جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توزیع 6000 چادر در مناطق زلزله‌زده استان کرمان

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 580444
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در زلزله های اخیر در کمترین زمان در کنار مردم بودیم و در کوهبنان در کمتر از هشت دقیقه بعد از زلزله کار را آغاز کردیم و تا امروز بیش از 6 هزار چادر، پتو، والور و پلاستیک در شهرستان های راور و کوهبنان بین مردم توزیع شده است.
توزیع 6000 چادر در مناطق زلزله‌زده استان کرمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  رضا فلاح صبح امروز 19 دیماه در نشست با فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد، کاملا مستقل و به دور از هر گونه نگاه سیاسی و رابطی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان خدمت می کند.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین افتخار هلال احمر، خدمت به نیازمندان است و مردم، داوطلبانه محور بودن اقدامات و جوانان از پشتوانه های مهم و سرمایه های این سازمان هستند، با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: بیش از 8 میلیارد تومان از مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی که به کرمانشاه ارسال شد، از استان کرمان بود.

وی بیان کرد: سرمایه ما جوانانی هستند که به عنوان داوطلب جذب هلال احمر شده اند و به دنبال استفاده حداکثری از این ظرفیت هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه گفت: در کشوری زندگی می کنیم که روزانه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی مواجه هستیم و در استان کرمان حوادث زیادی از جمله زلزله رخ می دهد و ورود فعالان اقتصادی برای همکاری با هلال احمر کمک برای مردم است.

وی با بیان اینکه به دنبال اقدامات پیشگیرانه هستیم، افزود: یکی از اقداماتی که امروز هلال احمر انجام می دهد، بحث امداد و نجات است.

فلاح اظهار کرد: در زلزله های اخیر در کمترین زمان در کنار مردم بودیم و در کوهبنان در کمتر از هشت دقیقه بعد از زلزله کار را آغاز کردیم و تا امروز بیش از 6 هزار چادر، پتو، والور و پلاستیک در شهرستان های راور و کوهبنان بین مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی امداد و نجات، هلال احمر است، تصریح کرد: یکی از اقدامات معاونت امداد، راه اندازی کاروان های سلامت است که در دورترین نقاط با حضور پزشکان خیّر به مردم خدمات رایگان می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان در این زمینه در کشور هزینه می شود که اکثر این اعتبار از سوی مردم پرداخت می شود، افزود: بحث درمان و توانبخشیِ هلال احمر در کشور و استان با سرعت بالایی در حال توسعه است و مراکز توانبخشی در کرمان و بم و داروخانه هایی در رفسنجان و کرمان داریم که به مردم خدمات می دهد.

فلاح عنوان کرد: آموزش های مختلف از سوی هلال احمر در تمامی صنوف ارائه می شود که در زمینه آمادگی در زمان حوادث و مقاوم سازی است و در طرح "خادم"، چهره به چهره به مردم آموزش می دهیم.
 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کرمان استانی با بیشترین مجموعه خیّران است اما متفرق کار می کنند و تقسیم امکانات محدود نمی تواند کارآیی داشته باشد، لذا پیشنهاد تشکیل اتحادیه خیّران را داریم که امکانات تجمیع شود.

 سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز 19 دی ماه در نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر با فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد:  ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی آمادگی همکاری کردن را داریم و حاضر هستیم کمک کنیم و در واحد تشکل های اتاق در زمینه فعالیت مشترک با هلال احمر، انجمن تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم از سرمایه اجتماعی وسیعی که در تشکل های بخش خصوصی هست، استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه این مجموعه ها امکانات زیادی دارند که بازدهی خوبی ندارند و با تجمیع آن، امکانات فراوانی جمع و بازدهی بسیاری را شاهد خواهیم بود، افزود: کرمان استان حادثه خیزی است که باید آمادگی برای مواجهه با این مسائل را داشت و امکانات را جمع آوری کرد تا در زمان نیاز به دست مردم برسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *