پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
جهانگیری در کنگره بزرگداشت هاشمی:

هاشمی، امیرکبیر را الگوی خود قرار داد

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 580333
معاون اوّل رئیس‌جمهور با بیان اینکه هاشمی به لحاظ فرهنگی ایران را عمیقاً می‌شناخت و در اندیشه توسعه ایران بود، گفت: او برای توسعه ایران الگوی خود را امیرکبیر قرار داد.
هاشمی، امیرکبیر را الگوی خود قرار داد
به گزارش جهان نيوز،‌ اسحاق جهانگیری معاون اوّل رئیس جمهور امروز(سه شنبه 19 دی‌ماه) در اوّلین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: سخن گفتن درباره شخصیت بزرگ، سیاستمدار بزرگ و فقیهی ارزشمند و دلسوز برای بنده بسیار دشوار است. آن هم در جمعی که تعداد زیادی از دوستان و یاران نزدیک ایشان که بیش از بنده با وی صمیمیت داشتند و شناخت دقیق تری دارند حضور دارند.

وی با بیان اینکه قدرت شناخت و تجزیه و تحلیل مسائل به هاشمی تفکر چند بُعدی و مدیریتی همه جانبه داده بود ادامه داد: به لحاظ معرفتی، عالمی روشن بین بود و قرآن در کانون فهم دینی او قرار داشت. هیچ‌گاه از آموختن و تدبیر در آموزه‌های دینی غافل نمی‌شد. از قبل از پیروزی انقلاب تا آخرین روزهای حیات، گروهی داشت که روی قرآن تحقیق می‌کرد.

جهانگیری با بیان اینکه هاشمی به لحاظ فرهنگی ایران را عمیقاً می‌شناخت و در اندیشه توسعه ایران بود تصریح کرد: او برای توسعه ایران الگوی خود را امیرکبیر قرار داد و او را سرمشق سازندگی قرار داد. امیرکبیر از قبل از پیروزی انقلاب برای هاشمی سرمشق بود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *