کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت نمایندگان با ادامه فیلترینگ فضای مجازی

19 دی 1396 ساعت 11:26

نمایندگان مجلس معتقدند که نباید با ادامه فیلترینگ مانع کسب و کار مردم شد بلکه باید از فرصت های فضای مجازی و تلگرام به نحو مطلوب استفاده کرد و مسدود سازی و فیلترینگ کار درستی نیست.


به گزارش جهان نیوز،  10 روز پیش در پی بروز اغتشاشات در برخی شهرهای کشور از جمله در تهران، مشهد، اصفهان و ... مسئولین بر فیلتر فضای مجازی از جمله اینستاگرام، تلگرام و ... و همچنین محدودیت اینترنت نظر دادند.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز؛ هر چند در روزهای گذشته محدودیت استفاده از اینترنت رفع شد اما فیلتر فضای مجازی از جمله تلگرام ادامه دارد.

مسدود سازی و فیلتر تلگرام و ادامه یافتن آن باعث ضرر و زیان به کسب و کار افرادی شد که در فضای مجازی فعال بودند.

خبرنگار افکار نیوز در همین زمینه به سراغ برخی نمایندگان رفته و نظر آنها را در این زمینه جویا شده است.

محسن کوهکن نماینده لنجان معتقد است که باید از فرصت های تلگرام در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، رونق کشور و کسب و کار استفاده کرد.

وی در خصوص ضرر و زیان به کسب و کار افراد افزود: باید محاسن و معایب تلگرام را بررسی و با مدیریت معایب، از محاسن آن به نحو احسن بهره برد. به عبارتی باید از منافع آن استفاده حداکثری کرد و ضررهای آنرا به حداقل رساند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هر کس که در فضای مجازی فعال است باید قواعد حاکمه را رعایت کند.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به فیلتر تلگرام گفت: ما با هر اقدامی که مانع کسب و کار مردم شود، مخالفیم.                            

وی با اشاره به برخی سوء استفاده ها از فضای مجازی افزود: دولت باید تدبیر لازم را داشته باشد تا هم امنیت جامعه، مردم و کشور تامین شود و هم با رفع فیلتر تلگرام کسب و کار مردم ادامه یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نحوه استفاده و بعضا سوء استفاده از فضای مجازی باعث بروز مشکلاتی شد که از چند سال قبل نمود و بروز یافت.

ساعدی تاکید کرد:سوء استفاده ها باعث روزنه نفوذ دشمنان برای برخی از مقاصد شد اما اگر از ابتدا از فضای مجازی به خوبی استفاده می شد، شاهد این روزنه های نفوذ نبودیم.

وی افزود: با توجه به این نفوذهای صورت گرفته انتظار بود تا دولت کنترلی بر فضای مجازی داشته باشد اما این کنترل نباید به معنای تعطیل کردن فضای مجازی و فیلترینگ آن باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر از فضای مجازی به درستی استفاده شود می تواند موتور محرکه پیشترفت باشد اما باید جلوی ضرر و زیان آنرا گرفت.

ساعدی با بیان اینکه در اغتشاشات روزهای گذشته سطح برخی شهرها، فضای مجازی نقش منفی داشت و باعث تحریک مردم می شد، افزود: ما معتقدیم که سایت ها و کانالهایی که خطوط قرمز را رعایت نکردند و موجب چالش در کشور شدند باید مسدود و فیلتر شوند اما نباید با محدود کردن اینترنت و فیلتر تلگرام باعث بیکاری جوانان در کشور شد.

سید صادق حسنی جوریابی نماینده رشت در مجلس هم گفت: اگر مسئولین بر فیلتر تلگرام نظر دارند باید ابزارهای جایگزین آنرا معرفی کنند.

وی افزود: ما با تعطیلی کسب و کار مردم مخالفیم.

منبع:افکار


کد مطلب: 580370

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/580370/مخالفت-نمایندگان-ادامه-فیلترینگ-فضای-مجازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com