پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

"شیر تو شیر" ترمیم کابینه در انگلیس!

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 580338
ترمیم کابینه‌ای که نخست‌وزیر انگلیس از مدت‌ها پیش وعده داده بود به امری بی‌فایده و درهم‌برهم تبدیل شد زیرا او تعدادی چهره جدید به تیمش افزود و یک وزیر به جای آنکه پست جدیدش را بپذیرد استعفا داد!
"شیر تو شیر" ترمیم کابینه در انگلیس!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، جاستین گرینینگ، وزیر آموزش انگلیس به چهارمین وزیری تبدیل شد که از نوامبر کابینه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس را ترک می‌کند. او پیش از این با درخواست انتقال به وزارت رفاه و حقوق بازنشستگی مخالفت کرده بود.  
 
براساس گزارش رسانه‌ها، در همین حال جرمی هانت، وزیر بهداشت انگلیس ترزا می را در آخرین لحظه متقاعد کرد تا از طرح‌ها برای انتقال او به وزارت بازرگانی منصرف شود.اکثر وزرای ارشد او از جمله بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، دیوید دیویس، وزیر بریگزیت و فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس در جریان ترمیم کابینه در سمت‌های خود ماندند.

نخست‌وزیر انگلیس آنچه را که دفترش "احیای" دولت خواند، پس از آن انجام داد که ماه گذشته در جریان رسوایی کشف تصاویر پورنوگرافی مربوط به سال ۲۰۰۸ از سیستم دامیان گرین، معاون خود را اخراج کرد. خروج او به دنبال استعفای وزیر دفاع و وزیر کمک‌رسانی انگلیس به دلیل رسوایی‌های دیگر در ماه‌ قبل از آن انجام شد.

نخست‌وزیر انگلیس امید داشت ترمیم کابینه بتواند اقتدار او را پیش از مذاکرات دشوار بریگزیت در سال جاری میلادی و پس از نتایج مفتضحانه‌اش در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ که به نابودی اکثریت پارلمانی حزبش انجامید، به دست آورد.

یک توافق موقت درباره بریگزیت در ماه دسامبر به نظر می‌رسد جان تازه‌ای به او داد و برنامه ترمیم کابینه که از مدت‌ها پیش انتظار آن می‌رفت چیده شد. اما آن روز به شکل مضحکی آغاز شد چرا که حزب محافظه‌کار او نام رئیس‌ جدید خود را در پیامی توئیتری اعلام کرد و بعدا آن توئیت را حذف کرد و نام یک قانونگذار دیگر را در این پست جدید اعلام کرد.

استیون کینیک، از قانونگذارن اپوزیسیون از حزب کارگر فورا در توئیتی نوشت: جای هیچگونه تعجبی نیست که ترزا می برای مذاکرات بریگزیت تقلا کند چرا که او حتی نمی‌تواند یک ترمیم کابینه صورت دهد.

در پی امتناع جرمی هانت، وزیر بهداشت انگلیس برای جابجایی و استعفای جاستین گرینینگ، وزیر آموزش انگلیس در اواخر دوشنبه، روزنامه‌های انگلیسی اقدامات ترزا می را به باد انتقاد گرفتند. روزنامه تایمز در صفحه نخست خود روند ترمیم کابینه را "شیر تو شیر" توصیف کرد.

برخی از قانونگذاران محافظه‌کار در ظاهر با توئیت نیکولاس سمز، از نمایندگان محافظه‌کار موافق هستند. او نوشت: قصد گستاخی ندارم و نمی‌خواهم خود را بی‌وفا نشان دهم اما باید فردا تحولی جدید در امر ترمیم کابینه صورت بگیرد.

ترزا می قرار است امروز سه‌شنبه ترمیم رده‌های پایین دولتی را اعلام کند. استعفای گرینینگ احتمالا به چشم چالشی برای اقتدار شکننده کنونی نخست‌وزیر انگلیس دیده می‌شود. یک منبع در دفتر نخست‌وزیری گفت: او پست وزارت رفاه را پیشنهاد داد اما گرینینگ نپذیرفت. نخست‌وزیر بسیار ناراحت است اما به تصمیم او برای خروج از دولت احترام می‌گذارد.
از آنجا که ترزا می دولت اقلیت تشکیل داده است، همین امر گزینه‌های او را محدود می‌کند. می همچنین نیاز دارد تا تعادل حساس کابینه از وزرای مردد به اروپا و حامی اروپا را حفظ کند زیرا تصمیم‌گیری‌های مهم بریگزیت به زودی از راه می‌رسد.
  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *