شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بلندمرتبه ترین مردم در روز قیامت

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 580314
یکی از مهمترین مسائلی که در زندگی افراد مورد توجه و توصیه ائمه معصومین(ع) واقع شده است نحوه رفتار با برادر، دشمن و توده مردم است.
بلندمرتبه ترین مردم در روز قیامت
به گزارش جهان نيوز، یکی از صفات محموده، احترام گذاشتن به بندگان خداست چنانکه در حدیث قدسی آمده است، حق سبحان فرمود: " از غضب من ایمن شود هر که بنده مومن مرا اکرام کند".
 
امام علی(ع) درباره این که چگونه باید با برادر، دشمن و توده مردم رفتار کنیم، فرمودند: "جان و مالت را فدای برادر خود کن و عدل و انصافت را نثار دشمنت ساز و خوشرویی و احسانت را به عموم مردم ببخش".
 
ایشان همچنین در حدیثی دیگر می‌فرمایند: "خویشتن را پایبند دوستی کن و خود را در راه تحمّل زحمات (یا هزینه‏‌های) مردم به شکیبایی وادار".
 
آن حضرت در جایی دیگر چنین فرمودند که "هر کس رابطه‏‌اش را با خدا اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود".
 
پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز" بلند مرتبه‏‌ترین مردم نزد خداوند در روز قیامت را کسی می‌دانند که در روی زمین بیشتر در خیرخواهی و ارشاد مردم قدم بردارد".

منبع:بهداشت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *