جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عوارض سفر به عتبات عالیات بدون تغییر ماند

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 580419
سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه این کمیسیون مبنی بر تغییر نیافتن نرخ عوارض خروج از کشور برای سفر به عتبات خبر داد و گفت: در این میان زائران اربعین حسینی از پرداخت عوارض معاف می شوند.
عوارض سفر به عتبات عالیات بدون تغییر ماند
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷ کل کشور از مصوبه این کمیسیون مبنی بر تغییر نیافتن نرخ عوارض خروج از کشور برای سفر به عتبات در سال آینده خبر داد و گفت:در این میان زائران اربعین حسینی از پرداخت عوارض معاف خواهند بود.

علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷ پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها به تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: مصوبات کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۷ تقریبا به اتمام رسیده و تنها یکی دو مورد باقی مانده که منتظریم کمیسیون نسبت به آن اظهارنظر کند.

وی افزود: ازجمله این موارد موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی است که نیازمند اذن مقام معظم رهبری است و نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق آن را مراعا گذاشتند و بحث دیگر نیز راجع به نرخ عوارض خروج از کشور برای سفر‌های غیرعتبات است که در این رابطه نیز هنوز تصمیم گیری نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷ با بیان اینکه در سایر موارد، چارچوب درآمدی لایحه بودجه ۹۷ تقریبا مشخص شده، تصریح کرد: درآمد‌های مالیاتی لایحه بودجه سال آینده ۱۲۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۶ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات شرکت‌های دولتی، ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات شرکت‌های غیردولتی، ۵ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات فرآورده‌های نفتی، ۲ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات سیگار و دخانیات و ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از سود سهام شرکت‌های دولتی خواهد بود.

یوسف نژاد ادامه داد: ۴۸ هزار میلیارد تومان نیز از محل مالیات واگذاری دارایی‌های دولتی به عنوان درآمد مالیاتی پیش بینی شده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، سقف درآمدی لایحه بودجه پس از تعیین تکلیف دو موردی که مراعا مانده است، مشخص خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای تعیین عوارض خروج از کشور گفت: با مصوبه کمیسیون، نرخ عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات شامل سوریه و عراق و عربستان بدون تغییر و مطابق نرخ قانون بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است؛ در حال حاضر عوارض خروج از کشور برای عتبات در سفر‌های زمینی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در سفر‌های هوایی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که همین نرخ برای سال آینده نیز تصویب شد.

یوسف نژاد تاکید کرد: برای زائران اربعین حسینی هم مصوب شد که از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: در رابطه با نرخ عوارض خروج از کشور به مقصد سایر کشور‌ها نیز فعلا تصمیم گیری نشده و همچنان در دست بررسی است.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *