پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

3 تقابل جذاب و حساس در انتظار طارمی با الغرافه

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 580254
مهدی طارمی که حالا به عنوان مهره هجومی تیم الغرافه در لیگ ستارگان قطر محسوب می شود پس از مدتها محرومیت باید باز هم رودرروی ایرانی ها به میدان برگردد.
3 تقابل جذاب و حساس در انتظار طارمی با الغرافه
به گزارش جهان نيوز، جوان بوشهری تیم پرسپولیس که تا دو سه روز قبل هنوز به طور قطع ماندن و نماندنش در تهران و تیم باشگاهی اش  مشخص نبود حالا با اعلام رسمی سایت باشگاه الغرافه قطر مشخص شد که قطعا به این تیم خواهد رفت. آقای گل دو دوره مسابقات لیگ برتر که از دوم مهر ماه سال جاری (اول اکتبر 2017) به مدت 4 ماه از همراهی تیم باشگاهی و ملی کشورمان در مسابقات رسمی محروم شده بود حالا در آستانه بازگشت دوباره به چمن سبز و مسابقات فوتبال است.

*با گل به سپاهان محروم شد!
گرچه طارمی در این فاصله در چند مسابقه دوستانه در ترکیب تیم ملی به میدان رفت ولی در سطح رسمی او هنوز هیچ مسابقه ای پس از دیدار با سپاهان در ترکیب تیم باشگاهی اش برگزار نکرده است. مسابقه ای که روز سی ام شهریور در اصفهان برگزار و در نهایت با نتیجه دو بر دو تمام شد. اتفاقا طارمی در آن بازی و در دقیقه 39 گل اول بازی و تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و پس از آن حکم محرومیتش به باشگاه ارسال شد!

*چشم امید تیم هفتم قطر به طارمی
طبق اعلام کمیته انضباطی فیفا محرومیت 4 ماهه این بازیکن دوم بهمن ماه و در دور برگشت مسابقات لیگ ستارگان قطر به پایان می رسد.

 
در حال حاضر تیم الدحیل یا همان لخویای سابق با 29 امتیاز در صدر جدول لیگ قطر است و تیم الریان(حریف اول استقلال در لیگ قهرمانان آسیا) با 25 امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داده است. الغرافه هم با 11 امتیاز در رده هفتم ایستاده و امیدوار است تا با جابجایی های صورت گرفته در دور برگشت به جمع بالانشین ها برگردد! الغرافه که یک مربی ترکیه ای را در اختیار دارد علاوه بر مهدی طارمی، اسنایدر را هم در پست هافبک(بازیساز) به خدمت گرفته تا با ترکیب این چند نفر از نیمه پایینی جدول به رده های بالاتر برگردد. تیمی که فصل قبل را با سهمیه آسیایی (پلی آف) به پایان برد.


 
*استارت دوباره با پورعلی گنجی
محرومیت مهدی طارمی وقتی تمام می شود که دو هفته از دیدارهای دور برگشت لیگ قطر و تیم الغرافه برگزار شده و او باید در نخستین گام در هفته سوم دور برگشت رودرروی تیم السد به میدان برود. تیمی که در خط هافبکش ژاوی را در اختیار دارد و در خط دفاع مرتضی پورعلی گنجی مدافع ثابت تیم ملی! این اولین بازی رسمی طارمی پس از 4 ماه محرومیت خواهد بود که روز 5 بهمن انجام خواهد شد.

*ورود به آسیا 14 روز زودتر از پرسپولیس!
مهدی طارمی بلافاصله پس از این دیدار باید با الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا و دیدار پلی آف به زمین برود. الغرافه 10 بهمن باید در تک دیدار این مرحله از پاختاکور میزبانی کند که در صورت پیروزی و صعود به مرحله گروهی در گروه تراکتورسازی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که اگر او در پرسپولیس می ماند اولین بازی اش در آسیا را باید 24 بهمن برگزار می‌کرد!

*بازی سوم مقابل یک پرسپولیسی
اما این پایان رویارویی های طارمی با ایرانی های لیگ قطر نیست چرا که الغرافه طبق برنامه باید در هفته چهارم دور برگشت با الخور بازی کند. تیمی که سروش رفیعی در آن بازی می کند و در دوران حضور طارمی در پرسپولیس یک فصل کنار هم توپ زده اند. این دیدار 14 بهمن ماه برگزار می شود و قطعا این دو مسابقه برای ایرانی های ساکن قطر جذابیت های خاص خودش را خواهد داشت.
*9 بازی یا 15 مسابقه؟
طارمی پس از این 3 بازی باید در 6 مسابقه دیگر هم برای الغرافه به میدان برود و در نهایت آخرین بازی اش برای این تیم را 25 اسفند(16 مارس) برگزار کند. مسابقات لیگ ستارگان قطر در آن تاریخ به پایان می رسند. البته اگر تیم الغرافه در دیدار پلی آف برنده شود باید 6 بازی (سه دیدار رفت و برگشت) دیگر هم در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند که همه این موارد در قرارداد او با باشگاه الغرافه در نظر گرفته شده است.

* طارمی 800 هزار دلار را نخواست
طارمی که با پرسپولیس قرارداد یک میلیارد و 200 میلیونی تا پایان این فصل را داشت با 520 هزار دلاری که الغرافه حاضر شده برای دریافت رضایتنامه اش بدهد بازیکن آزاد شده و خودش هم 400 هزار دلار بابت همین 9 مسابقه دریافت خواهد کرد. البته مسئولان باشگاه الغرافه از حالا به او پیشنهاد داده اند فصل بعد هم در الغرافه بماند و 800 هزار دلار به اضافه آپشن های خوب دریافت کند که طارمی فعلا این را نپذیرفته است.


*شرط طارمی برای جدایی
مهدی طارمی که شانس بالایی برای خودش قایل است تا پس از حضور در جام جهانی بتواند راهی اروپا شود به الغرافه ای ها گفته با توجه به آرزوی بازی در اروپا از هر یک از لیگ های معتبر قاره سبز، از کمترین تا بالاترین سطح، پیشنهاد داشته باشد می تواند قراردادش را فسخ کند و الغرافه ای ها هم 500 هزار دلار برای حق فسخ درنظر گرفته اند! ظاهرا هر دو طرف نیز از این شرط راضی هستند.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *