچه شنیدم فیلم در مورد مسائل روز خاورمیانه است. بدون شک اگر این چنین آثاری با اعتقاد قلبی و برای هدف این مفاهیم ارزشی ساخته شود می توان به آینده سینمای دفاع امیدوار بود. 

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *