پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

نظر «حسام‌الدین آشنا» درباره اغتشاشات اخیر

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 580335
رئیس‌مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری درباره ناآرامی‌های اخیر گفت: اجازه دهیم که محققان و پژوهشگران حوزه امنیت داخلی به کار خودشان بپردازند و گزارش های دقیق و بی‌طرفانه را در مورد ریشه‌یابی و روند‌شناسی این حوادث بیان کنند.
نظر «حسام‌الدین آشنا» درباره اغتشاشات اخیر
به گزارش جهان نيوز، حسام‌الدین آشنا رئیس‌مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری درمورد اهمیت کنفرانس امنیتی تهران، که روزگذشته با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: کنفرانس امنیتی تهران بخشی از سیاست کلی ایران تحت عنوان «تعامل سازنده» است.

وی ادامه داد: حوزه امنیت برای سیاست خارجی هر کشوری بسیار مهم است و حوزه امنیت منطقه‌ای هم برای ایران اهمیت مضاعفی را دارد.

آشنا خاطرنشان کرد: کنفرانس امنیتی تهران یک پیشنهاد و ایجاد امکان است که افراد حاضر در منطقه و یا علاقه‌مند به منطقه ما که در حوزه مطالعات امنیتی یا کنش‌های امنیتی فعالیت می‌کنند بتوانند در یک فضای غیررسمی کنار همدیگر بیایند و گفت‌وگوهایی را سامان دهند که می‌تواند عبور کند از بسیاری از درهای بسته که سیاستمداران و قوانین رسمی آن‌ها را خلق کرده‌اند.

وی بیان داشت: به نظر می‌آید که درک مشترک از مسائل منطقه و راه‌حل‌های منطقه‌ای یکی از مهمترین کارکردهای این کنفرانس باشد.

رئیس‌مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در مورد اغتشاشات اخیر در برخی از نقاط کشور تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این اظهار نظرهای سریع و قطعی در مورد ریشه و روند این حوادث است.

آشنا افزود: هر کسی که قبل از بررسی های عمیق، جامعه شناسی و آشوب شناسی اظهار نظر می‌کند باید نگران باشد که یا به کلیه مردم ایران یا به بخشی از آنان که در حال اعتراض بودند ممکن است نسبت‌های ناروایی بدهد.

مشاور رئیس جمهور بیان داشت: باید مراقب باشیم و اجازه دهیم که محققان و پژوهشگران حوزه امنیت داخلی به کار خودشان بپردازند و گزارش های دقیق و بی‌طرفانه را در مورد ریشه‌یابی و روند‌شناسی این حوادث بیان کنند. 

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
.....